Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Missende drivers van BluRay brander

Pagina: 1
Acties:

• davidvsgideon
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-10 11:51
Voor een nieuwe build maak ik gebruik van de Pioneer BDR-208DBK als optische drive, waarmee ik ook windows 7 wil installeren. Aan het begin van de installatie word er echter naar drivers van de Pioneer BDR-208DBK gevraagd. Deze word niet meegeleverd op een disc en kan ook niet worden gedownload van de support site van Pioneer.

Wie kan mij helpen?

Gr David

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet je zeker dat de Windows installer om drivers van de bluray drive en niet een ander apparaat vraagt? Van wat ik heb gelezen, na een korte Google zoektocht, is dat het gewoon moet werken.

Tenzij je de sata-controller op raid ipv ahci hebt staan, dan kun je die melding wel verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 19-03-2014 15:00 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als de installatie van Windows vraagt om de drivers voor het optische station, zonder een specifiek merk of type op te geven, is je media corrupt of heb je een illegale download te pakken. Is een veel voorkomende error, zelfs als je via USB probeert te installeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• davidvsgideon
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-10 11:51
Klopt, het was inderdaad een download van windows 7 die ik gebruik om te testen. Was het probleem nog niet eerder tegengekomen. Ben inmiddels toch voor windows 8 gegaan.