Tablet ziet geen WiFi hotspot.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:19
Ik heb een Lenovo Miix 2 8, maar die kan niet verbinden met de WiFi hotspot in de bus van Hermes. Op mijn laptop en mijn telefoon is de SSID van de bus wel prima te zien - ik tik nu een bericht vanaf de hotspot. Echter ziet mijn tablet die Windows 8.1 draait de hotspot niet.

Handmatig met netsh wlan de SSID proberen toe te voegen werkt niet - er wordt gewoon geen verbinding gemaakt. Ook daar (netsh wlan show networks) zie ik de hotspot niet staan.

Waardoor komt dit? De tablet draait gewoon volledig Windows 8.1 x86 (dus niet RT), hij hoort 2.4GHz en 5GHz aan te kunnen en verder verbindt hij prima met alle andere netwerken. Ik heb nog geen NS-hotspot kunnen testen, maar op mijn universiteit werkt het wel prima. Ook de hotspot van de telefoon ziet hij prima. Wat is hier aan de hand?

Groeten,

ikt :)

Overgens is Windows 8+ echt vreselijk met WiFi, na al die updates hebben ze dat gebrekkige ding nog steeds niet gefixed door simpelweg de interface van Windows 7 terug te brengen. (ja, de CLI is een uitkomst, maar die is niet bepaald touch-vriendelijk. Sporen van gebruiksvriendelijkheid zijn er ook ver te zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je zou kunnen beginnen de drivers van de fabrikant van de wifi-kaart te installeren, ipv de drivers die bij het apparaat zaten, of die met WUP meekomen. Dus als het een intel-kaart is, dan de drivers van intel downloaden en die installeren. Andere fabrikant = daarheen gaan en daar downloaden :)

Kan ook best zijn dat er iets geks met die hotspots aan de hand is. Eoa exotisch signaal misschien ofzo. Heb je al contact gehad met Hermes?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:19
De adapter staat in Device Manager als "Broadcom 802.11abgn Wireless SDIO Adapter". Ik heb zojuist de driver geüpdate met die van Lenovo, ik zal zien wat er is veranderd morgen.

Update: er is niks veranderd, geen WiFi in de bus op de tablet.

[ Voor 15% gewijzigd door ikt op 21-03-2014 18:13 ]