Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wachtwoord vergeten word document

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Voor al mijn persoonlijke gegevens (wachtwoorden e.d.) heb ik een word document in gebruik genomen. Die heb ik beveiligd met een vrij lastig wachtwoord. Dat wachtwoord had ik opgeschreven op de achterkant van een fotolijstje. Het probleem is nu dat het fotolijstje zoek is geraakt tijdens mijn verhuizing en daarmee mijn wachtwoord. Heeft iemand misschien een oplossing om het wachtwoord te vinden? Het is een wachtwoord van meer dan 8 karakters.

Groetjes,
Bram

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:10
Probeer eens te zoeken op remove password word *jaartal*

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:28
Heb je er al op geGoogled?
Kennelijk zijn er genoeg bruteforce programmaatjes die dit voor je kunnen oplossen. Lijkt dan ook dat dergelijk wachtwoord eerder 'security by obscurity' is dan dat het ook maar iets van veiligheid garandeert.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Het hangt er vanaf welke encryptie er is gebruikt, maar een wachtwoord van >8 tekens bruteforcen is niet te doen als er sterke encryptie is gebruikt.
http://www.oraxcel.com/pr..._encryption.html#section1

Verwijderd

Topicstarter
Het is een word-2010 bestand, een docx.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Een issue met beveiliging van een Word document is geen OS-aangelegenheid. Ik verplaats het topic dan ook even naar: Client Software Algemeen, da's de juiste lokatie voor applicatie-vragen :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Je zou dit kunnen proberen:
Played around with the xml files in the 2007 and found a nice work-around for removing read-only passwords. It may work with 2010 or at least give you a starting point.

make a copy of the original file
right-click and rename the extension to zip
extract the files
open the extracted folder and look for word\settings.xml
right-click and edit
find a string with "w:documentprotection", it'll be after the "w:proofstate" group
cut/delete the "w:documentprotection" area of the xml file and save
drag your new settings.xml from the extracted folder to the zip folder
rename the zip folder's extension with the edited .xml file back to docx

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat je een read-only wachtwoord hebt maar een document wachtwoord. En dan helaas (zie ook Wikipedia: Microsoft Office password protection) heb je AES encryptie met een 128 bit key. En als je een echt random wachtwoord hebt kan een brute force wel een tijdje duren.
Pagina: 1