Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 19:05

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Ik zag net deze SSD in de folder van de Aldi welke zaterdag ingaat:

http://www.aldi.nl/aldi_1...ssd_25_48_5_756_7848.html

Helaas weining info over de controller\chipset.

Is dit wat voor bijv de laptop van mijn vrouw welke ze gebruikt voor browsen\e-mail etc?

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB

Pak lekker deze, waarschijnlijk beter, veiliger en goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLuXo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-01-2024
Koos Merkloos. Ik zou het niet doen. En daarbij, voor een tientje meer heb je dubbele capaciteit EN een gerenomeerd merk.

pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB

@eL_Jay, da's toevallig.

[ Voor 5% gewijzigd door DeLuXo op 19-03-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:32

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Het is vast een hele verbetering tenopzichte van een normale HDD maar warom koop je niet gewoon de: pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 19:05

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
precies, dacht ik al. HDD\SSD is een crucial onderdeel van je pc\laptop, moet gewoon goed zijn :)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:58
Ik weet niet of het echt merkloos is ofzo, het kan ook gewoon een goede schijf zijn verpakt in een aldi jasje. Laatst was er ook een externe schijf bij de aldi en na nadere inspectie zat er een WD schijf in als ik me niet vergis.

Je moet helaas wel ff iemand vinden die de schijf heeft gekocht en kan achterhalen wat er in de schijf zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Echt goedkoop kun je dit niet noemen.
Je hebt al voor minder geld een SSD van een bekend merk welke zich bewezen hebben op het gebied van prestaties en betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IseT schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:28:
Ik weet niet of het echt merkloos is ofzo, het kan ook gewoon een goede schijf zijn verpakt in een aldi jasje. Laatst was er ook een externe schijf bij de aldi en na nadere inspectie zat er een WD schijf in als ik me niet vergis.

Je moet helaas wel ff iemand vinden die de schijf heeft gekocht en kan achterhalen wat er in de schijf zit.
Het zou best een goeie kunnen zijn. Maar ze mogen wel wat aan de prijs doen als ze met de bekendere merken willen concurreren. Die zijn in dit geval zelfs goedkoper, niet eens in de aanbieding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrric94
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-09 19:24
Ik heb de schijf wel gekocht enne... qua prestaties heb ik echt helemaal niets te klagen!!! Alles gaat super snel, zoals te verwachten is met iedere ssd :9

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2d7zm1u.png

Kortom! Ik ben er erg tevreden mee :D
Als er mensen zijn die meer info willen, vraag gerust d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 14:11
Merk en type van de schijf om te beginnen denk ik.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrric94
Het is een SSD van Grixx BV ennnnn tja... veel meer kan ik je er nog niet over vertellen. Op de SSD zelf staan geen stickers oid. Er zijn geen boekjes meegeleverd die ook maar iets zeggen over de schijf. Dus wat dat betreft weet ik het ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/e9xgdl.png

Heb wel met Crystaldiskinfo de schijf even uitgelezen, geen idee of je er wat mee kan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 15:54

Proximus

100% OC

Heb even wat met het KvK gespeeld en ik kom erachter dat Grixx BV onderdeel van "Dexxon Data Media and Storage BV" is. Een Nederlands bedrijf welke Samsung als partner heeft; grote kans dus dat bovenstaande een Samsung SSD is. :)

Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Kun je hem niet openschroeven (zonder garantiezegels te verbreken)? Dan kun je kijken wat voor geheugenchips en wat voor controller er gebruikt worden.

Al is bovenstaande post ook al een goede schop in de juiste richting waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:11

Sorbo

Uw hulp in huis!

De firmware duidt op een Phison M8 controller, waardoor een Samsung drive uitgesloten is.

Phison is een OEM die in het verleden samengewerkt heeft met Crucial (voor de M4, wat een onding was), Corsair (De Force LS schijven, in orde maar weinig speciaals) en MyDigitalSSD (een soort van white label SSD merk, niet in Nederland verkrijgbaar).

Geen hele bekende toko dus, maar dat kan wel inhouden dat deze SSD niet per se een rebrand is van een ander model, maar gewoon het reference design dat Phison gemaakt heeft.

[ Voor 63% gewijzigd door Sorbo op 30-03-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrric94
ThinkPadd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 18:21:
Kun je hem niet openschroeven (zonder garantiezegels te verbreken)? Dan kun je kijken wat voor geheugenchips en wat voor controller er gebruikt worden.
Openschroeven ga ik sws niet doen ;-) ik moet geen schade hebben. Is over het algemeen wel aan te tonen als een product open geweest is en ik hou toch graag mijn 3 jaar garantie _/-\o_

Als ik de reacties zo lees is de controller niet van een zeer bijsterd snel een mooi merk :P , maargoed. Prestaties zijn meer dan prima. Dus denk zo dat ik er geen slechte koop aan heb gedaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Sorbo schreef op zondag 30 maart 2014 @ 18:28:
De firmware duidt op een Phison M8 controller, waardoor een Samsung drive uitgesloten is.

Phison is een OEM die in het verleden samengewerkt heeft met Crucial (voor de M4, wat een onding was), Corsair (De Force LS schijven, in orde maar weinig speciaals) en MyDigitalSSD (een soort van white label SSD merk, niet in Nederland verkrijgbaar).

Geen hele bekende toko dus, maar dat kan wel inhouden dat deze SSD niet per se een rebrand is van een ander model, maar gewoon het reference design dat Phison gemaakt heeft.
Hoezo was de m4 een onding?
Volgens mij zijn de problemen die dat type gehad gefixt met een firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 09:54
Crucial M4 een onding? Hoe onderbouw je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
koeny 3 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:42:
Crucial M4 een onding? Hoe onderbouw je dat?
Volgens mij was er een bug die er voor zorgde dat de schijf crashte na 1000uur gebruik.
Dit is echter gefixt in een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-09 21:38

Bolletje

Moderator Harde Waren
Crucial V4 was degene met andere controller. Dat was inderdaad een onding. De M4 daarentegen niet.

M4 was wel degene met oude firmware die later problemen gaf. Maar dat ging om de modellen met de eerste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:53
hey, bij de aldi hier liggen deze ssd's nu voor 45 euro in het schap.

Ik heb er één opgehaald en GRIXX even gebeld. Duurde te lang dus meteen even opengeschroeft.
  • In the box phison ps3108-s8-I controller. Werd alvermoed en wordt inderdaad ook in de LS serie van Corsair gebruikt (printplaat lijkt ook verdacht veel op printplaat van Corsair modules).
  • Wat verschild met Corsair is de DDR ram chip , in de aldimodule wordt nl de NANYA NT5CB128M16FP-CC gebruikt. Kan ik niks over vinden althans niets over chip met specifieke CC aanduiding.
  • Geheugen bestaat uit Toshiba geheugenchips nl de TH58TEG8DDJBA8C (als mijn ogen me niet bedriegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:57

Praetextatus

the dutch_paki

waar is hier?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:53
Aldi beneden Leeuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
flipje81 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:13:
hey, bij de aldi hier liggen deze ssd's nu voor 45 euro in het schap.

Ik heb er één opgehaald en GRIXX even gebeld. Duurde te lang dus meteen even opengeschroeft.
  • In the box phison ps3108-s8-I controller. Werd alvermoed en wordt inderdaad ook in de LS serie van Corsair gebruikt (printplaat lijkt ook verdacht veel op printplaat van Corsair modules).
  • Wat verschild met Corsair is de DDR ram chip , in de aldimodule wordt nl de NANYA NT5CB128M16FP-CC gebruikt. Kan ik niks over vinden althans niets over chip met specifieke CC aanduiding.
  • Geheugen bestaat uit Toshiba geheugenchips nl de TH58TEG8DDJBA8C (als mijn ogen me niet bedriegen.
wat zijn de prestaties? kun je misschien paar benchmarks doen?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kickje, ze liggen nu bij de Aldi (tenminste in Coevorden) in de aanbieding voor 40euro p.s.
Voor dat bedrag heb ik er mooi twee meegenomen.
Pagina: 1