Beste Tweakers,
Ik heb eerder al een topic gehad, echter heb ik daar lang over zitten malen, twijfelen en me verder ingelezen. Tevens heb ik mijn eisen + budget iets aangepast (de vorige was 650
), waardoor ik het verstandiger achtte een nieuw topic te starten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen. Met name games als BF4, Arma III en DayZ Standalone speel ik op dit moment. Zowel grafisch als CPU intensief, dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag tussen de €700 en €950 kosten. Minder is natuurlijk altijd welkom. Wellicht afhankelijk van de adviezen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Jazeker, dit zijn muis, toetsenbord, 23' LG scherm en MSI Geforce GTX 770 2GB.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles (behalve grafische kaart dan) om een futureproof game PCtje te hebben. Ik twijfel erg tussen i5 en i7. Ik weet dat op het moment i7 nog geen erg toegevoegde waarde is tijdens het gamen. Echter, aangezien ik CPU intensieve spellen speel en een futureproof systeem wil hebben, twijfel ik toch nog. Wellicht kunnen jullie me overtuigen?
Ik heb de volgende lijst gemaakt:
CPU: Zoals gezegd, twijfel ik erg tussen i5 en i7. Persoonlijk tussen deze twee:
Moederbord: Dit moederbord is me eerder aanbevolen. Moet wel kunnen overklokken.
Interne harde schijven: Goedkoopste 1TB HDD. Eventueel WD nog een optie?
Behuizing: Op dit moment vind ik dit de mooiste case, stevig en een goede airflow (volgens recenties).
Processorkoeling: Ik had eerst de Tranquillo staan. Echter wil ik de optie open houden om te overclocken. Dan lijkt me dit net een sterker koelertje.
Geheugen intern: 16GB is wellicht op dit moment wat veel, echter is dit in de toekomst ongetwijfeld gunstig.
Voedingen: 520W lijkt me genoeg? Of heeft i7 meer nodig?
Solid state drives: 240 is mooi. Crucial wegens de nettere prijs. Groot verschil zal je niet merken met de Samsung EVO qua snelheid.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet specifiek. Graag een Intel processor, wegens goede ervaringen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet erg specifiek. Uiteraard niet een té luid apparaat.
Vragen
Specifiek:
Is i7 die 90 euro meer waard ten opzichte van de i5, in achtnemende dat ik regelmatig CPU intensieve spellen speel en een futureproof systeem wil?
Voeding voldoende?
Hopelijk is het een beetje duidelijk!
Ik heb eerder al een topic gehad, echter heb ik daar lang over zitten malen, twijfelen en me verder ingelezen. Tevens heb ik mijn eisen + budget iets aangepast (de vorige was 650
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Gamen. Met name games als BF4, Arma III en DayZ Standalone speel ik op dit moment. Zowel grafisch als CPU intensief, dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag tussen de €700 en €950 kosten. Minder is natuurlijk altijd welkom. Wellicht afhankelijk van de adviezen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Jazeker, dit zijn muis, toetsenbord, 23' LG scherm en MSI Geforce GTX 770 2GB.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles (behalve grafische kaart dan) om een futureproof game PCtje te hebben. Ik twijfel erg tussen i5 en i7. Ik weet dat op het moment i7 nog geen erg toegevoegde waarde is tijdens het gamen. Echter, aangezien ik CPU intensieve spellen speel en een futureproof systeem wil hebben, twijfel ik toch nog. Wellicht kunnen jullie me overtuigen?
Ik heb de volgende lijst gemaakt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 70,49 | € 70,49 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 84,04 | € 84,04 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,60 | € 81,60 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 119,35 | € 119,35 |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 15,- | € 15,- |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,94 | € 46,94 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 90,95 | € 90,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 634,77 | |
CPU: Zoals gezegd, twijfel ik erg tussen i5 en i7. Persoonlijk tussen deze twee:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 189,50 | € 189,50 |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 279,50 | € 279,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 469,- | |
Moederbord: Dit moederbord is me eerder aanbevolen. Moet wel kunnen overklokken.
Interne harde schijven: Goedkoopste 1TB HDD. Eventueel WD nog een optie?
Behuizing: Op dit moment vind ik dit de mooiste case, stevig en een goede airflow (volgens recenties).
Processorkoeling: Ik had eerst de Tranquillo staan. Echter wil ik de optie open houden om te overclocken. Dan lijkt me dit net een sterker koelertje.
Geheugen intern: 16GB is wellicht op dit moment wat veel, echter is dit in de toekomst ongetwijfeld gunstig.
Voedingen: 520W lijkt me genoeg? Of heeft i7 meer nodig?
Solid state drives: 240 is mooi. Crucial wegens de nettere prijs. Groot verschil zal je niet merken met de Samsung EVO qua snelheid.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet specifiek. Graag een Intel processor, wegens goede ervaringen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet erg specifiek. Uiteraard niet een té luid apparaat.
Vragen
Specifiek:
Is i7 die 90 euro meer waard ten opzichte van de i5, in achtnemende dat ik regelmatig CPU intensieve spellen speel en een futureproof systeem wil?
Voeding voldoende?
Hopelijk is het een beetje duidelijk!
[ Voor 30% gewijzigd door GeoffLx op 18-03-2014 15:52 ]