Toon posts:

Muis voor gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om dus een keer een "echte" muis voor het gamen te gaan kopen, helaas weet ik echter niet waar ik moet beginnen met het zoeken naar een goede muis. Op dit moment heb ik een Logitech M510, ik wil dus graag eens een muis met draad hebben. Over het algemeen moet deze dus erg goed zijn voor het gamen, hopelijk kunnen jullie me helpen.

EDIT: iemand heeft mij de Roccat Kone + aangeraden. Nog opmerkingen hierover?

Bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 19:16 ]

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-02 09:06
Advies over muizen blijf ik moeilijk vinden: wat jij te groot vindt, vind ik te klein; etc. Ik ben in ieder geval meer dan tevreden over mijn Logitech G500. Als ik zo eens wat reviews lees wordt de Razer Deathadder 2013 ook zeer gewaardeerd, inclusief in de Pricewatch. Lees ook deze eens door (eerste drie hits op Google overigens...):

http://thewirecutter.com/reviews/best-gaming-mouse/
http://www.bestgamingmouseguide.net/
http://www.techspot.com/review/728-gaming-mice-comparison/

Edit: typos

[ Voor 14% gewijzigd door Hafermaut op 18-03-2014 20:06 ]

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 09:00

henwy

Meh

Ter aanvulling op het de post van Hafermaut kan ik je wel aanraden om eens naar een grote shop te gaan waar er veel miuzen naast elkaar liggen. Buiten de DPI's en allerlei andere leuke technieken is het toch heel erg belangrijk hoe deze in de hand ligt.

Persoonlijk ben ik fan van de lichte en kleinere razer muizen, maar dat kan voor jou weer compleet anders zijn qua feeling. Ga eens na de mediamarkt om te kijken wat jij lekker in de hand vind liggen en ga dan even speuren of die specifieke types nog interessante technieken aan boord hebben.

• Bartallstar
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-02 18:47
Ik gebruik nu een half jaar een pricewatch: Razer Naga Molten Special Edition
Ben er super tevreden mee! is vooral in Guidl Wars 2 erg handig :D

• migz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-01-2018
ikzelf durf niet eens een razor muis te kopen nadat ik al voor meer dan 6 jaar en logitech G5 muis heb.
de meeste razor muizen die ik heb gezien zien er voor mij maar ongemakkelijk uit. zeer stylish, mooi en practisch, maar ziet er ook best onhandig uit.

maar dat is maar een persoonlijke mening :)

• HengelNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-01 22:18
pricewatch: Sharkoon FireGlider

misschien wel bedraad, maar werkt echt heerlijk en is ook spotgoedkoop voor een muis om mee te gamen!

8700K @ 5.2 1080 @ 2180 full custom loop

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:31
Ik heb sinds een klein half jaar een Steelseries Sensei, en moet zeggen dat die erg goed bevalt.
Een vrij basic muis, met 4 knoppen en een DPI switch knop.

Ik kom van een Logitech G9x af, klein en redelijk zwaar in vergelijking met deze Sensei. De Steelseries ligt voor mij veel beter in de hand, en is minder zwaar om snelle bewegingen mee te maken.

Het blijft een persoonlijke keuze, ga daarom wat winkels af. De MediaMarkt heeft bijvoorbeeld een hele rij met muizen staan zodat je kunt voelen hoe ze glijden en of ze lekker in je hand liggen.

[ Voor 21% gewijzigd door SgtElPotato op 20-03-2014 13:23 ]

Zucht...

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 10:05
Hafermaut schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:04:
Advies over muizen blijf ik moeilijk vinden: wat jij te groot vindt, vind ik te klein; etc. Ik ben in ieder geval meer dan tevreden over mijn Logitech G500. Als ik zo eens wat reviews lees wordt de Razer Deathadder 2013 ook zeer gewaardeerd, inclusief in de Pricewatch. Lees ook deze eens door (eerste drie hits op Google overigens...):

http://thewirecutter.com/reviews/best-gaming-mouse/
http://www.bestgamingmouseguide.net/
http://www.techspot.com/review/728-gaming-mice-comparison/

Edit: typos
De Logitech G500 moet je sowieso NIET kopen! Die muis word geplaagd door kabelbreuken. Dit omdat Logitech de kabel te strak opvouwd in de verpakking. de lusjes van het vouwen krijg je vanwge de stugge kabel nooit helemaal weg. Deze lusjes zorgen ervoor het stoffen omhulsel rond de kabel uiteindelijk breekt/scheur en uiteindelijk knelt dit kapotte omhulsel je kabel af met kabelbreuk(en) tot gevolg.
Ik heb in 1 1/2 jaar tijd 4x een vervangende muis gekregen vanwege dit probleem en velen met mij.

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-02 09:06
chrisO schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:34:
[...]

De Logitech G500 moet je sowieso NIET kopen! Die muis word geplaagd door kabelbreuken. Dit omdat Logitech de kabel te strak opvouwd in de verpakking. de lusjes van het vouwen krijg je vanwge de stugge kabel nooit helemaal weg. Deze lusjes zorgen ervoor het stoffen omhulsel rond de kabel uiteindelijk breekt/scheur en uiteindelijk knelt dit kapotte omhulsel je kabel af met kabelbreuk(en) tot gevolg.
Ik heb in 1 1/2 jaar tijd 4x een vervangende muis gekregen vanwege dit probleem en velen met mij.
Goede toevoeging; ik kan alleen maar op een G5 en G500 afgaan die in jaren gebruik beiden geen kuren hebben vertoond.

Verwijderd

Ik zelf heb de Razer Naga Molten Edition, en mensen kinderen, wat een beest. Hij ligt zo lekker in de hand, fijne knopjes om in te drukken. Je kan deze knoppen allemaal configurene stuk voor stuk met de razer synapse (deze download je bij je muis)

Ik blijf deze muis echt heel erg fijn vinden!

Pieter

Verwijderd

Heb zelf geen goede ervaringen met de Roccat Kone. (niet +)
  • Ding doet het alleen als de drivers zijn geïnstalleerd, dus als je 'm even in een ander PC'tje prikt doet ie niks.
  • USB verbinding was onstabiel, soms viel ie uit. Ongeacht USB poort, wat dan ook.
  • Scroll wieltje was na +-1 jaar kapot. Veelgehoorde klacht bij de Kone.
Voordat ik de Roccat Kone kocht, had ik al een Logitech MX510. Nooit problemen mee gehad en hij doet 't nog steeds. (Scrollwieltje werkt ook nog super)

De Roccat Kone lijkt qua ergonomisch design erg op de MX510.

Zou eerder de Logitech G400s kopen, dan een Roccat Kone+.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2014 00:08 . Reden: Roccat met hun brakke kuthardware, de boom kunnen ze in. ]

• bassonn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-06-2024
Razer Deathadder 2013

• migz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-01-2018
chrisO schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:34:
[...]

ikzelf gebruik een G5 die van een soortgelijke bekabeling gebruik maakt. ik heb er nog nooit problemen mee gehad en ik heb mijn muis best vaak misbruikt. vaak genog opgefrot in een tas om mee te nemen, vaak genoeg van de tafel laten vallen etc etc, na meer dan 6 jaar gebruik is er dan ook niets kapot aan gegaan. misschien slijtage rond de duim gebied maar na 6 jaar dagelijks intensief gebruiken mag dat wel.

ik vraag mij eigelijk af wat jij precies met jouw muizen doet :p

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-02 15:13
Ik heb zojuist een echte gaming muis ( :P ) van Maxxter gekocht. Voor de prijs (€5 bij de Action) is het nog best een topding. Hij is behoorlijk precies, maar het wordt niet m'n mainmuis. Ik ben ook niet een echte gamer, dus wat dat betreft maakt het niet zo uit. Ik heb er net wel Half Life mee gedaan, en dat was nog best prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 21-03-2014 22:19 ]

Pagina: 1