Toon posts:

1 gebouw, 2 glasvezelverbindgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hi tweakers,

ik ben me aan het oriënteren voor een vestigingsplaats en uit gekomen op een gebouw waar glasvezel kan worden geleverd.

alleen is er een probleem. ik kan geen glasvezel internet verbinding krijgen. de providers waar ik contact mee heb gezocht zeggen dat het niet mogelijk.
en wel om de volgende reden.

het is een bedrijfspand met meerdere verdiepingen, en daar is reeds op de begane grond een glasvezelverbinding aangelegd.
daarom kan er niet een tweede aangelegd worden. omdat de glasvezel kabel dan al bezet is.

maar nu mijn vraag, klopt dit? wel gek, want dan zou in theorie een particulier flatgebouw nooit iedereen van glasvezel kunnen voorzien?

is het op te lossen? want ik wil wel graag een glasvezel abbo afsluiten. adsl gaat maximaal tot 10down/1up, maar ik wil voor de 100mbit glasvezel gaan natuurlijk.

het pand heeft meerdere adressen. dan wel in de vorm van: straatnaam 33-A, 33-B, 33-C, 33-D, 33-E.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realsoft
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

Heeft het pand één of meerdere adressen? Kan me voorstellen dat het administratief niet mogelijk is om meerdere glasvezelaansluitingen per adres te hebben.

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
realsoft schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:32:
Heeft het pand één of meerdere adressen? Kan me voorstellen dat het administratief niet mogelijk is om meerdere glasvezelaansluitingen per adres te hebben.
het pand heeft meerdere adressen. dan wel in de vorm van: straatnaam 33-5, 33-4, 33-3, 33-2, 33-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ligt, lijkt me, toch echt aan de provider. Hebben we het over een particuliere of zakelijke verbinding ?

Wij zitten ook met meerdere bedrijven in één pand, maar er komen toch écht meerdere zakelijke glas-verbindingen naar binnen.
Er lag al een verbinding toen wij de aanvraag indienden, ze hebben 'gewoon' de straat nog een keer open gegooid en een nieuwe kabel ernaast gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tenzij je servers gaat draaien, lekker voor een zakelijke aansluiting van de lokale kabelaar (UPC of Ziggo) gaan. Heb je 100Mbit+ download, en upload boeit meestal niet zo. Rap zat en vermoedelijk ook nog eens sneller dan die fiber.
Glasvezel is leuk, maar tenzij er naar dat exacte pand een dark fiber met meerdere strengen liggen die over providers verdeeld kunnen worden, gaat hem dat niet worden. Alleen al administratief wil je niet in die molen verzeild raken. Iets met KPN en enge groene mannetjes enzo ;)
En ADSL wil je niet, achterhaalde, veel te trage en veel te dure techniek.

[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 18-03-2014 16:40 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@theeagle, glasvezel is nodig. uploaden is namelijk heel vaak aan de orde, en dat gaat niet lekker met 1mbps in het huidige pand - daarom gaan we ook weg. en ook gewoon omdat het kan.

@therookie, beide gaat niet werken. al naar geïnformeerd. meerdere partijen naar geïnformeerd.
en het is mogelijk om op het adres gebruik te maken van particulier glasvezel verbinding.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:23

Remi

Moo!

Misschien is er sprake van miscommunicatie en bedoelen ze dat de huidige buis (ducts) waar de glasvezels in zitten vol zit en al zijn vergeven aan andere adressen op die locatie? In dat geval moeten ze een 2e buis leggen wat qua kosten/baten meestal niet interessant is voor kabelboeren.

Kan je aangeven om welke woonplaats het gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij zit het zo dat de toevoegingen van het adres niet in hun systeem zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi

Remi

Moo!

http://www.eindelijkglasvezel.nl/meppel/

Doe eens de postcode check op deze site van de glasvezelboer (Reggefiber). Die hebben eigenlijk altijd de meest up-to-date database met beschikbare aansluitingen dus dit zou een betrouwbaar resultaat moeten geven. Bij deze partij kan je ook het beste je informatie halen aangezien de providers meestal achterlopen met hun postcode database of andere informatie m.b.t. glasvezelaansluitingen in speciale situaties/bedrijfspanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt remi, ik heb ze even gemaild. dat geven ze aan om te doen als toevoeging niet wordt herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi

Remi

Moo!

Dat zal verklaren waarom de providers dit min of meer ook aangeven (al geven die soms hun eigen verhaal/uitleg i.p.v. de juiste feiten).

De administratieve verwerking van glasvezelaansluitingen in bedrijfspanden met "afwijkende" huisnummers zijn meestal een bron van irritaties dus er kunnen verschillende mogelijkheden zijn.

- of er ligt gewoon geen glasvezelaansluiting tot aan het pand
- er ligt wel een glasvezelaansluiting maar deze is volledig in gebruik (lees: 20 beschikbare glasvezels en 21 adressen)
- of de huisnummers zijn onjuist gedocumenteerd 33-01 ipv 33-1 of 33-A en daardoor stagneert je zoekopdracht bij de postcode check (de providers krijgen hun informatie van de glasvezelboer dus die lopen tegen hetzelfde probleem aan).
- of de provider spreekt de waarheid en er is bij de aanleg een fout gemaakt en dan ligt er maar een enkele glasvezelaansluiting naar een bedrijfspand

Zijn die genoemde huisnummers daadwerkelijk bestaande huisnummers (dus bekend bij de gemeente) of hebben ze een bedrijfspand met een enkel adres simpelweg opgesplitst in meerdere ruimtes en dus zelf maar wat nummers gefabriceerd?

Je kan overigens nog overwegen om met onderstaande nummers te bellen voor meer informatie.

Voor vragen over nieuwbouwwoningen: 088 006 37 11
Voor vragen over de aanleg van glasvezel: 088 006 37 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:24:
het is een bedrijfspand met meerdere verdiepingen, en daar is reeds op de begane grond een glasvezelverbinding aangelegd.
daarom kan er niet een tweede aangelegd worden. omdat de glasvezel kabel dan al bezet is.

maar nu mijn vraag, klopt dit? wel gek, want dan zou in theorie een particulier flatgebouw nooit iedereen van glasvezel kunnen voorzien?
Dat ligt aan wie de leverancier is en hoe dat technisch geregeld is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:29
Je kan gewoon meerdere glasverbindingen in 1 pand hebben. Het kan alleen wat kosten....

En daarnaast zijn er meer partijen die glasvezel leveren, denk bv aan Ziggo, UPC (Priority) of partijen die zich vnl richten op de infra zelf (Eurofiber, Relined, lokale netwerken via Ndix enz)

Maar ik krijg het idee dat TS zich in de bebouwde kom bevind en dan een aansluiting via Reggefiber wil. Dat is in principe een consumentenproduct/netwerk. Je kan het echter natuurlijk ook prima zakelijk gebruiken, alleen heb je dan in de meeste gevallen niet de voordelen van een zakelijke lijn (Router subnets, sla, rdns enz). Maar goed, dat is lang niet altijd nodig, en een dsl als backup ernaast kan best een betere oplossing zijn als een dure zakelijke glaslijn.

Alleen zit je in het geval van RF wel wat beperkter, immers, die gaan niet ff een extra vezeltje leggen (itt tot een zakelijke glasboer die dat, tegen betaling, gewoon doet).
Het kan best zijn dat er op dat adres maar 1 aansluiting zit in de DB van Reggefiber. Dan is een 2e vezel niet mogelijk. Maar als het ook bij de gemeente individuele panden zijn (dus ook bv eigen meterkast) dan kan het best wel mogelijk zijn om daar een verbinding afzonderlijk te krijgen.

PM eens postcode/huisnr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxzeeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-10 15:29
Afhankelijk van of het een ftth of ftto is, kan er eventueel een extra vlan worden aangevraagd op de bestaande vezel. Er zal dan een glasswitch van een provider moeten staan met een x aantal vrije poorten. Of inderdaad eventuele koppeling via ndix. Dit echter alleen beschikbaar via ftto's. En daar is uiteraard de prijs na. Met ftth word het wat moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30
DJSmiley schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:33:
Je kan gewoon meerdere glasverbindingen in 1 pand hebben. Het kan alleen wat kosten....

En daarnaast zijn er meer partijen die glasvezel leveren, denk bv aan Ziggo, UPC (Priority) of partijen die zich vnl richten op de infra zelf (Eurofiber, Relined, lokale netwerken via Ndix enz)

Maar ik krijg het idee dat TS zich in de bebouwde kom bevind en dan een aansluiting via Reggefiber wil. Dat is in principe een consumentenproduct/netwerk. Je kan het echter natuurlijk ook prima zakelijk gebruiken, alleen heb je dan in de meeste gevallen niet de voordelen van een zakelijke lijn (Router subnets, sla, rdns enz). Maar goed, dat is lang niet altijd nodig, en een dsl als backup ernaast kan best een betere oplossing zijn als een dure zakelijke glaslijn.

Alleen zit je in het geval van RF wel wat beperkter, immers, die gaan niet ff een extra vezeltje leggen (itt tot een zakelijke glasboer die dat, tegen betaling, gewoon doet).
Het kan best zijn dat er op dat adres maar 1 aansluiting zit in de DB van Reggefiber. Dan is een 2e vezel niet mogelijk. Maar als het ook bij de gemeente individuele panden zijn (dus ook bv eigen meterkast) dan kan het best wel mogelijk zijn om daar een verbinding afzonderlijk te krijgen.

PM eens postcode/huisnr?
De enige reden dat Reggefiber niet meerdere aansluitingen zou maken in een dergelijk pand is wanneer de adressen formeel niet bestaan in de BAG (zie evt http://bagviewer.pdok.nl/). En dat gebeurt zeer regelmatig. Pand heeft 1 huisnummer en de eigenaar heeft zelf splitsingen gemaakt met toevoegingen. Leuk voor hem maar je geeft je huurders problemen met aanvragen van allerlei dingen. Waaronder glasvezel, maar ook DSL trouwens.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@barre73, de toevoegingen bij de huisnummers staan er wel tussen op die site. ze bestaan dus wel echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30
Oke. Misschien kan het dan wel.

[ Voor 75% gewijzigd door Barre73 op 20-03-2014 01:57 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Pagina: 1