Ik ben een tevreden iMac gebruiker, maar helaas zijn er heel weinig games voor OSX. Ik heb me de laatste jaren prima vermaakt met bijvoorbeeld Diablo III, World of Warcraft en Starcraft II, maar daar houdt het ook wel op. Ik ben niet het type gamer dat persé een monstersysteem hoeft te hebben. Toffe games vind ik bovenstaande en bijvoorbeeld Age of Empires, Elder Scrolls, Company of Heroes en Rollercoaster Tycoon. Ik heb ook een PS3 en PS4, dus de PC is eigenlijk grotendeels voor exclusives of veel betere ervaring (Elder Scrolls Online bijvoorbeeld). Een shooter speel ik liever vanuit mijn luie stoel op een console, met muis en keyboard kan ik het niet al te best. Een andere game waar ik echt naar uit kijk is Wildstar, ook geen game die een monster PC zal eisen. Ik ben geen held in het in elkaar knutselen van een PC, dus als het even kan wil ik niet aan de slag met koelpasta, solderen en weet ik veel wat
-Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Bovenstaande games
-Wat mag het systeem gaan kosten?
700 euro excl scherm
-Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Neen
-Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voorlopig geen SSD, deze kan ik er later altijd nog bij voegen, een scherm hoeft niet perse 2ms vertraging oid te hebben, max 150 euro, keyboard en muis hoeven niets speciaals te zijn. Daarnaast heb ik Windows nodig. Ik weet echter niet welke, 7 of 8, ik heb wel eens gelezen dat bepaalde oude games niet werken op Windows 8, als dat niet zo is, dan maar voor 8 gaan.
-Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
-Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik hou van stil en klein, maar dit gaat vaak niet samen
Onderstaande is Tweakers budget gaming PC van Januari, ik heb de 270x vervangen voor een 760GTX, voor 30-40euro een redelijke performance boost
Het systeem mist nu nog Windows à 90 euro, scherm à max 150 euro en muis en toetsenbord à 30 euro (gok ik). Scherm valt buiten het budget van 700 euro.
Is dit wat? Kan ik bijvoorbeeld TES Online spelen op maximale graphcis? Niet dat dat persé nodig is, maar ik wil wel graag in goede kwaliteit met 40+ fps kunnen spelen. En kan ik dit ding zelf in mekaar zetten zonder enige ervaring? En als laatste, zit er al koelpasta op de processor en zit er een koeler bij of moet ik die apart aanschaffen?
Alvast bedankt
-Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Bovenstaande games
-Wat mag het systeem gaan kosten?
700 euro excl scherm
-Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Neen
-Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voorlopig geen SSD, deze kan ik er later altijd nog bij voegen, een scherm hoeft niet perse 2ms vertraging oid te hebben, max 150 euro, keyboard en muis hoeven niets speciaals te zijn. Daarnaast heb ik Windows nodig. Ik weet echter niet welke, 7 of 8, ik heb wel eens gelezen dat bepaalde oude games niet werken op Windows 8, als dat niet zo is, dan maar voor 8 gaan.
-Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
-Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik hou van stil en klein, maar dit gaat vaak niet samen
Onderstaande is Tweakers budget gaming PC van Januari, ik heb de 270x vervangen voor een 760GTX, voor 30-40euro een redelijke performance boost
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 94,04 | € 94,04 |
| 1 | ASRock 970 Extreme3 R2.0 | € 61,- | € 61,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Gaming | € 212,95 | € 212,95 |
| 1 | Seagate ST1000DX001, 1TB | € 66,04 | € 66,04 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 43,04 | € 43,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 581,02 | |
Het systeem mist nu nog Windows à 90 euro, scherm à max 150 euro en muis en toetsenbord à 30 euro (gok ik). Scherm valt buiten het budget van 700 euro.
Is dit wat? Kan ik bijvoorbeeld TES Online spelen op maximale graphcis? Niet dat dat persé nodig is, maar ik wil wel graag in goede kwaliteit met 40+ fps kunnen spelen. En kan ik dit ding zelf in mekaar zetten zonder enige ervaring? En als laatste, zit er al koelpasta op de processor en zit er een koeler bij of moet ik die apart aanschaffen?
Alvast bedankt