Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

15,6" laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Ozzy Oscar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:31
Hallo allemaal,

Mijn laptop is sinds vandaag officieel kapot gegaan en moet dus een nieuwe hebben.
Ik heb een paar eisen voor een nieuwe laptop:
- 15,6" FHD scherm
- i5 of i7 processor
- Minimaal nVidia GeForce GT740M 2GB (niet extreem belangrijk, 't gaat er mij om dat ik wel een spelletje kan spelen zoals CoD of BF en dat hoeft niet op max settings)
- Mag niet meer dan €800,- kosten en bij voorkeur zo'n €750,-
- oja, en geen ACER, ik heb voor het leven trauma's aan die dingen (no offense to ACER-users ;) )

Ik heb zelf uiteraard al gekeken naar het één en ander:
- Asus N56VB-S4061H
- Asus N550LF-CN065H
- MSI Gaming Series GE60 2OC-225NL

(ja, ik ben fan van Asus en MSI :P )
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen om een keuze te kunnen maken of misschien andere modellen weet die aan mijn eisen voldoen.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Het performance niveau van de verschillende laptops is vrij verschillend. Vooral die U-variant processor is vrij langzaam, die is van het niveau i3 4000M. De i7 is wel wat ouder en minder zuinig dus dat zal de accuduur niet ten goede komen, als dat niet belangrijk is dan heb je daar een zeer krachtige laptop aan. Lenovo heeft ook enkele notebooks met een 1080p scherm. Van die MSI maar ook de andere laptops zou je eens een review moeten opzoeken, http://www.notebookcheck.net/ heeft vaak reviews en anders verwijzingen naar reviews.

pricewatch: Lenovo Z510-00811

Even een indicatie van de processorkracht met de scores van Passmark. Voor meer benchmarks kun je notebookcheck checken.:
i3-4000M: 3427
i5-4200U: 3325
i5-4200M: 4178
i7-3630QM: 7734
i7-4702MQ: 7381

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2014 14:55 ]

• Ozzy Oscar
oke, bedankt voor je vlotte reactie! Hiermee heb ik dus die Asus met i5-4200U afgestreept van m'n lijst :)
i7-3630QM is inderdaad wel heel interessant (jammer genoeg niet heel zuinig, maar ben toch 99 vd 100 keer verbonden met het stopcontact)
waar ik wel achter ben gekomen, is dat er wel degelijk verschil tussen de GT740M en de GT750M, zeker met shooters..

Volstaat de i5-4200M aan de huidige games? Een processor is toch interessanter voor multitasking dan voor gaming?
mijn oude processor (3 jaar oud ongeveer) was een i7-2630QM met een Passmark-score van 5588, zal ik dit verschil merken?

Verwijderd

De 4200M zal voor de meeste games krachtig genoeg zijn. Heb je echter CPU intensieve games dan heb je wel wat aan meer processorkracht van een i7. Welke games speel je? Je oude processor was over het algemeen genomen sneller. Enkel bij single core processen is de huidige generatie i5 sneller. Voor alle multi core processen is de oude processor sneller.

Bijv. CoD Ghosts moet je prima kunnen spelen met de i5-4200M. Zo zie ik hier dat de i3-3220 (desktop) een goede minimale FPS behaalt: http://www.tomshardware.c...-performance,3683-10.html Je kunt met de GT750M echter slechts op 720p medium kwaliteit spelen: http://www.notebookcheck....Benchmarked.105693.0.html

• Ozzy Oscar
Ik speel dan met name games als CoD Black Ops II (Ghosts heb ik voor de Xbox 360), enkele racegames en Skyrim
ohja, wat ik wel opmerkelijk vind, is dat bij mijn vorige laptop (1GB GT540M) heel vaak werd geconstateerd dat ik sommige games alleen op laag kon spelen en sommigen helemaal niet, maar uiteindelijk draaide ik wel veel games gewoon soepel
voorbeeld: bij Sniper Ghost Warrior 2 werd beweerd dat mijn GT540M niet goed genoeg was, maar dat ik het spel uiteindelijk wel op z'n laagst kon spelen. vervolgens probeer ik het spel, ik zet alles op z'n één na hoogst en haal met gemak de 35fps.

Maar goed, het is voor mij absoluut geen must om elke game op maximum settings te kunnen spelen, als ik dat perse wil koop ik wel een desktop gaming pc.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
update:
ik denk dat ik m'n keuze heb gemaakt, in die van MSI is er de mogelijkheid om een mSATA SSD in te stoppen en de standaard HDD is een 7200rpm schijf. Is zeker niet verkeerd dacht ik zo
maar heb 'm nog niet besteld, dus tips en dergelijke zijn nog steeds welkom d:)b

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
update2:
en ik twijfel weer :|

[ Voor 29% gewijzigd door Ozzy Oscar op 19-03-2014 15:59 ]