Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk valt weg.

Pagina: 1
Acties:

• ruko_rkr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-11 08:27
Goedemorgen.

Inmiddels bijna een week verder en loop nog steeds met een vaag probleem

- Soms valt het hele netwerk weg en geeft de computer aan geen kabel aangesloten te hebben, 5 seconden later reconnect alles weer . Dit gebeurt dan meerdere keren achter elkaar.

Het volgende heb ik al zo goed als uitgesloten:

- Modem ( Vaste pc en laptop naast elkaar gezet , ping www.google.nl -t aangezet , uur lang . ) Hier viel de verbinding niet weg bij de laptop wanneer dit wel bij de vaste pc gebeurde.
- Kabel ( De kabel die van beneden naar zolder loopt , compleet vervangen voor een nieuw cat6 kabel, deze lengte moet makkelijk te overbruggen zijn toch ? circa 10m)
- Computer beneden gezet en andere kabel aangezet, hier is de verbinding geen 1 keer weggevallen maar dit kan ook toeval zijn aangezien het ook uren goed gaat voor het opeens wegvalt. ( voor ik de cat6 kabel naar boven vervangen had)

- Drivers ge-update.
- Bios update.
- Statisch IP met DNS van externe (google)
- Computer browser service uitgezet
- Netbios helper uitgezet
-Power plan op hoog gezet
- Windows time service uit gezet

Gister ben ik me event log na gegaan om te zien waar het fout gaat. Hier kwam ik het volgende tegen:

- Elke keer als me internet wegvalt , is daarvoor de browser service uitgevoerd. Deze heb ik nu standaard uitgeschakeld. Helaas helpt dit niet en krijg alsnog de melding dat een election geforced is of gestopt.

Heb gelezen dat dit een windows 7 probleem is.

Hebben jullie nog enkele ideeen? De plugs van de UTP kabels heb ik zelf geknepen maar weet daar wel zo goed als zeker van , dat deze het probleem niet zijn aangezien het op me laptop met de zelfde kabel gewoon goed gaat.

Me volgende troubleshoot stap is het installeren van windows 8.1 en als dat niet mag helpen een nieuwe netwerkkaart.

A day without sunshine is like, you know, night.

Verwijderd

Is je nic wel in orde? Test anders eens met een live cd en kijk of je daar hetzelfde probleem hebt.

• ruko_rkr
Live cd via USB is idd nog het proberen waard, thanks voor de tip!
Ik neig ook steeds meer naar me NIC.
Het lijkt ook alleen te gebeuren wanneer er veel verkeer is ( league of legends en andere games , downloaden)

Kijkende naar een nieuwe netwerkkaart , ben ik te lang niet bezig geweest met dit onderdeel en zit dan ook met grote vraagtekens welke netwerkkaart ik moet hebben

Wellicht kunnen jullie een blik werpen:

Dit is het moederbord waar ik mee werk:

pricewatch: MSI H87M-G43

[ Voor 44% gewijzigd door ruko_rkr op 19-03-2014 10:19 ]

• ruko_rkr
Iemand? :$

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doe eens niet schoppen binnen 24u :o

Je hebt een goede tip gekregen mbt LiveCD, doe daar eens iets mee ipv een loze post als dit.

Oslik blyat! Oslik!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
LiveCD is een goede tip om software uit te sluiten.

Heb je een kortere kabel geprobeerd? Zitten er stoorzenders (boxen, magneten, power supplies, ...) tegen de kabel aan?

• ruko_rkr
Inmiddels na vervanging van NIC is het probleem niet meer voorgekomen.
Alsnog bedankt voor het meedenken!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
En goed om even te melden wat daadwerkelijk het probleem was! d:)b
Pagina: 1