Vraag over SSD

Pagina: 1
Acties:

• bassonn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-06-2024
Beste Tweakers,

Ik ben van plan over een tijdje mijn huidige systeem te upgraden, compleet te vernieuwen zeg maar.
Echter heb ik nu school en het dus te druk om dat nu te gaan doen dus ik ben van plan het over een half jaar te doen. Nu vroeg ik mij af, aangezien ik veel aan school werk en een pc wil dat bepaalde programma's snel opstart. Kan ik alvast een SSD halen die ik in mijn toekomstige pc hebben wil. Wanneer ik deze er dan nu al inzet en in mijn nieuwe pc over een half jaar formatteer en dan daar inzet.

Is dit verstandig of niet?

Ik zat te denken aan deze: pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB of de Samsung Evo.

Alvast bedankt voor de reacties

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:43

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ten eerste schier je een SSD door het hoofd door hem/haar te defragmenteren, en te tweede, M50 240GB kost echt niks meer vergeleken met veel andere merken, iets van 98 euro.

Ik zou hem nu kopen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Jw_vdB
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-01 20:25
Juist niet! De opvolger M550 is zojuist aangekondigd en is sneller. Fors sneller zelfs in vergelijking met z'n voorganger M500 bij de kleine 120 / 240 Gb modellen. Een maandje daarop wachten is wel aan te raden zodat de prijzen ook nog wat zakken.

WoW: Jwee // De Ronde Tafel - NL/BE social raiding guild op Terenas (PvE)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 11:54
Jw_vdB schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:20:
Juist niet! De opvolger M550 is zojuist aangekondigd en is sneller. Fors sneller zelfs in vergelijking met z'n voorganger M500 bij de kleine 120 / 240 Gb modellen. Een maandje daarop wachten is wel aan te raden zodat de prijzen ook nog wat zakken.
Of het aan te raden is of niet om te wachten is natuurlijk afhankelijk van wat je ermee gaat doen. Je schiet niets op met een supersnelle storage als je die vervolgens in de verste verte niet tot zn max gaat belasten. Om dus een echt goed gefundeerd advies te kunnen geven zal er meer info nodig zijn, en dan denk ik met name aan de toekomstige build, en wat je daarmee wilt gaan doen. Op basis daarvan zou ik een SSD uitzoeken die daar bij past (immers, dat is het uiteindelijke doel voor de SSD om in gebruikt te worden). Misschien kan je met een andere SSD ook prima af, of heb je juist een grotere nodig (of misschien zelfs wel helemaal geen SSD), maar dat kunnen we natuurlijk onmogelijk inschatten als we niet alle gegevens hebben daarover.

iRacing Profiel

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52

Nakebod

Nope.

Behoorlijk sneller ja. Maar wel een stukje duurder. Dus afhankelijk van wat je er precies mee wilt, kan de M500 prijstechnisch een prima keuze zijn. En het is niet dat de M500 nu traag te noemen is :)

M500 120GB: 59 euro - 240GB: 90 euro
M550 128GB: 86 euro - 256GB: 146 euro

Review met de M500 en M550: http://anandtech.com/show...2gb-and-1tb-models-tested

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik had juist uit van de review begrepen dat het niet de moeite waard was. De M550 is sneller, maar niet echt veel: bij benchmarks zie je dit terug, bij normaal gebruik niet. En dus niet de moeite waard er extra voor te betalen.

Aan de andere kant, SSD's dalen vrij rap in prijs. Vanuit het punt om zo weinig mogelijk te betalen voor je GB's, kan je beter wachten. Het is alleen zo dat die prijzen zullen blijven dalen: over 6 maanden zijn ze goedkoper, en over 12 maanden nog goedkoper, en over 18 maanden nog veel goedkoper etc.
Pagina: 1