Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• watsermetjou
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-01-2021
Ben opzoek naar een tablet waarbij ik 2 beeldschermen naast elkaar kan draaien. Zal voornamelijk gebruikt worden voor studie doeleinden om dingen te lezen/noteren (2 PDF'jes naast elkaar, kladblok, word bestanden, o.i.d).

Heel belangrijk; tablet moet zo naadloos mogelijk werken. Ben zwaar allergisch voor trage reactietijden en stotterende beelden :P
Ik heb zelf wat rondgekeken met een Apple (tenzij jailbreak, Quasar is glitchy) en Tweakers Galaxy tab 2 2014 video review ( valt ook af, zie vanaf 4.25min).

Wellicht hebben jullie een ander ervaring met de genoemde tablets of adviezen? Zou het enorm appreciëren!
Budget max. 550euro

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Windows8 en rt tabs kunnen dit ook.

| live and give like no one else |

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:53
Samsung staat bekent om Split screen functionaliteit in hun Tablets, en zij hebben ook snelle topmodellen.

• Window
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-11 22:51
Heb je die Note waar je heen linkt ook in de winkel in handen gehad? Ik heb namelijk de Note 10.1 2014 en gebruik mijn tablet voor precies de dingen die jij beschrijft. De lag waar veel over gepraat wordt valt me alleszins mee, en ik ben een tamelijk ongeduldig typje. Een stotterend beeld heb ik nooit; een enkele keer reageert 'ie minder vlot dan ik zou willen (met name als ik 'em uit de slaapstand haal), maar niets waar ik me over op kan winden. Ik heb wel meteen een heleboel foefjes uitgezet (voice commands en oogdetectie en scrollen door met de tablet te kantelen enzo) - kan me voorstellen dat als je al die dingen op de achtergrond in de wacht hebt staan dat je dan een andere ervaring hebt. En wat de review ook zegt: het wisselt per persoon, en het ligt eraan wat je ermee doet of je ergens last van hebt. Ik zou dus kijken of je zo'n ding niet even zelf persoonlijk kan uitproberen - in de winkel, maar het liefst bij vrienden/kennissen/collega's ofzo.

Let trouwens wel op dat niet alle apps multiwindow ondersteunen, en dat van de apps die dat doen, niet allemaal twee instances van zichzelf kunnen draaien. Adobe en Polaris PDF staan bijvoorbeeld toe dat ik naast een PDF nog iets anders ernaast heb (een worddoc of browser ofzo) maar twee PDF's naast elkaar is me niet gelukt. Twee worddocumenten o.i.d. naast elkaar kan wel in Hancom office, maar niet met Kingsoft.

Als je je tablet vooral voor office-dingen gaat gebruiken, zou ik zeker ook een Windows tablet overwegen. Een collega van mij heeft een Surface 2 en ik ben best onder de indruk. Ik ging uiteindelijk voor de Note omdat ik dingen moet kunnen tekenen, en dat S-pennetje bleek zelfs een veel grotere meerwaarde dan ik aanvankelijk dacht. Heel prettig bij het maken van aantekeningen, brainstormsessies, en het annoteren van pdf's en dergelijke.

• watsermetjou
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-01-2021
@Window,
Enorm dank voor je informatie, super _/-\o_ . Ik ben naar twee Media Markten geweest waar ze de Note helaas niet hadden (Eindhoven en Groningen). Denk naar aanleiding van jouw ervaring de keuze bijna is gemaakt; S-pen voor schrijf- en tekenwerk, het uitzetten van onnodige apps wat ik ook doe bij mijn Samsung telefoon (sneller telefoon, langer accuduur, etc).

Binnenkort maar weer eens langsgaan naar de MM en uitproberen.