Fout door broertje standaard openen met windows media

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 08:25
Hallo allemaal!

Mijn broertje kwam paar minuten geleden bij mij dat hij niks meer kon doen op zijn computer.
Hij gaf aan dat hij ergens opgeklikt had maar wist niet meer wat precies.
Het resultaat is dit:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/zycbpv.jpg

Een paar maanden terug heeft hij dit ook al voor elkaar gekregen, en wat ik ook probeerde niks werkte. Uiteindelijk de pc helemaal leeggehaald en opnieuw windows geïnstalleerd.

Alles word nu standaard geopend met windows mediaplayer en ik weet dus niet hoe ik dit terug kan zetten. Heb alle instellingen zo'n beetje bij langs gegaan, heb een herstelpunt geselecteerd en alles teruggezet naar dat herstelpunt maar ook dat werkt niet.

Mijn hoop is dus bij de tweakers community!!

Wie kan mij hiermee helpen?

*Spoiler werkt niet kennelijk??* plaatje wel erg groot zo :(

[ Voor 4% gewijzigd door FlowChef op 19-03-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:33
Worden niet alle .exe's geopend met WMP? Dan moet je via properties -> file handling -> nog iets, WMP uitvinken. En dan maar hopen dat je je icoontjes terugkrijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:27
Je kunt natuurlijk voordat je een nieuwe versie erop zet ook gewoon herstellen naar een moment dat je dit probleem nog niet had.

En voor het probleem zelf kun je zoals mat.hi.as aangeeft alle file extensions opnieuw indelen. Er zijn zelfs programmaatjes voor dit soort dingen: http://www.vistax64.com/t...-file-extention-type.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Kan ook gewoon met default programs in het control panel, daarmee kun je hem terugzetten naar de default of een andere media player.

[ Voor 34% gewijzigd door Turdie op 19-03-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 08:25
Probleem is al opgelost, herstelpunt werkte deze keer wel! Vorige keer namelijk niet. Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je broertje geen admin is (wat hij helemaal niet hoort te zijn!), voor de volgende keer gebruiker weggooien en opnieuw maken. Het is dan een probleem in het account en kan je op die manier opschonen. Wil je echt voorkomen dat 't nog eens gebeurt, maak je van z'n account een Mandatory Profile, maar dat heeft grote gevolgen, wees daar dus voorzichtig mee.

Je kan ook met een backup principe werken voor z'n account, maar hem laten leren dat geklooi op 't systeem verlies van data betekend is efficiënter. Dat je z'n documenten alsnog in een backup zet hoeft hij niet te weten. Savegames die verloren gaan is dan onderdeel van het leertraject })

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1