Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aansluiten Logitech MK710 wireless set

Pagina: 1
Acties:

• daantje nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-03-2024
Beste / lieve mensen,

Ik heb maandag een set aangeschaft de Muis-toetsenbordcombinatie Wireless Desktop MK710 van Logitech
( http://www.logitech.com/nl-nl/product/wireless-desktop-mk710 ).

Voor het eerst een duurder toetsenbord en muis set (normaal 35 eurie max) want je wilt op den duur ook wat beter spul.

Bij de Toetsenbord en muis zit een mini USB ontvangertje genaamd een Logitech® Unifying-ontvanger
(op hun site ook wel een klein wondertje genoemd..... dit klopt omdat mijn probleem wonderbaarlijk is waarom het niet werkt..)

okeeej uit de verpakking batterijen erin en "plug and play" . het boekje zegt ook aansluiten en vergeten.
Dit klopt ook connect and forget about it want vergeet maar dat ie het doet....

hmm eerst maar eens (wat normaal niet nodig is ) hun software downloaden via logitech.com/unifying
daar kan je de mini ontvanger up to date installeren en tot wel 6 toetsenborden en muizen koppelen / pairen met het apparaatje...

deze blijft zeggen na alle USB ingangen geprobeerd te hebben dat de ontvanger niet gevonden is.
usb op de computer zelf (zowel 2.0 als 3.0 geprobeerd), usb hubs, inclusief hun eigen geleverde usb hub....
De ontvanger is niet gevonden....

als ik hem trouwens in een usb ingang stop dan is windows altijd wel even de drivers aan het installeren waarna het meld dat het apparaat gereed is voor gebruik...

tussen door een paar keer gereboot met het systeem en als ik bij het opstarten "del"
indruk dan kom ik wel via het nieuwe toetsenbord in de bios en ook de nieuwe muis werkt in mijn
bios perfect !
vervolgens kom je in windows 7........ niks!
apparaten en printers staat de ontvanger wel tussen....
toetsenbord en muis ook...... ook in het configuratiescherm.... maar nee hoor.....

computer zaak in de buurt : probeer de chipset drivers van uw asus moederbord up te daten....
nee geen effect !

nummer gevonden van Logitech.... opgenomen ... "hallo ?? met wie ?? wat wilt u ??? ooh gewoon een nieuwe halen ! "

andere laptop gepakt en na wat moeite alles gekoppeld en in windows doet de muis en toetsenbord het gewoon....... weer terug naar mijn destop pc en niks.... 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

ik snap het nie... en het schermtoetsenbord gaat me heel snel de keel uit komen.
Jullie lieve mensen ideeën hierover ?

Alvast dank !!

hieronder nog even 2 afbeeldingen :
http://www.dumpt.com/img/...=quybknvopt5xqy7hujrd.jpg
http://www.dumpt.com/img/...=t5zatqcl9tsb3gblkkew.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door daantje nl op 19-03-2014 13:28 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

(dumpt.com ondersteunt de [img] tag niet, dus die kan je beter als normale url laten staan)

Maar zoals ik het 2de plaatje zie, je ontvanger wordt dus wel 'gezien' door Windows, maar de software van Logitech kan hem dan weer niet vinden? Of komt die foutmelding uit de nieuwe drivers van die ontvanger?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• daantje nl
die fout melding komt uit hun unifying software die ervoor bedoeld is om apparaten goed te koppelen wanneer dat niet goed gaat en om meerdere apparaten aan 1 ontvanger te koppelen.
deze start je op en je kan op volgende drukken als hij hem gevonden heeft........ dus niet.

vaak heb je dat ook wel met printers en scanners dan moet je halverwege de installatie de kabel aansluiten en aanzetten en als hij hem dan herkend dan gaat hij verder met de installatie.

als ik hem trouwens in een usb ingang stop dan is windows altijd wel even de drivers aan het installeren waarna het meld dat het apparaat gereed is voor gebruik...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Afbeeldingslocatie: http://dumpt.com/img/files/quybknvopt5xqy7hujrd.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://dumpt.com/img/files/t5zatqcl9tsb3gblkkew.jpg
zijn de afbeeldingen. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Erg uitgebreide topicstart, daarvoor hulde, maar die titel... :X

Schreeuwerige titels zijn niet welkom op GoT en als je niet zoveel moeite had gestoken in je topicstart zou het reden zijn geweest om je topic te sluiten. In plaats daarvan pas ik het deze keer aan. Graag volgende keer je titel gewoon informatief houden :o
En neem dan aub de moeite om iets als een merknaam goed te spellen.

Titelfix:
"HEEEEELUP graag advies mbt aansluiten logotech desktop set" -> "Aansluiten Logitech MK710 wireless set"

Oslik blyat! Oslik!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je kijkt bij de driver-details van dat Unify ding, welke drivers worden daar genoemd?

Windows wil nog wel eens een apparaat herkennen, maar er vervolgens wat uniforme drivers op loslaten, zodat de software die er echt mee moet werken, dat ding niet kunnen vinden (dit heb ik toevallig met zo'n GPS usb-ding).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• daantje nl
Beste Dion, Bedankt voor de titelfix en Logotech was wel erg slecht en snel van mij getyped.

verder bedankt voor je feedback en ik houd hier rekening mee, dank !

• daantje nl
@SinergyX

voor de drivers :

http://postimg.org/image/syb58r6rp/

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij heeft MotioninJoy weinig te maken met zo'n Unify ontvanger, ik denk dat daar je probleem ligt, Windows lijkt dus de MotioninJoy drivers te pakken voor het usb-apparaat. Je zou via stuurprogramma bijwerken de juiste driver van logitech kunnen installeren.

Heb je een Xbox/PS controller aangesloten op je PC?

• daantje nl
hmm idee... waar ik het stuurprogramma van hun vandaan haal geen idee dan, dat hoort via dat fantastische programma van hun te lopen....

en inderdaad heb ik in het verleden wel eens een ps3 controller aangesloten op mijn pc zonder veel succes
(werkte niet echt fijn)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heb je de Logitech software als admin opgestart?

• daantje nl
@johnkeates denk het niet. zou dat nog verschil uit maken ??

@SinergyX die MotioninJoy drivers zijn wel lastig om kwijt te raken (daar zijn hele topics over te vinden)
dus ik heb ze uit het apparaatbeheer verwijdert maar hij blijft als stuur programma staan.
En om nou handmatig de .sys bestanden uit de system32 folder te verwijderen......

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In details van de drivers kan je verwijderen kiezen, daarna komt dacht ik de vraag of je de drivers zelf ook wil verwijderen.

• daantje nl
als ik daar kijk naar de details van de drivers zijn die opties niet aanklikbaar / grijs.
alleen de eigenschappen optie is daar beschikbaar (dit apparaat werkt correct -hmmm )

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

So here's what worked for me:

Control Panel -> View Devices and Printers -> Right Click "Logitech Unifying Receiver" and go to Properties -> Click on the "Hardware" tab. There should only be 1 driver there, the MotioninJoy one. Click properties and uninstall with the box checked. BAMCIS! Mouse is working again.
http://forums.logitech.co...l-in-W7-64bit/td-p/500670

Misschien heb je daar wat aan? (dit stond op pagina 1, mogelijk dat er nog oplossing op andere pagina's staat).

• daantje nl
heeej daar gaan we vanavond weer even mee aan de slag ! ik had al veel gegoogled hierop maar bedankt voor de quote en de link ! ik hou jullie op de hoogte :)

• daantje nl
EN HIJ DOET HET !!

OPLOSSING : inderdaad rechtermuisklik op de logitech adapter onder apparaten en printers.
eigenschappen, instellingen wijzigingen linksonder admin knop en dan stuurprogramma verwijderen
van motionjoy . deze ook uit apparaatbeheer verwijderen en dan adapter eruit en erin en plug and play.
dit wel doen zonder eerst te rebooten want dat deed ik eerst en dan werkt het niet omdat de motion joy er dan al weer tussen staat.

Dus blij en SinergyX erg bedankt voor al je reacties en de verlossende quote die het hem deed !

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mooizo, nu veel plezier met je muis/keyboard :D

• daantje nl
zat al te kijken of ik je kuddo's of plusjes kon geven hier :)
Pagina: 1