G550 ? Radeon ? Iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb nu een GeForce 2 MX [ASus v7100]en vind de 2d kwaliteit zwaar bagger. De monitor waarop ik werk aansluiten op mijn secondary videokaart en ik kan een heel stuk beter en rustiger grootte teksten lezen.

Nu, ik ben dus opzoek naar een videokaart die goed is in 2d, maar ook in 3d, hij moet makkelijk Carmageddon TDR2000 op 1152x864 kunnen spelen, hij hoeft niet veel beter te zijn dan mijn GF2MX ofzo, maar het is niet de bedoeling dat mijn resultaten bedroevend achteruit zijn gegaan met de aanschaf van bijv. een Radeon.

Nu heb ik al een oogje op de volgende kaarten:

- Matrox G550 [binnenkort uit ofzo, staat nog niet in pricewatch en met zoeken naar nieuws schiet ik niet zoveel mee op] - Resultaten van 2d zijn zeer goed, that's Matrox alleen 3d weet ik niet

- ATi Radeon ViVo 64MB

------------
Weet wel dat ik niet _zo_ veel zin heb om 650gulden aan een videokaartje uit te geven, ik weet het, de Radeon kost duur, maar laatst was er een topic over een radeon van 300 piek ofzo, weet niet of dat wat geworden is, maar zoiets zou prima zijn voor mij.

Verder is dualhead ook zeer handig voor mij, kan ik mijn secondary videokaart ook meteen dumpen :)

Nu, de vraag is, welke videokaart raad jij mij aan ?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Radeon is je keuze. Ik heb er zelf ook 1 en VEEL vergelijksmateriaal gehad, maar er kan maar weinig op tegen de 2D performance van de Radeon. 3D is hij ook prima in orde.

Verwijderd

Die Radeon is echt goed. Ik heb 'm gekocht voor meer dan 900 piek, en ook toen vond ik het de beste keuze al.

Haarscherp 2D in High Res /framerate en 3D wat gewoon een GeForce2 GTS bijhoudt in 32 bit.

Sweet 8-)

En Video In / Video out, wat ook al niet geheel onaardig werkt :)

• Laurent
  • Niet online
Hmm, en hoe zit het met de drivers bij de Radeon, is het net zoals bij de GF2MX een ramp welke Detonator je precies moet hebben ?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Als je niet zoveel geld wilt uitgeven aan een je videokaart kan je ook een Radeon SDR overwegen, net zo snel als de MX maar betere 2d.

Drivers zijn wel in orde.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

koop maar lekker voor 600 piek een radeon.
dit is de beste videokaart voor die prijs die ik ooit gezien heb.
om een fatsoenlijk beeld te krijgen moet je ook een fatsoenlijke monitor hebben.
ik was laatst bij iemand die had een nieuw pctje gebouwd alleen had hij een of ander kromme monitor erop met een dubbel beeld waar je complet scheel van gaat kijken!!
mooie monitor zegt hij. bllaaaaaaaghhhhhh!!!!!!!!

Verwijderd

Ook ik nomineer de Radeon. Dat ding is zo bruut lekker. Die kaart is zijn geld dubbel en dwars waard.

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-06 23:27
G550... even 2 a 3 weekjes wachten... de G550 zal zon $140 gaan kosten, dus dat wordt waarschijnlijk 350 piek. De 3d snelheid van de G550 is als het goed is vergelijkbaar met een Geforce2, dus helemaal niet slecht en 2d... ja ultiem natuurlijk :D

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

G550... even 2 a 3 weekjes wachten...
Denk je nou echt dat je over 3 weken een G550 kunt kopen? Ik denk dat als die kaart over 3 maanden redelijk verkrijgbaar is dat je dan al blij moet zijn...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik wil je niet teleurstellen maar ik heb gelezen dat de G550 een geheugenbus van slechts 64-bit krijgt. Dan wordt wel DDR geheugen gebruikt natuurlijk maar dan hou je nog maar een bus over van (effectief) iets minder dan 128-bit. Hetzelfde als een GeForce2 MX dus die al zwaar gehinderd wordt door z'n te lage geheugenbandbreedte. Verwacht dus maar niet teveel van die G550 als het op 3D performance aankomt ;( ..

PC Specs

Verwijderd

3D van een G550 net zo snel als een GF2? NOT ongeveer niveau van een MX en Radeon VE..
X-Bit Labs heeft nog meer informatie gepost over de Matrox G550 videokaart, die op 19 juni officiëel moet worden aangekondigd. Deze zal volgens de bronnen van de site wederom een verbeterde G400/G450 zijn, met nieuwe features vooral gericht op beter Dualhead en 2D. Door middel van een tweede RAMDAC en wat software kunnen een flink aantal trucjes worden uitgehaald met twee (digitale) schermen naast elkaar. Hoewel het 3D gebeuren een ondergeschoven kindje is zijn ook op dat gebied wel degelijk verbeteringen gemaakt. De nieuwe HeadCasting engine zou onder andere vertex shaders en matrix palette skinning aankunnen. De performance wordt echter gelimiteerd door het 64 bit DDR geheugen. Geschat wordt dat hij in spellen rond het niveau van de Radeon VE en GeForce2 MX200 zit, maar er is dan ook een andere kaart voor gamers in de maak:
Bron: http://www.tweakers.net/nieuws/17081?highlight=g550

• Laurent
  • Niet online
Hmm, naja, ok genoeg aanleidingen toe, een Radeon is het geworden [ook voor de crash 'het grootte radeon topic' doorgelezen stond alleenmar goeds in], alleen eerst was er een topic van een Radeon voor 350 piek ofzo, is dat nog iets geworden ?
Pagina: 1