Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoopadvies gevraagd, mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

• Jkuip
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-11 14:20
Dag mensen,

Ik ben enige tijd op zoek naar een oplossing voor het afspelen van mijn media. Tot heden sleep ik mijn laptop het hele huis door en vervang om de 6 maand de HDMI kabel.

Hier wil ik vanaf!

Ik heb al besloten om een NAS aan te schaffen, maar dat is een doel voor in de toekomst. Ik wil graag beginnen met een reciever of een mediaspeler (ik weet het verschil eerlijk gezegd niet)

Mijn bedoeling is om uiteindelijk een kastje naast de tv te hebben staan waarop XBMC draait. Nou heb ik enig onderzoek gedaan, maar hierdoor werd mijn keuze wel iets moeilijker.

De Raspberry Pi is de voor de hand liggen optie, helaas niet voor mij. Ik zou mij hoogstwaarschijnlijk gaan storen aan de snelheid. Hiermee vallen ook meteen de android stickjes weg.

A.d.h.v. wat ik gelezen heb is het verstandig voor XBMC om OpenELEC als onderliggend OS te gebruiken aangezien XBMC hier snel(er?) op kan draaien.

Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal afhankelijk van de hardware en dit is meteen mijn probleem;
  • waar moet ik op letten?
  • zijn er mooie standaard doosjes (zoals de Pi, alleen krachtiger)?
  • Kan dit voor onder de 100 ? (lijkt mij wel)
help?

p.s. Dit is meteen alle kennis over dit thema, ben bekend met XBMC maar niet met mediaspeler/recievers. Er zal vast iets niet kloppen met mijn informatie.

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Een receiver is een apparaat waar je je media apparaten op kunt aansluiten via hdmi, optical of tulp stekkers zodat het geluid door de speakers gaat ipv de tv. Veel mensen hebben dit omdat de speakers van de tv tegenvalt of om tijdens het kijken van een film meer het gevoel te hebben alsof je in de bios zit. Je kan er ook radio op ontvangen icm een coax kabel. Een media speler zegt het eigenlijk al een speler om media als video, muziek en afbeeldingen te bekijken via je netwerk of interne/externe hdd. De meeste mediaspelers hebben een eigen interface.
Een van de dingen wat je zou kunnen doen is een lijst maken met wat je ermee wilt doen. Zoals bv 3D, full hd, etc. Dat zou voor jezelf al veel helpen. Als je bv geen 3d tv hebt hoef je daar ook niet naar te kijken natuurlijk. Zelf heb ik een htpc met windows 7 en ik had in het begin openelec geprobeerd, maar qua snelheid merk ik er niet veel van. Het enige verschil is dat je xbmc in windows handmatig moet opstarten (en de audio kanalen ed maar zonder versterker mis je niks).

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
MissShadows schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:10:
Het enige verschil is dat je xbmc in windows handmatig moet opstarten
Nee hoor: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=136798

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Oke dat wist ik dus niet, weer wat geleerd.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 16:12
Ik ben bang dat je budget erg krap is, als je meer performance wilt dan dat een Pi kan bieden. Er is wel het een en ander te vinden, maar heel veel is het niet, en een hoop is nog niet echt goed door-ontwikkeld. Kijk anders eens naar The Little Black Box. Misschien sluit die nog wel het meest op je wensen aan.

iRacing Profiel

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Kijk eens naar een leuk android boxje zijn we genoeg die meer kunnen dan een pi en sneller zijn dan een "stick"

• Jkuip
@MissShadows; bedankt voor de uitleg, had ik de titel van dit topic gelukkig in één keer goed.

Misschien is een wensen-lijstje inderdaad een goed idee, ik deel 'm gelijk hier :

* Afspellen van Full HD
* Optische audio uitgang
* Soepele interface
* Moet in staat zijn XBMC

Voor in de toekomst; optioneel !

* Afspelen van 3D
* Afspelen van 4K

Nu zal ik inderdaad zoals 'kroegtijger' al zegt mijn budget opschroeven. Aangezien deze eisen kom ik daar niet om heen en ben hier ook wel tot toe bereid.

TLBB is inderdaad een mooi apparaatje en de prijs is zeker acceptabel alleen erg jammer dat er geen optische uitgang op aanwezig is. Daarnaast hoor/lees ik veel slechte verhalen over de software die er standaard op staat meegeleverd. Hier twijfel ik enig sinds over.

Ik kies overigens voor XBMC vanwege de vele addons zoals icefilms & Mash Up. Zijn er nog soortgelijke oplossingen --> bijvoorbeeld een Mede8er?

@iNFiNiTY- welke android doosjes had jij in gedachten?

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Jkuip. Ik heb met hetzelfde bijltje gehakt... Ik heb een Raspberry Pi en vond deze te langzaam werken (Frodo 12.2) en ging opzoek naar een Snellere/vervanger voor me Raspberry. Mijn eisen waren eigenlijk hetzelfde als jou eisen. Heb een tijd de Minix Neo 7 gevolgd en die zou het voor mij gaan worden. Wel Android, dus een apparte 'applicatie' van XBMC, maar dat zou ik voor lief nemen.

Toch ben ik verder gegaan met me Raspberry Pi en deze op de nieuwste Beta van Gotham gezet (Openelec). Ik heb de snelste SD kaart die ik kon vinden gekocht (90Mbps Class 10 8GB kaart) en de Raspberry Pi lichtelijk overgeklokt. Sindsdien met een lichte skin van XBMC werkt deze perfect en vloeiend. Voor mijn eisen is dat apparaat snel genoeg. Ik zelf heb op me PC een zootje mappen gedeeld waar zo ongeveer 250 FullHD films in staan die een grootte hebben van ongeveer 15GB per film. Deze worden vlekkeloos afgespeelt door de Raspberry. Tevens heb ik een 1TB schijfje aan de Raspberry hangen waar al me muziek op draait en deze worden ook vlekkeloos afgespeeld. Heb een Samsung TV met Anynet en kan XBMC gewoon met me TV Afstandbediening bedienen.

Addons gebruik ik o.a. IceFilms. Als je de Metadata van Icefilms uitzet vind ik de snelheid acceptabel. Je ben met IceFilms ook afhankelijk van je Internet snelheid... Enige nadeel is dat er geen optische uitgang op zit. Me geluid laat ik doorlopen via HDMI naar me Reciever. Aangezien ik een 2.1 set heb vind ik dat niet zo'n probleem.

Al met al ben je met een Raspberry ICM een goede sdkaart zo'n €55 kwijt en heb je gewoon een goede mediacenter. Zeker met de laatste XBMC built. Ik kan het je zeker aanraden...

• superlex
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 14:38
Kijk ook even in het Android tv topic. Wat jij wil kan makkelijk met een Android stickje. Ben zelf bezig met de mk902 waar infinity erg enthousiast over is en die heeft ook optical out.

Heb nu nog een mk 808 en die kan al alles wat ik wil maar heeft geen optical out en is duocore ipv quadcore.

Xbmc loopt daar overigens prima op maar ik vind het niets, geef mij maar archos mediaplayer. Lekker simpel en duidelijk!

• Jkuip
Erg bedankt voor de vele reacties, ik wordt steeds een beetje wijzer :)

Wat vinden jullie van de OUYA? deze trekt mijn aandacht nogal

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Meh. Ouya..

MK902. :-) lol. :P

Kijk eventjes in het Android mini tv/pc topic..

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies, dus een schopje naar CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jkuip
Ik ben eigengewijs geweest en heb de OUYA aangeschaft.

Ik ben er erg tevreden over. De xbmc die wordt aangeboden via OUYA is niet
'the way to go", daarentegen is er naast die versie nog een andere versie van XBMC ---> SPMC

Die is aangepast voor de OUYA door een persoon die er blijkbaar veel verstand van heeft.
Deze werkt heel erg goed.

Films streamen gaat erg soepel, de framedrops die soms voorkomen ben ik nog niet tegen gekomen.

XBMC werkt dus erg goed, naar verwachting. FPS met het standaard thema is altijd rond de 58.

DE OUYA zelf; tja, je moet er van houden, de games zijn niet echt boeiend maar daarvoor heb ik hem ook niet aangeschaft.

De support van de developers rondom de OUYA is groot dus er zijn veel wegen te bewandelen.
Pagina: 1