Life goes as it goes.
pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB
@eL_Jay, da's toevallig.
[ Voor 5% gewijzigd door DeLuXo op 19-03-2014 13:17 ]
Life goes as it goes.
Je moet helaas wel ff iemand vinden die de schijf heeft gekocht en kan achterhalen wat er in de schijf zit.
Je hebt al voor minder geld een SSD van een bekend merk welke zich bewezen hebben op het gebied van prestaties en betrouwbaarheid.
Verwijderd
Het zou best een goeie kunnen zijn. Maar ze mogen wel wat aan de prijs doen als ze met de bekendere merken willen concurreren. Die zijn in dit geval zelfs goedkoper, niet eens in de aanbiedingIseT schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:28:
Ik weet niet of het echt merkloos is ofzo, het kan ook gewoon een goede schijf zijn verpakt in een aldi jasje. Laatst was er ook een externe schijf bij de aldi en na nadere inspectie zat er een WD schijf in als ik me niet vergis.
Je moet helaas wel ff iemand vinden die de schijf heeft gekocht en kan achterhalen wat er in de schijf zit.

Kortom! Ik ben er erg tevreden mee
Als er mensen zijn die meer info willen, vraag gerust

Heb wel met Crystaldiskinfo de schijf even uitgelezen, geen idee of je er wat mee kan ;-)
Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT
Al is bovenstaande post ook al een goede schop in de juiste richting waarschijnlijk.
Phison is een OEM die in het verleden samengewerkt heeft met Crucial (voor de M4, wat een onding was), Corsair (De Force LS schijven, in orde maar weinig speciaals) en MyDigitalSSD (een soort van white label SSD merk, niet in Nederland verkrijgbaar).
Geen hele bekende toko dus, maar dat kan wel inhouden dat deze SSD niet per se een rebrand is van een ander model, maar gewoon het reference design dat Phison gemaakt heeft.
[ Voor 63% gewijzigd door Sorbo op 30-03-2014 18:32 ]
Openschroeven ga ik sws niet doen ;-) ik moet geen schade hebben. Is over het algemeen wel aan te tonen als een product open geweest is en ik hou toch graag mijn 3 jaar garantieThinkPadd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 18:21:
Kun je hem niet openschroeven (zonder garantiezegels te verbreken)? Dan kun je kijken wat voor geheugenchips en wat voor controller er gebruikt worden.
Als ik de reacties zo lees is de controller niet van een zeer bijsterd snel een mooi merk
Hoezo was de m4 een onding?Sorbo schreef op zondag 30 maart 2014 @ 18:28:
De firmware duidt op een Phison M8 controller, waardoor een Samsung drive uitgesloten is.
Phison is een OEM die in het verleden samengewerkt heeft met Crucial (voor de M4, wat een onding was), Corsair (De Force LS schijven, in orde maar weinig speciaals) en MyDigitalSSD (een soort van white label SSD merk, niet in Nederland verkrijgbaar).
Geen hele bekende toko dus, maar dat kan wel inhouden dat deze SSD niet per se een rebrand is van een ander model, maar gewoon het reference design dat Phison gemaakt heeft.
Volgens mij zijn de problemen die dat type gehad gefixt met een firmware update?
Volgens mij was er een bug die er voor zorgde dat de schijf crashte na 1000uur gebruik.koeny 3 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:42:
Crucial M4 een onding? Hoe onderbouw je dat?
Dit is echter gefixt in een firmware update.
M4 was wel degene met oude firmware die later problemen gaf. Maar dat ging om de modellen met de eerste firmware.
Ik heb er één opgehaald en GRIXX even gebeld. Duurde te lang dus meteen even opengeschroeft.
- In the box phison ps3108-s8-I controller. Werd alvermoed en wordt inderdaad ook in de LS serie van Corsair gebruikt (printplaat lijkt ook verdacht veel op printplaat van Corsair modules).
- Wat verschild met Corsair is de DDR ram chip , in de aldimodule wordt nl de NANYA NT5CB128M16FP-CC gebruikt. Kan ik niks over vinden althans niets over chip met specifieke CC aanduiding.
- Geheugen bestaat uit Toshiba geheugenchips nl de TH58TEG8DDJBA8C (als mijn ogen me niet bedriegen.
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...
wat zijn de prestaties? kun je misschien paar benchmarks doen?flipje81 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:13:
hey, bij de aldi hier liggen deze ssd's nu voor 45 euro in het schap.
Ik heb er één opgehaald en GRIXX even gebeld. Duurde te lang dus meteen even opengeschroeft.
- In the box phison ps3108-s8-I controller. Werd alvermoed en wordt inderdaad ook in de LS serie van Corsair gebruikt (printplaat lijkt ook verdacht veel op printplaat van Corsair modules).
- Wat verschild met Corsair is de DDR ram chip , in de aldimodule wordt nl de NANYA NT5CB128M16FP-CC gebruikt. Kan ik niks over vinden althans niets over chip met specifieke CC aanduiding.
- Geheugen bestaat uit Toshiba geheugenchips nl de TH58TEG8DDJBA8C (als mijn ogen me niet bedriegen.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Verwijderd
Voor dat bedrag heb ik er mooi twee meegenomen.