Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:55
Ik heb deze week mijn diploma gehaald op een deeltijd (2 avonden per week) HBO opleiding Software Engineering in Rotterdam waar ik in 2010 mee gestart was. De behandelde stof vond ik lang niet altijd even interessant, het ging vaak over de "randzaken" zoals project management, coachend leiderschap en conflict hantering. Ook belangrijk natuurlijk, maar de technische verdieping was wat mij betreft veel te laag. De technische stof heeft niet tot nauwelijks bijgedragen aan mijn skills als ZZP developer.

Mijn motivatie voor de opleiding was dan ook niet heel hoog. Zonder er al te veel moeite en tijd in te steken ben ik nu afgestudeerd met een GPA van 7.2

Nu ik nog in het ritme van studeren zit (ben nu bijna 27), wil ik er graag nog een master aan vast plakken.

Zoals gezegd werk ik nu als ZZP'er, maar probeer ik mijzelf wel te profileren als bedrijf die projecten oppakt ipv mezelf op uurtje factuurtje basis te verkopen. Ik zou het interessant vinden om een opleiding te volgen die óf mijn skills als ondernemer ten goede komen, of waarbij ik technisch gezien (veel) meer kan leren dan ik nu weet.

Ik wil wel graag een deeltijd opleiding volgen, wat het aanbod helaas sterk verminderd.. In Amsterdam (UvA) geven ze een deeltijd MSc Software Engineering, daar ben ik ook op de open dag geweest, maar dat sprak me niet heel erg aan. Kwam rommelig over en er werd vooral met Haskell gewerkt, iets waar ik nu niet echt om sta te springen.

Ik sta echter ook wel open voor een avontuur in bijvoorbeeld Groot-Britannïe om daar een opleiding van 1 á 2 jaar te volgen, echter weet ik niet hoe serieus men mij daar neemt met het traject wat ik gevolgd heb (VMBO - MBO - HBO). Mijn werk kan ik gewoon vanuit huis doen, dus wáár dat huis staat maakt niet zo heel veel uit, plus heb ik wel wat met Engeland, dus dat kan nog een alternatief zijn.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen in een soortgelijke situatie of eventuele adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Open Universiteit misschien iets voor jou?

Ik heb er zelf tot nu toe vooral losse cursussen gedaan (van zowel Bedrijfskunde als Computer Science), maar je kunt er ook verschillende Masters doen op afstand.

www.ou.nl

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:55
Lethalis schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:37:

Ik heb er zelf tot nu toe vooral losse cursussen gedaan (van zowel Bedrijfskunde als Computer Science), maar je kunt er ook verschillende Masters doen op afstand.

www.ou.nl
Dank voor de suggestie. Ik heb even gekeken, de deeltijd master Software Engineering is wel interessant. Alleen is 4 jaar dan wel weer erg lang :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 07:19
Lethalis schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:37:

www.ou.nl
Hoe bevalt de OU en hoe zit het precies met begeleiding?
Wordt je niet aan je lot overgelaten wanneer je voor zelfstudie kiest?

Ik ben namelijk aan het kijken voor de Master BPM and IT en zag dat je deze in zelfstudie of met begeleiding kan volgen. Aangezien er een enorm prijsverschil is tussen beiden gaat mijn voorkeur uit naar zelfstudie. Dit zou betekenen dat ik eerst een Premaster moet doen en vervolgens kan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ddkiller0900 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:11:
[...]
Hoe bevalt de OU en hoe zit het precies met begeleiding?
Wordt je niet aan je lot overgelaten wanneer je voor zelfstudie kiest?
Ik heb tot nu toe geen gebruik gemaakt van begeleiding, dus daar durf ik eerlijk gezegd weinig over te zeggen. Wel is mij opgevallen dat begeleiding vaak niet overal kan worden gegeven, dus voor sommige dingen zou ik bijvoorbeeld naar Utrecht moeten terwijl ik in Rotterdam woon.

Voor de rest is mijn contact met de OU prima verlopen tot nu toe. Ik heb 5 certificaten gehaald, waarvoor ik de tentamens gewoon in een studiecentrum in Rotterdam heb gedaan. Als ik vragen had, hebben ze die tot nu toe altijd netjes beantwoord (via de mail). Ik kan via mijn OU en studienet alles inzien.

Ik heb er iig nog geen negatieve ervaringen mee :)

Wel is mijn insteek anders.. ik ben vooral bezig mijn kennis over bepaalde onderwerpen te verdiepen en niet met een hele studie bezig (hoewel ik steeds meer vrijstellingen krijg en dat uiteindelijk alsnog zou kunnen doen), maar er hangt voor mij dus ook minder vanaf.

[ Voor 7% gewijzigd door Lethalis op 21-03-2014 13:00 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
Het punt is dat ik een beetje huiverig ben om zelfstudie te gaan doen.
Ik heb er zeker de discipline voor maar ben bang dat wanneer ik wat vragen heb, alles zelf mag gaan uitzoeken zonder hulp van school.

Uiteraard heb ik ook al verder gekeken en dan kom je bij NCOI uit.
Daar geldt dat ik met mijn NID diploma gelijk kan instromen in de master opleiding BPM maar je moet wel 2 jaar strategische ervaring kunnen aantonen binnen je werk.
Ik vind dit een beetje een kip ei verhaal. Ik ga net die studie doen om daarna een job te vinden die daar betrekking op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
ddkiller0900 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:22:
Het punt is dat ik een beetje huiverig ben om zelfstudie te gaan doen.
Ik heb er zeker de discipline voor maar ben bang dat wanneer ik wat vragen heb, alles zelf mag gaan uitzoeken zonder hulp van school.

Uiteraard heb ik ook al verder gekeken en dan kom je bij NCOI uit.
Daar geldt dat ik met mijn NID diploma gelijk kan instromen in de master opleiding BPM maar je moet wel 2 jaar strategische ervaring kunnen aantonen binnen je werk.
Ik vind dit een beetje een kip ei verhaal. Ik ga net die studie doen om daarna een job te vinden die daar betrekking op heeft.
Je zult altijd wel iets moeten uitzoeken ja, ongeacht welke opleiding je gaat doen. Dat hoort bij studeren in mijn ogen. Als je zelfstudie doet via NCOI of iets dergelijks dan heb je toch wel een aanspraakpunt lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
Ik vind het zelfs een vereiste dat je zelf iets moet uitzoeken ;-)
Het gaat er mij meer om dat ik niet de enige student ben die de opleiding volgt en zodra je een docent nodig hebt je niemand te pakken kan krijgen.

Bij NCOI heb je ook een aanspreekpunt, echter kom ik niet in aanmerking voor de opleiding omdat ik 2 jaar strategische ervaring mis. Echt wel jammer aangezien je daar twee wekelijks contact hebt met iedereen op zaterdag.

En het grootste punt waar ik mee zit is de kostprijs van de opleiding bij de OU.
Ga je voor zelfstudie dan mag je rekenen op een 8000 euro incl. premaster.
De modules kan je gewoon individueel aanschaffen.

Kies je voor contactonderwijs dan betaal je 22500 incl. premaster en boeken e.d. |:(
Pagina: 1