Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Thuiswerken zonder two-factor authentication

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik wil thuiswerkmogelijkheden faciliteren, server based computing (a lá Citrix Remote Deskop). Punt is dat een two-factor oplossing in de zin van token/SMS passcode te duur is voor de organisatie.

Zijn er mogelijkheden, met behulp van certificaten, dat ik bijvoorbeeld alleen piet en jan kan toelaten op de remote webinterface, en klaas (zonder certificaat) niet? Kan zoiets over het internet? Of is filtering (ACL) de enige mogelijkheid?

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je al naar VPN gekeken als oplossing?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:34
VPN is inderdaad een mogelijke en goede oplossing. Al hoewel ik niet weet hoe groot het bedrijf is, een goede VPN doos is ook niet gratis. Citrix heeft trouwens met de (geloof ik ingebouwde) portal functionaliteit ook een redelijk veilig platform mits je maar sterke passwords gebruikt (uiteraard wel een stuk minder veilig dan VPN / 2-Factor). Maar in kleine deployments heb ik dit regelmatig zonder problemen zien draaien.

Echter een 2-factor authenticatie als Vasco Mobile digipass (digitaal token op telefoon), heb je al draaiende voor minder dan 100 euro per user. Echt heel duur is het dus ook weer niet.