Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook] Briefpapier instellen voor alle gebruikers netwerk

Pagina: 1
Acties:

• sensou
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11 14:13
Na reeds veel forums te hebben afgezocht naar een oplossing helaas nog niks kunnen vinden.

Ik zal het scenario beschrijven.

Er wordt in een bedrijfsnetwerk gewerkt met outlook op de terminal server, helaas wordt er om de zoveel weken het briefpapier aangepast en tot heden wordt dit met de hand gedaan voor elke gebruiker.
Edit:(briefpapier/template voor outlook nieuw bericht verzenden)

Wat is de kortste klap om dit automatisch te doen of dat de gebruiker dit zelf kan instellen?

Zelf heb ik in het verleden wat dingen voorbij zien komen met register tweaks en dergelijke dingen maar daar wordt ik niet veel wijzer van.

Alvast bedankt! :)

[ Voor 5% gewijzigd door sensou op 18-03-2014 14:51 . Reden: Incomplete informatie/ verwarrende informatie ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06
Gewoon in lade 2 doen en op de printerserver instellen dat men de eerste pagina uit lade 2 moet printen en de rest uit de lade met vervolgpapier?

Nee serieus, met een GPO of GPP? http://thommck.wordpress....group-policy-preferences/

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Briefpapier? Jullie sturen je e-mails per post? :)

Bij ons zit het logo e.d. verwerkt in een signature. De signature wordt automatisch gegenereerd door het login-script. Was even prutsen in VBS, maar het werkt nu perfect. Alle gebruikersinformatie wordt uit de AD gehaald en netjes verwerkt in de signature.

Meer dan Google en een klein beetje ervaring met VBS heb je niet nodig.

Als ik in VBS een complete signature (met een tabel, logo en gegevens uit de AD) kan opbouwen, zul je vast ook wel iets met stationary kunnen doen.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06
Of, als het zo vaak aangepast wordt, en dan met name door de afdeling communicatie ipv de systeembeheerder, iets als Symprex of Exclaimer :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• sensou
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11 14:13
@BazzH

De VBS optie is een goed idee, ik zal eens kijken tot hoever ik een scriptje hiervoor kan schrijven!

@Paul

Ik heb eens gekeken naar het pakket Exclaimer, deze lijkt mij een goede oplossing als ik niet uit het VBS gebeuren kom.

Beide bedankt voor de reacties! :D

Verwijderd

Paul schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:02:
Of, als het zo vaak aangepast wordt, en dan met name door de afdeling communicatie ipv de systeembeheerder, iets als Symprex of Exclaimer :)
Als er veel structurele wijzigingen worden doorgevoerd, is dat een beter idee hoor. Bij ons veranderd eigenlijk alleen de gif-file van het logo. Het script heb ik misschien al 2 jaar niet meer aangeraakt.

En natuurlijk wel zo eerlijk om te vermelden dat dit script dus niet werkt in WebAccess. Daar zijn ook wel weer oplossingen voor te schrijven, maar dat vonden wij de moeite niet waard.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14
sensou schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:58:
@BazzH

De VBS optie is een goed idee, ik zal eens kijken tot hoever ik een scriptje hiervoor kan schrijven!

@Paul

Ik heb eens gekeken naar het pakket Exclaimer, deze lijkt mij een goede oplossing als ik niet uit het VBS gebeuren kom.

Beide bedankt voor de reacties! :D
Wij hebben bij meerdere klanten Exclaimer draaien (voornamelijk signature manager, autoresponder en mail disclaimer) en ik kan het zelf aanraden (en ik ben zelf geen fan van 3rd party software gebruiken als het ook met de "built in" tools zoals PS en VBS kan, maar je wilt het ook beheerbaar houden).

Bij een grote klant van ons moeten bepaalde afdelingen ook regelmatig van een afwijkende signature voorzien worden (oa andere banners erin) als er een bepaalde actie loopt of als zij op een beurs staan, ik krijg dan de signature ruim van tevoren aangeleverd, knal deze in een template, koppel deze aan een AD groep en stel eventueel de tijdsframe in waarin de signature actief moet zijn en als de actie voorbij is wijzigt de sig weer vanzelf terug naar de "standaard" sig)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Mandatory profiles gebruiken en deze voorzien van de juiste layout's reg instellingen en templates. Update, nieuw profile :-)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Wim-Bart schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 03:36:
Mandatory profiles gebruiken en deze voorzien van de juiste layout's reg instellingen en templates. Update, nieuw profile :-)
Mandatory profiles zijn ideaal als je "14 in een dozijn" medewerkers hebt. Binnen onze organisatie (research) zijn ze al een stuk minder goed toepasbaar. Dan wordt het middel al snel erger dan de kwaal. Bij mijn vorige werkgever (zorg) was dat overigens een heel ander verhaal. Daar zou je prima mandatory profiles kunnen gebruiken.
Pagina: 1