Videokaart met waterkoeling support 300 euro budget?

Pagina: 1
Acties:

• migz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-01-2018
Hai, ik ben dus op zoek naar een videokaart met de volgende wensen

prijs / budget
300 400 euro, of het iets meer of minder is is niet zo erg, maar dit is wel een goede indicatie voor budget :)

ondersteuning
waterkoelling
OC

gebruiken voor
gaming
livestreaming (met zware compressie)

beter dan
GTX 560 Ti

huidige specs
ram : Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
mobo : GigaByte GA-970A-UD3
PSU : be quiet! Pure Power L8 500W
CPU : AMD FX-8150 3.60 GHz
SSD : Kingston SSDNow V300 120 GB
GPU : nvidea GTX 560 Ti

Juist, wat ik uiteindelijk dus wil hebben is een super stille pc. Ik heb namelijk goevoeligere oren dan meeste mensen dus ik hoor koelers en andere dingen veel eerder dan de rest.

Ik wil samen met een GPU kijken naar waterkoeling en deze aankopen waarschijnlijk over een maand doen en integreren in mijn huidig systeem.

Ik wil dit systeem vooral gaan gebruiken om games te kunnen livestreamen. omdat mijn upload nogal bagger is probeer ik dit nog enigzinds te compenseren door de video the compressen. vandaar dat ik meer wil dan de standaard GPU. (dus de memory kan dus belangrijker zijn?)

verder heb ik in het verleden veel problemen gehad met AMD GPU's omdat ze vaak sommige games niet ondersteunde dus AMD... AUB niet. :)

Overigens heb ik natuurlijk het liefst een kant en klare GPU die meteen gekoppelt zou kunnen worden met het waterkoelling maar anders moet er gekeken worden wat er nog aan de GPU gedaan moet worden.

Als dat nog niet genoeg was wil ik deze GPU nog een overklokken aangezien deze dan tog met waterkoeling zal gaan werken.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:22

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

R9 280X GTX770 waarmee ze je doodgooien op V&A, 200-225 en een arctic kant en klaar (wel zelf monteren) wc setje voor op je GPU? Accelero Hybrid

edit: maar wc nemen om gevoeligere oren dan normaal gaat niet werken, die dingen hebben fans en zijn amper stiller, dan moet je naar passieve oplossingen gaan zoeken..

[ Voor 47% gewijzigd door SAiN ONeZ op 19-03-2014 21:25 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je gevoelige bent voor geluid is waterkoeling niet perse de oplossing. De warmte moet nog steeds met een fan worden afgevoerd. Alleen die fan staat nu op de radiator in plaats van direct op de kaart. Dus fan geluid heb je nog steeds, plus extra het geluid van de pomp om het water rond te pompen. Dat kan soms nog irritanter doorklinken.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 11:54
sain onez schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:18:
R9 280X GTX770 waarmee ze je doodgooien op V&A, 200-225 en een arctic kant en klaar (wel zelf monteren) wc setje voor op je GPU? Accelero Hybrid

edit: maar wc nemen om gevoeligere oren dan normaal gaat niet werken, die dingen hebben fans en zijn amper stiller, dan moet je naar passieve oplossingen gaan zoeken..
Je kan met WC natuurlijk wel bereiken dat je de warmte naar een plek waar je meer ruimte hebt kan brengen en dus met een veel grotere fan en een veel groter oppervlak kan koelen. Twee 140mm fans op een laag RPM kunnen net zoveel koel-capaciteit leveren als een 1x 80mm fan op een hoog RPM, maar zijn wel aanzienlijk stiller. Bedenk wel dat, naast de fan(s) je ook nog te maken krijgt met een pompje, en die zijn meestal het meest luidruchtig. De vraag is dus of het daadwerkelijk stiller gaat worden en of het je wel die prijs waard is. Een complete WC-set met grote radiator, stille pomp etc. kost je al gauw zo'n 500,- alles bij elkaar. Tel daar nog 300,- voor je GPU bij op en je kan je afvragen of de performance die je krijgt voor die 800,- wel de moeite is.
Je zou bijvoorbeeld ook een pricewatch: Powercolor R9 270 2GB SCS3 of des noods deze 2x in crossfire uitvoeren. Als dat ook prima volstaat, lijkt me dat logischer. Is ook 100% stil dan.

iRacing Profiel

• migz
Ik begrijp dat WC ook gebruik maakt van fans maar ik dacht dat als ik een grotere radiator zou nemen, dat ik dan ook meerdere fans hierop zou kunnen monteren en dus ook minder hard zou hoeven te laten draaien. vandaar dat ik voor waterkoeling zou gaan.

verder lijkt een GTX770 dan zeker interresant. alleen ik zou zelf niet voor een wc setje gaan omdat ik uiteindelijk waterkoeling ook via de CPU wil laten gaan en met zo'n wc setje heb je alleen de GPU te pakken. (ga ik vanuit)
verder is de accelero hybrid meteen 400 euro

na wat meer te zoeken denk ik dat ik in totaal 2 componenten nodig heb.

1. de GPU
2. GPU waterblok

verder denk ik dat ik dan mijn budget zou moeten verhogen naar 400 euro als ik deze allebij wil hebben.

GTX770259 euro
koelblok83 euro

vraag mij af of dit dan wel zou gaan werken.
en ik had ook verwacht dat hiernaast een waterkoel setje van 500 euro bij zou komen.
en als de pomp zoveel lawaai zou maken, is deze niet stiller te krijgen met geluids isolatie materiaal? met fans wil ik natuurlijk geen isolatie materiaal gebruiken ivm de luchtflow. maar met zo'n pomp maakt dat tog niet veel uit zou ik denken?

hoewel ik zeker zal denken aan die GPU's van Kroegtijger.
passive koeling is natuurlijk altijd goed

• kroegtijger
migz schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:45:
Ik begrijp dat WC ook gebruik maakt van fans maar ik dacht dat als ik een grotere radiator zou nemen, dat ik dan ook meerdere fans hierop zou kunnen monteren en dus ook minder hard zou hoeven te laten draaien. vandaar dat ik voor waterkoeling zou gaan.

verder lijkt een GTX770 dan zeker interresant. alleen ik zou zelf niet voor een wc setje gaan omdat ik uiteindelijk waterkoeling ook via de CPU wil laten gaan en met zo'n wc setje heb je alleen de GPU te pakken. (ga ik vanuit)
verder is de accelero hybrid meteen 400 euro

na wat meer te zoeken denk ik dat ik in totaal 2 componenten nodig heb.

1. de GPU
2. GPU waterblok

verder denk ik dat ik dan mijn budget zou moeten verhogen naar 400 euro als ik deze allebij wil hebben.

GTX770259 euro
koelblok83 euro

vraag mij af of dit dan wel zou gaan werken.
en ik had ook verwacht dat hiernaast een waterkoel setje van 500 euro bij zou komen.
en als de pomp zoveel lawaai zou maken, is deze niet stiller te krijgen met geluids isolatie materiaal? met fans wil ik natuurlijk geen isolatie materiaal gebruiken ivm de luchtflow. maar met zo'n pomp maakt dat tog niet veel uit zou ik denken?

hoewel ik zeker zal denken aan die GPU's van Kroegtijger.
passive koeling is natuurlijk altijd goed
Uiteraard kun je de pomp wel stil krijgen, en er zijn ook wel redelijk stille pompjes op de markt, maar dat is weer afhankelijk van de ruimte die je hebt. Als je volop ruimte hebt, kun je de pomp natuurlijk in een geluids-geisoleerde box plaatsen, maar in een PC-case is daar meestal geen ruimte voor beschikbaar. Daarmee kom je dus al snel uit bij de zo stil mogelijk verkrijgbare pompen, en die kosten vaak weer de hoofdprijs. Vandaar dat als ik dan alles bij elkaar optel je met 2 passief gekoelde R9 270's in crossfire je volgens mij toch leuk die GTX770 zou moeten kunnen gaan benaderen, en aangezien je daan geen WC nodig hebt, hou je een hoop budget weer vrij. Qua pure grafische kracht heb je met 2 R9 270's meer in huis dan met een enkele GTX770. Het probleem is alleen dat lang niet alle software even goed met een crossfire-setup overweg kan, en je in de praktijk dus regelmatig performances haalt die weer iets lager dan de GTX770 liggen, maar áls je software het wel ondersteund dan haal je wel weer een (veel) beter resultaat.
Denk er overigens aan dat je met 2x een passief gekoelde R9 2970 erin ook voldoende vermogen moet kunnen leveren, én dat je voldoende airflow in de kast hebt om de warmte de kast uit te krijgen. Een goede casefan (of 2) zou moeten volstaan daarin.

iRacing Profiel

• migz
ik zit nu te controleren of mijn livestream applicatie (OBS) werkt met crossfire en helaas dat doet hij niet.
dus 2 R9 270's is dus voor mij niet van toepassing. jammer :(
sterker nog, tijdens het livestreamen zet deze software crossfire zelfs uit.

maar ik heb zeker anders wel meer dan genoeg ruimte voor de pomp, dus als het alsnog via waterkoeling gaat dan denk ik dat ik wel goed zit qua stilte :)
en eerlijk gezegt durf ik met waterkoeling niet echt te budgeteren. als er iets kapot gaat ben ik wel meer kwijt dan alleen een klein beetje waterkoeling :/

[ Voor 7% gewijzigd door migz op 20-03-2014 23:03 ]

• kroegtijger
Als je toch voor waterkoeling gaat, dan zou ik dat inderdaad niet gaan uitkleden naar een budget-oplossing, maar degelijke producten gebruiken en uitgebreid de tijd nemen voor research en build. Je kan een heel mooie oplossing ermee realiseren dan. Jammer alleen dat het zo'n hoop geld kost, maar als je het er voor over hebt, is het zeker de moeite.

iRacing Profiel

Pagina: 1