Externe ssd zonder voedingskabel?

Pagina: 1
Acties:

• Yerap
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09-2023
Ik ben op zoek naar een externe behuizing voor een ssd die ik nog heb liggen. Ik heb op dit forum een topic gevonden waar er gesproken wordt over een behuizing en dat het kan(topic van vorig jaar juli) maar dat ging over een USB 2.0 behuizing. (ik wil een USB 3.0 aansluiting)

Mijn vraag is kan je met elke behuizing de ssd aansluiten met alleen de USB kabel of als er een voedingskabel bij zit moet die dan ook altijd aangesloten zijn?

Ik had bijvoorbeeld deze gevonden:
http://tweakers.net/pricewatch/295493/silverstone-raven-rvs02/specificaties/

Maar daar zie ik dus ook een voedingskabel aansluiting

Dus wat wil ik in het kort
Externe behuizing voor 2.5"
Alleen aansluiten op USB 3.0

Is dit mogelijk en zo ja met welke. Alvast bedankt

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Bij die link staat zelfs: "Bus powered". Lijkt me prima.

• Yerap
RemcoDelft schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:53:
Bij die link staat zelfs: "Bus powered". Lijkt me prima.
Ja dat dacht ik dus ook alleen op het plaatje zie je duidelijk een aansluiting voor een voeding, daardoor ging ik wat twijfelen

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:31

D4NG3R

kiwi

:)

Is gewoon een dubbele kabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.silverstonetek.com/raven/images/products/rvs02/rvs02-5.jpg

Rood is enkel voor power, de andere voor data.

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 19-03-2014 19:55 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Yerap
D4NG3R schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:54:
Is gewoon een dubbele kabel:
[afbeelding]

Rood is enkel voor power, de andere voor data.
Dat is weer jammer, ik heb maar 1 usb poort over, de andere is in gebruik voor mijn draadloze toetsenbord/muis op mijn laptop. Zijn ze er ook dat ze maar 1 usb connector nodig hebben, volgens mij met het verbruik van de SSD zou het moeten lukken

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 12:26
Ik heb via eBay vanuit China voor $5 inclusief verzendkosten een USB3.0-behuizing zonder externe voeding, met de HDD die in mijn laptop zat haal ik 95MB/s strak.
Ik heb mijn SSD er ook nog in gehad en dat werkte ook gewoon goed zonder extra voeding of wat dan ook maar weet de snelheid niet meer ;(.
Misschien dat je zoiets nog kan proberen, voor die paar dollar de moeite wel waard.

Bambu Lab P1S Combo

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Yerap schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:57:
[...]

Dat is weer jammer, ik heb maar 1 usb poort over, de andere is in gebruik voor mijn draadloze toetsenbord/muis op mijn laptop. Zijn ze er ook dat ze maar 1 usb connector nodig hebben, volgens mij met het verbruik van de SSD zou het moeten lukken
Ik zelf gebruik de USB2.0 versie van onderstaande behuizing met één enkele USB plug (dus 500mA). Tot nu toe heeft hij elke SSD gevreten wat ik in men handen heb gehad en maar een handje vol 2.5" HDD's hebben stroom tekort gehad (dus daarvoor dubbele plug gebruikt).

pricewatch: Sharkoon QuickStore portable USB 3.0 2,5" Zwart
Gezien het USB3.0 is (900 mA) heeft deze meer dan enough power voor elke HDD en SSD.

[ Voor 67% gewijzigd door Swordlord op 19-03-2014 20:44 ]

• Yerap
Swordlord schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:31:
[...]

Ik zelf gebruik de USB2.0 versie van onderstaande behuizing met één enkele USB plug (dus 500mA). Tot nu toe heeft hij elke SSD gevreten wat ik in men handen heb gehad en maar een handje vol 2.5" HDD's hebben stroom tekort gehad (dus daarvoor dubbele plug gebruikt).

pricewatch: Sharkoon QuickStore portable USB 3.0 2,5" Zwart
Gezien het USB3.0 is (900 mA) heeft deze meer dan enough power voor elke HDD en SSD.
Perfect bedankt, dan gaat dat hem worden. Iedereen bedankt voor de adviezen.
Pagina: 1