game systeem / workstation voor mcse studie

Pagina: 1
Acties:

• beaumstam
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-10-2019
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post op het forum dus ik hoop dat ik alles volgens de regels doe.
Ik woon in China, de onderdelen zijn hier anders geprijsd dan in Nederland.
Daardoor kan het zijn dat ik "vreemde" keuzes heb gemaakt voor het systeem.

•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil een systeem gaan bouwen wat ik voor 2 dingen tegelijk kan gebruiken.
Ik wil mijn MCSE gaan halen en hiervoor een systeem hebben wat 5 VMs in hyperV kan draaien (hoeft niet supersnel te zijn maar redelijk vloeiend is wel fijn)

Ook wil ik op dit systeem regelmatig kunnen gamen, ik accepteer dat ik misschien nu al en anders in de nabije toekomst geen ultra settings kan gebruiken.

•Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik heb een budget gesteld van 1250 inclusief randapparatuur, dit kan overschreden worden indien dit nodig mocht zijn. Natuurlijk liever bespaar ik waar ditmogelijk is.
Ik schat dat er ongeveer 5% op de prijs van de pricewatch komt omdat tweakers.cn pricewatch helaas niet bestaat heb ik nogal moeite met een goede winkel vinden.

•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

ik heb een crucial 64gb SSD die ik ga gebruiken voor mijn fysieke windows server voor mijn studie.
Ook heb ik 2 1.5TB WD Green schijven die ik voor de VMs en andere data kan gebruiken.

•Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Op de paar disken na begin ik vanaf scratch dus ik heb alle hardware en randapparatuur nodig om een werkende machine te bouwen.

•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Zover liever geen gigabyte omdat dat hier een stuk duurder is (ik weet niet waarom).

•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Ja ik prefereer een stille machine, dat vind ik wel belangrijk.

•Ga je overklokken?

Nee, ik zal niet gaan overklokken.

Het systeem

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 183,40€ 183,40
1ASRock B85M Pro4€ 54,80€ 54,80
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 271,90€ 271,90
1Cooler Master Silencio 352€ 51,-€ 51,-
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 199,-€ 199,-
1DeepCool GammaXX 400€ 28,-€ 28,-
1Logitech G400s Gaming Mouse€ 45,97€ 45,97
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 122,94€ 122,94
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,96€ 12,96
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,94€ 46,94
1Samsung 840 EVO 250GB€ 125,-€ 125,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.141,91

Ik heb niet voor een i7 gekozen omdat ik denk dat deze alleen hyperthreading bied ten opzichte van de i5.
Dit bied alleen prestatie winst en aangezien ik geen VMs in een een live situatie ga draaien heb ik hier geen profijt van. Als ik hiervoor iets over het hoofd heb gezien dan hoor ik het graag.

Het moederbord heb ik gekozen omdat deze aangeschreven stond in de server BBG en in meerdere game systemen op het forum.

Ik ben voor 16Gb geheugen gegaan omdat ik denk dat dit handig is met de studie als er meerdere VMs tegelijk draaien.

Verder heb ik voor de R9 280X gekozen omdat me dit een goede kaart lijkt, de MSI versie heb ik hier kunnen vinden voor omgerekend 230 euro vandaar dat ik deze gekozen heb, zit er verschil tussen de merken?

Verder spreken de onderdelen denk ik, ik heb informatie uit de BBG gehaald plus alle recente systemen doorgenomen.
Een toetsenbord staat er nog niet bij maar die moet ik nog uitkiezen.

Hopelijk heb ik alles zo omshreven, graag hoor ik hoe jullie denken over dit systeem.

Verwijderd

Ziet er goed uit, de CPU cooler is voorzover ik kan zien niet passend op een 1150 socket.
Alternatief: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2014 10:58 ]

• beaumstam
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:54:
Ziet er goed uit, de CPU cooler is voorzover ik kan zien niet passend op een 1150 socket.
Alternatief: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Ik zie het nu staan inderdaad, op de Chinese website staat: Intel LGA 1366/115X/77
Daar was ik dus vanuit gegaan datdat ook 1150 was.
Ik zal even verder zoeken naar een andere dan.

Verwijderd

Zomaar uit nieuwsgierigheid, koop je de onderdelen in een physieke winkel, is handel via internet in China net zo populair als hier? Je zou denken dat computer onderdelen, die toch grotendeels in China worden geproduceerd, makkelijk en goedkoper dan hier te verkrijgen zijn. Is dat ook zo?

• beaumstam
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:17:
Zomaar uit nieuwsgierigheid, koop je de onderdelen in een physieke winkel, is handel via internet in China net zo populair als hier? Je zou denken dat computer onderdelen, die toch grotendeels in China worden geproduceerd, makkelijk en goedkoper dan hier te verkrijgen zijn. Is dat ook zo?
so far ben ik bij een fysieke winkel geweest die duurder is dan Nederland met de meeste onderdelen.
Ik probeer nu op internet een webshop te vinden maar die zijn ook niet heel goedkoop.
Misschien dat ze goedkope winkels hebben maar dat ik niet weet hoe ik ze moet vinden.
Ik zou zonder tweakers.net ook niet hebben geweten dat er specifieke webshops in Nederland vaak goedkoper uitvallen.
Helaas kan ik ook niet ff snel googlen (baiduen) want ik spreek de taal niet echt 8)7
Ik zal dus nog even goed moeten zoeken voordat ik weet waar ik mijn spullen ga kopen.

Verwijderd

.
beaumstam schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:07:
[...]

Ik zie het nu staan inderdaad, op de Chinese website staat: Intel LGA 1366/115X/77
Daar was ik dus vanuit gegaan datdat ook 1150 was.
Ik zal even verder zoeken naar een andere dan.
De afstanden tussen de gaten in het moederbord voor de processorkoeler bij 1156/1155/1150 zijn gelijk dus vandaar dat die koeler dan toch zou kunnen passen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2014 13:48 ]

Pagina: 1