Port forwarding - Sitecom WL-340

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Topicstarter
Beste port-forwarding meisters,

Ik probeer van mijn oude Samsung Galaxy S een webcam te maken, wat overigens prima is gelukt met IP webcam. Het beestje is te benaderen vanuit het lokale netwerk op zowel het locale IP (192.168.0.101) als mijn public IP.

Wil ik echter verbinding maken van buiten mijn eigen netwerk, dan krijg ik geen bericht. Poorten zijn netjes geforward, zowel vanuit het tabje Port Forwarding als die van Virtual Server. Zelfs even DMZ geprobeerd, maar ook dan gebeurt er niets.

Ik vermoed eerlijk gezegd dat het aan de router ligt, want ik krijg geen enkele port fatsoenlijk geforward (ook niet naar PCs binnen het netwerk), maar voordat ik een andere koop, wilde ik toch even zeker weten of ik niet ergens iets fout doe.

Any help is appreciated! :)

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:59

lier

MikroTik nerd

Is de Sitecom de enige device die als router werkt?
Welke firmware draait op de Sitecom?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Topicstarter
Hij draait de nieuwste firmware (1.00.07).

Nu ik even verder aan het zoeken ben, krijg ik het vermoeden dat het ook wel eens mijn Ziggo Ubee modem kan zijn. Alleen als ik die benader (192.168.1.1), dan kan ik alleen wat getallen uitlezen maar verder niet zoveel instellen. Ik denk dat een belletje met Ziggo geen kwaad kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:00
Bal0n schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:58:
Hij draait de nieuwste firmware (1.00.07).

Nu ik even verder aan het zoeken ben, krijg ik het vermoeden dat het ook wel eens mijn Ziggo Ubee modem kan zijn. Alleen als ik die benader (192.168.1.1), dan kan ik alleen wat getallen uitlezen maar verder niet zoveel instellen. Ik denk dat een belletje met Ziggo geen kwaad kan..
Welke Ubee heb je? Gezien het IP adres zou het goed kunnen dat het een modem/router combinatie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Topicstarter
Ubee EVM3200. Als ik die benader kom ik het basic menu terecht, maar hoe ik het advanced menu kan bereiken is me een raadsel. Als ik het zo lees her en der, lijkt het erop alsof dat eruit is gehaald door Ziggo bij een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:00
Dat lijkt inderdaad een router te zijn, die kan je door Ziggo in bridge modus laten zetten om volledig je eigen router te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Topicstarter
Volgens Ziggo is het enkel een modem en kan het daar niet aan liggen. Of ik even m'n router en modem uit en aan wil zetten. Goed, dat werkt dus niet.

EDIT: Portforwarding op de router doet wel het een en ander; als ik port forwarding uitzet en vanuit mijn eigen netwerk mijn public IP benader dan werkt het niet meer. Met portforwarding kan ik mijn Galaxy S wel bereiken op die manier :?..

[ Voor 44% gewijzigd door DrSnuggles op 19-03-2014 12:09 ]

Pagina: 1