Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AP met PoE-ondersteuning én 2+ ethernetpoorten

Pagina: 1
Acties:

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 14:59
Hallo,

Ik ben op zoek naar een access point (of router met AP functionaliteit) die moet voldoen aan bepaalde eisen zonder dat ik er heel veel geld aan kwijt ben (100+ euro).
De bedoeling is dat het access point in mijn gang op de wand of aan het plafond komt, vandaar dat ik PoE-support wil zodat ik 'm niet op een voeding hoef aan te sluiten.
Bovendien wil ik de kabel vervolgens doortrekken naar een andere kamer waar oa mediaapparatuur en een NAS staan die ik bekabeld wil aansluiten.

Helaas heb ik nog geen router of access point weten te vinden die van zowel PoE als ingebouwde switch is voorzien (behalve dan een Ubiquity van 250+ euro).
Bestaat dit niet in de prijsklasse van de goedkopere TP-Link's, of kunnen jullie toevallig een alternatief bedenken? Liefst trek ik natuurlijk niet 2 UTP kabels naar de gang (dan zou mijn deur uberhaupt niet meer sluiten)..

Alvast dank

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:43
Is dit niks? pricewatch: TP-Link TL-POE200 Power over Ethernet Adapter Kit

Kun je de 'splitter' in de gang ophangen naast elke willekeurige router. Moet je alleen even opletten op het voltage en verbruik van de router.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11 16:21
cbernardini schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:22:
Helaas heb ik nog geen router of access point weten te vinden die van zowel PoE als ingebouwde switch is voorzien (behalve dan een Ubiquity van 250+ euro).
Hoezo 250+?

http://www.interprojekt.c...re-controller-p-1267.html

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• VR46
Huh maf, hoe kan dat ding daar zo veel goedkoper zijn dan de goedkoopste in de pricewatch? Alsnog is het eigenlijk wel duurder dan mijn budget toelaat..
Goeie. Zou die ook werken icm. een TP-Link TL-WDR4300? Die heeft een voltage van 12V, dat zou die POE200 ook ondersteunen. Weet verder niet of dat de enige vereiste is.

Anyway, twee opties dus so far:
  1. TL-POE200 icm TL-WDR4300 voor ongeveer E84,-
  2. Ubiquiti UniFi AC Pro voor ongeveer E145,-
Is er sprake van een significant verschil in bereik tussen deze twee opties (ik ken die Ubiquiti niet goed)?
Is zo'n ubiquiti makkelijk te configureren en ook gewoon geschikt voor thuisgebruik?
En is daar nog een PoE adapter voor nodig (extra kosten)? Zie dat die is meegeleverd.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je zult inderdaad bij optie 2 ook nog ergens een PoE injector moeten plaatsen, tenzij het apparaat waar de kabel vandaankomt al PoE kan leveren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• yzf1kr
Maar de PoE adapter is meegeleverd dus geen extra kosten.
Mijn link verwijst trouwens naar de AP Pro, en niet de AP AC.

De TL-WRD4300 heeft volgens de specs 12V 1,5A nodig, die TL-POE200 levert maar 12V 1,0A.
(Volgens de handleidingen van beide)
Dus dat gaat niet lukken.

[ Voor 70% gewijzigd door yzf1kr op 19-03-2014 15:26 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
cbernardini schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:15:
Huh maf, hoe kan dat ding daar zo veel goedkoper zijn dan de goedkoopste in de pricewatch?
De voordelen / nadelen van internetshops. Prijstransparantie.
En blijkbaar wil die distri niet dat er ook nog lokale resellers aktief zijn.
Dus support mag je daar dan ook halen....
Alsnog is het eigenlijk wel duurder dan mijn budget toelaat..
Pay peanuts get monkeys.
Ofwel alle waar is naar zijn geld.
Is er sprake van een significant verschil in bereik tussen deze twee opties (ik ken die Ubiquiti niet goed)? Is zo'n ubiquiti makkelijk te configureren? En is daar nog een PoE adapter voor nodig (extra kosten)?
Weet je pas op jouw locatie.
Wifi is heel sterk afhankelijk van de situatie ter plaatse.

Abort, Retry, Quake ???

• VR46
aZuL2001 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:27:
[...]

De voordelen / nadelen van internetshops. Prijstransparantie.
En blijkbaar wil die distri niet dat er ook nog lokale resellers aktief zijn.
Dus support mag je daar dan ook halen....
Wat bedoel je hier precies mee? Dat je die shop wellicht niet te vertrouwen is? Qua support lijkt het idd niet erg handig.
aZuL2001 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:27:
[...]

Weet je pas op jouw locatie.
Wifi is heel sterk afhankelijk van de situatie ter plaatse.
Dat begrijp ik uiteraard. Ik vroeg me af of er iets te zeggen is over het bereik van die twee opties in verhouding tot elkaar, er vanuit gaande dat ze op dezelfde plek worden neergezet dus locatie buiten beschouwing gelaten.

• yzf1kr
Die shops zijn zeker te vertrouwen. Het grote voordeel van Polen is dat ze nog geen Euro hebben, en de koers dus regelmatig verlagen.

Support is ook wel goed, maar je zit idd met de verzendkosten. Bij 1 AP loont dat niet, maar heb je een wat groter projectje en wil je er 3 of 4 hangen en nog eens een switch/router dan loopt het voordeel erg rap op.

• VR46
yzf1kr schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:55:
Support is ook wel goed, maar je zit idd met de verzendkosten. Bij 1 AP loont dat niet, maar heb je een wat groter projectje en wil je er 3 of 4 hangen en nog eens een switch/router dan loopt het voordeel erg rap op.
Ook mét verzendkosten is ie daar nog steeds ruim E100,- goedkoper dan in NL...
Maar ik vraag me dus nog even af of het het extra geld waard is tov. een oplossing zoals met die TP-Link router. Het is in ieder geval wel een leuk ogend apparaat, maar het gaat mij vooral om kwaliteit / bereik.

// Edit: o wacht ik zie nu pas dat er nog btw bij komt (183 in totaal dan), dat wordt wel te prijzig dan...

[ Voor 8% gewijzigd door VR46 op 19-03-2014 16:05 ]

• yzf1kr
Tja, iedereen verdedigd altijd zijn eigen aankopen, dus mijn mening is een beetje gekleurd.
Ik heb er inmiddels 6 hangen en ben erg tevreden.

Bereik klaag ik niet over, ik heb alternatieven die het net zo goed/slecht doen. Maar ik heb dan ook een pand met dikke muren en veel ijzer er in verwerkt.

• VR46
Ik zie deze nu ook voorbij komen, any thoughts?

BUFFALO AirStation Pro WAPS-APG600H

PoE, twee ethernet poorten, 2.4/5ghz en goedkoper dan die ubiquiti. Verder totaal geen ervaring met Buffalo producten.

Voor wat betreft de locatie: het gaat om een appartement (geen kantoorruimte dus) waar het signaal door een betonnen muur moet. Nu zit ik alleen met het standaard arcadyan modem ('experiabox') van Telfort.

[ Voor 52% gewijzigd door VR46 op 19-03-2014 16:19 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
cbernardini schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:37:
[...]
Wat bedoel je hier precies mee? Dat je die shop wellicht niet te vertrouwen is? Qua support lijkt het idd niet erg handig.
Vertrouwen is het probleem niet. Ze leveren tegen een erg strakke prijs.
Daar is voor een kleine reseller niets meer aan te verdienen.
Dat bedoelde ik er mee ;)
Dat begrijp ik uiteraard. Ik vroeg me af of er iets te zeggen is over het bereik van die twee opties in verhouding tot elkaar, er vanuit gaande dat ze op dezelfde plek worden neergezet dus locatie buiten beschouwing gelaten.
_Ik_ ben niet op jouw locatie geweest.
Is dus weinig van te zeggen tot je ze beiden op dezelfde locatie gaat testen.

En over het algemeen is het beter om een tweede zender op te hangen en het zendvermogen te verlagen, dan van één zender het zendvermogen te verhogen.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Ik heb al meerdere keren bij die gasten in Polen gekocht. Zeer snelle levering, goed werkend order proces.

Ja, je zit wel met die verzendkosten, maar als je alles bij elkaar optelt, ben je vaak goedkoper uit dan in NL.

• VR46
Ik heb onderhand zo ongeveer elke mogelijkheid bekeken maar het gaat me niet makkelijk af het 'ideale' access point te vinden... Mijn voorkeuren blijken nogal moeilijk te vinden te zijn tegen een redelijk bedrag: 2+ gigabit ethernetpoorten, PoE mogelijk, 2.4 / 5Ghz (maar dat is geen absolute must als het dan echt te moeilijk wordt)

Tot nu toe zit ik nog steeds bij de Buffalo, maar ik lees daar gemenge ervaringen over voor wat betreft bereik. Dat verschilt natuurlijk per situatie maar het doet me wel vrezen dat het apparaat geen enorme zendcapaciteit heeft. De Ubiquiti Unifi AP Pro gaat mn budget te boven (eigenlijk 120+ al).
  1. Buffalo WAPS-APG600H
  2. LevelOne WAP-6150 (geen 5ghz)
Iemand nog suggesties? Routers zijn overigens ook prima zolang ze als AP te gebruiken zijn, maar ik heb nauwelijks routers met PoE (officieel ondersteund) kunnen vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door VR46 op 21-03-2014 01:01 ]

Pagina: 1