Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Nietie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-03-2023
Geen idee of ik in het juiste forum zit maar hier is mijn vraag;

Ik heb niet veel ervaring met abonnementen. Ik bel niet vaak, nog geen 100 min per maand en zal naar verwachting onder de 500mb data gebruik zitten. Ik wil graag een LG G2, Galaxy S4 of misschien HTC one. Hier kan ik wel een paar jaar mee op voorruit.

Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Welk abonnement? of toestel kopen en dan sim only? Kan iemand mij hier advies over geven?

Alvast bedankt!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:04

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik geef je topic even een schopje richting MAA omdat het een aankoopvraag betreft :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:53
Je moet als eerste kosten vergelijken:
Als eerste moet je de toestel prijs (laten we zeggen 375 gemiddeld voor de 3 die je noemt, de ene iets goedkoper, de ander iets duurder in de pricewatch) nemen. Vervolgens deel je dat bedrag door 24 maanden (uitgaande 2-jarig abonement). Kost het toestel je 15,63 per maand. Tel daar de prijd bij van een SIM Only (100 minuten, 500 Mb) voor 10 Euro per maand bij Simyo bijvoorbeeld. Je zou dus een abonnement moeten hebben inclusief toestel dat minder dan 25,63 Euro per maand kost zonder eenmalige kosten wil het voordelig zijn een abonnement inclusief toestel te nemen.

Mijn advies is, als je het nu kunt veroorloven, het toestel meteen aanschaffen, en voor 10 Euro per maand SIM only gaan. Als de situatie in je inkomen, leven, belgedrag of wat dan ook veranderd, ben je veel flexibeler met SIM only dan wanneer je vastzit aan een duurder contract.

De toestellen die je noemt zijn allemaal goed. Ik heb zelf een HTC One en ben er blij mee, en mijn broer heeft de Samsung S4 en is er ook blij mee. De LG G2 ken ik zelf niet maar hoor er positieve verhalen over en de Nexus 5 waar hij verwant is ken ik wel als een uitstekend toestel bij mijn collega's.

Aangezien jij langere tijd wil doen met je toestel, is mijn advies de S4 te nemen simpelweg doordat die zo'n groot verkoop volume heeft dat software ondersteuning en mods, maar ook vervangende hardware, hoesjes, etc. ruimshoots en voor langere tijd op de markt beschikbaar zullen zijn.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
swhnld schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 17:22:
Je moet als eerste kosten vergelijken:

De toestellen die je noemt zijn allemaal goed. Ik heb zelf een HTC One en ben er blij mee, en mijn broer heeft de Samsung S4 en is er ook blij mee. De LG G2 ken ik zelf niet maar hoor er positieve verhalen over en de Nexus 5 waar hij verwant is ken ik wel als een uitstekend toestel bij mijn collega's.

Aangezien jij langere tijd wil doen met je toestel, is mijn advies de S4 te nemen simpelweg doordat die zo'n groot verkoop volume heeft dat software ondersteuning en mods, maar ook vervangende hardware, hoesjes, etc. ruimshoots en voor langere tijd op de markt beschikbaar zullen zijn.
Ik zou niet de S4 nemen als je nog lang met je toestel wil doen. Een jaar, misschien anderhalf jaar is hij nog wel redelijk, maar daarna is hij echt langzaam. Hij heeft nu ook al niet de snelste hardware. Als je future-proof wil zijn moet je een Note 3 nemen. Die heeft de allerdikste hardware aan boord die je nu kan krijgen. Je moet dan wel even een andere ROM op je telefoon zetten, omdat Touchwizz zelfs op zulke hardware soms laggt. :)

• Aquafreak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 21:59
Arthur-M. schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 19:31:
[...]

Ik zou niet de S4 nemen als je nog lang met je toestel wil doen. Een jaar, misschien anderhalf jaar is hij nog wel redelijk, maar daarna is hij echt langzaam. :)
Geldt dat niet voor alle smartphones van deze tijd? :P

Edit: Ik ga overigens mee met de mening van swhnld. Vaak is het goedkoper om een toestel los te halen en dan een (goedkoop) sim-only abonnement af te sluiten.
Tussen die 3 zou ik overigens voor de S4 kiezen, is nu met cashback nog maar 360 euro en ben er zelf ook erg tevreden over. :9

[ Voor 29% gewijzigd door Aquafreak op 20-03-2014 19:36 ]

• Nietie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-03-2023
swhnld schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 17:22:
Mijn advies is, als je het nu kunt veroorloven, het toestel meteen aanschaffen, en voor 10 Euro per maand SIM only gaan. Als de situatie in je inkomen, leven, belgedrag of wat dan ook veranderd, ben je veel flexibeler met SIM only dan wanneer je vastzit aan een duurder contract.
Bedankt allen voor het advies.

Waar zie je een SIM only voor 10 euro per maand? En ik zie veel aanbieders die ik niet echt ken (simyo, hollandsenieuwe), zijn deze wel goed/betrouwbaar? Wat raad je aan?

Ik kan het toestel namelijk meteen aanschaffen en jouw advies klinkt aantrekkelijk. Als de prijs rond de 10 euro ligt, kom ik namelijk hetzelfde uit als ik een gratis toestel krijg + abonnement maar zonder de flexibiliteit!
Pagina: 1