Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reis laptop

Pagina: 1
Acties:

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 21:10
Beste Tweakers,

Op dit moment heb ik een Asus N56VZ, prima apparaat, precies wat ik nodig heb.
Echter moet ik sinds kort veel (internationaal) reizen, in het vliegtuig is de laptop net te groot om uit te klappen om te werken en hij is vrij zwaar. Om deze redenen zit ik eraan te denken een andere laptop te halen.

De eisen:
- Lichte laptop
- Snel, op dit moment heb ik een full voltage i7, dus ik wil sowieso een i7 terug.
- Minimaal 1920x1080 resolutie
- Windows
- Moet een potje LoL aankunnen (in de avond wil ik soms in het hotel een spelletje doen)

De laptop wordt 2 tot 5 dagen in de week, 12 uur per dag gebruikt. Keyboard van mijn Asus voldoet en ik wil iets soort gelijks terug.

Als er een tablet mogelijkheid is, is dat leuk meegenomen.

Ik wil niet al teveel bijleggen op mijn laptop, budget is €1.200, tenzij het onmogelijk is met mijn eisen. Dit is namelijk wat ik gevonden heb:

pricewatch: Acer Aspire S7 392-74508G25twss
Erg mooie laptop, ik weet alleen niet of 'ie geschikt is voor het gebruik en tevens is 'ie vrij prijzig.

pricewatch: Asus Zenbook Touch UX301LA-C4006H
Te flashy uiterlijk, als het gewoon grijs geborsteld staal was, was het prima.

pricewatch: Lenovo Yoga 2 Pro (13-00179)
Lijkt vrij geschikt, ik wil dan niet de oranje versie. Alsnog, boven budget.

pricewatch: Lenovo Thinkpad Yoga 20CD0038MH
pricewatch: Dell XPS 13 (9333-0987)
Lijken prima, maar weer boven budget.

Het is nog niet zeker dat ik de laptop ga bestellen (oa de prijs is van belang) dus steek niet teveel tijd in mij helpen! Alvast bedankt.

• Jomaikke
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:29
Heb je al gekeken naar de Sony Vaio Pro? Dat ding is licht, snel, heeft een goede resolutie, en ik denk dat dat wel binnen jouw budget past.

Verwijderd

Die heeft ook een goede accuduur :). Binnen het budget denk ik echter niet met een 256GB SSD, 8GB geheugen etc.

• Angilo
Dat is geen slechte suggestie.

1180 euro met een 128 GB ssd. Kan ik de SSD wisselen met de SSD in mijn N56VZ (256GB), of is dit een gesoldeerde SSD?

Verwijderd

De overstap van een full voltage i7 naar een ULV ga je wel merken, daar wil ik je toch even voor waarschuwen.

Er komen misschien nog Zenbooks met een wat conservatievere look: http://liliputing.com/201...la-ux32ln-ultrabooks.html

• RobinRock
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-03-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 18:45:
De overstap van een full voltage i7 naar een ULV ga je wel merken, daar wil ik je toch even voor waarschuwen.

Er komen misschien nog Zenbooks met een wat conservatievere look: http://liliputing.com/201...la-ux32ln-ultrabooks.html
Zenbooks zijn inderdaad niet verkeerd.

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-11 15:44
Let wel op; als je de svp 13 custom wilt bestellen, moet je snel zijn want ze stoppen vandaag of morgen met systemen configureren

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:29
Ik snap je eis voor een ULV i7 niet zo. Het feit dat je nu een full-voltage i7 hebt vind ik niet echt een goede reden, de ULV's zijn sowieso trager en het verschil tussen de i5 en i7 is ook in de ULV range erg klein. Wat doe je er verder mee behalve potjes LoL? Is dat video bewerking of alleen maar Office-taken?

Ik zou toch ook kijken naar de goedkopere versie van de Yoga 2 Pro: pricewatch: Lenovo Yoga 2 Pro (13-00164) die is nog maar 100 euro boven budget ;) en dan krijg je een fantastisch scherm mét touchscreen (toch wel handig voor in het vliegtuig lijkt me) en meer dan genoeg snelheid! Sowieso zullen bijna alle ultrabooks sneller aanvoelen dan jouw N56VZ aangezien ultrabooks vaak een SSD hebben en jouw N56 zo te zien niet.

[ Voor 60% gewijzigd door Ramon op 19-03-2014 07:47 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 16:50
Ramon schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 07:39:
Sowieso zullen bijna alle ultrabooks sneller aanvoelen dan jouw N56VZ aangezien ultrabooks vaak een SSD hebben en jouw N56 zo te zien niet.
Angilo schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 18:15:
Kan ik de SSD wisselen met de SSD in mijn N56VZ (256GB), of is dit een gesoldeerde SSD?
Zo te zien heeft hij er zelf een ingezet ;)

• Jomaikke
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:29
Marco1994 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 07:30:
Let wel op; als je de svp 13 custom wilt bestellen, moet je snel zijn want ze stoppen vandaag of morgen met systemen configureren
Ze stoppen 21 maart 2014 om precies te zijn.

• Angilo
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 18:45:

Dat zijn leuke apparaten, met een Geforce 840M zie ik...
Ramon schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 07:39:
Ik snap je eis voor een ULV i7 niet zo. Het feit dat je nu een full-voltage i7 hebt vind ik niet echt een goede reden, de ULV's zijn sowieso trager en het verschil tussen de i5 en i7 is ook in de ULV range erg klein. Wat doe je er verder mee behalve potjes LoL? Is dat video bewerking of alleen maar Office-taken?

Ik zou toch ook kijken naar de goedkopere versie van de Yoga 2 Pro: pricewatch: Lenovo Yoga 2 Pro (13-00164) die is nog maar 100 euro boven budget ;) en dan krijg je een fantastisch scherm mét touchscreen (toch wel handig voor in het vliegtuig lijkt me) en meer dan genoeg snelheid! Sowieso zullen bijna alle ultrabooks sneller aanvoelen dan jouw N56VZ aangezien ultrabooks vaak een SSD hebben en jouw N56 zo te zien niet.
Natuurlijk is dat wel een juiste reden. Als ik nu een laptop heb die sneller is dan welke nieuwe laptop ik ook neem, dan wil ik de laptop waarbij ik het minst inlever. Destijds heb ik de N56VZ met zorg uitgekozen, wat betekent dat ik nu hetzelfde wil qua specificaties.
Desalniettemin is de Yoga 2 Pro inderdaad ook een leuk apparaat. SSD heb ik ook in mijn laptop, dus de lenovo zal waarschijnlijk niet sneller aanvoelen.

De Zenbooks ga ik even verder naar kijken, die lijken niet zo duur te zijn!
Pagina: 1