Toon posts:

Defecte nieuwe Seagate harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het plaatsen van een nieuwe Seagate NAS disk ST4000VN000 in mijn Synology bleek deze defect te zijn.
Er kwamen meldingen van defecte sectoren en I/O errors.

SWW in Zoetermeer wilde deze schijf niet omwisselen voor een nieuwe exemplaar, hij maakte een RMA aan. De reden van de winkelier was dat SWW geen nieuwe schijf van dat Seagate krijgt, maar een refubished exemplaar retour, dus een met mindere marktwaarde.

Wat zijn de ervaringen van mede forumleden!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:49
Moeilijk verhaal word dit.

In mijn ogen een DOA product.
Het product werkt immers niet. Ze zeggen zelf defect bij afleveren.

Dan kan je terug vallen op hun garantie:

DOA (dead on arrival)
Defect bij levering of een verkeerd geleverd artikel dient binnen 5 werkdagen na de levering in ons bezit te zijn. Wij zullen dan zorgdragen dat u een nieuw vervangend product toegestuurd krijgt.

Maar ik wens je succes met dit verhaal.
De winkel zal niet gaan toegeven ondanks de DOA waar je op wilt verhalen.

[ Voor 13% gewijzigd door SpiriTNL op 18-03-2014 16:49 ]

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-12-2025
Je kunt je ook beroepen op de wet kopen op afstand en je geld terugvragen? (mits binnen de in de wet genoemde dagen)

Hoe dan ook erg slechte service (en dus slechte reclame) voor SWW

Verwijderd

Topicstarter
Wet kopen op afstand kan ik helaas geen beroep op doen, gekocht in de winkel Zoetermeer.

Verwijderd

Zonder de SMART te lezen, kan ik ook niet vaststellen of het inderdaad aan de schijf ligt. I/O errors zijn niet de schuld van de schijf zelf als deze veroorzaakt worden door kabelfouten, bijvoorbeeld. Bij defecte sectoren ligt dat anders; maar bijvoorbeeld HDtune detecteert bad sectors bij de 'health scan' ook als er alleen kabelfouten zijn.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij zoiets maakt het een groot verschil bij welke (web) winkel je koopt. Genoeg winkels die de schijf omruilen omdat deze gecrediteerd word. Helaas zijn er ook winkels die dit niet doen. Moet zeggen dat een DOA niet willen omruilen wel zo'n beetje het toppunt is van slechte service.

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 00:25

Kraz

Saving the world

Ik heb al meerdere schijven van Seagate gehad die defect waren.
Deze heb ik allemaal aangemeld via de website van Seagate; http://support.seagate.co...nty_validation.jsp?form=0

Je kunt daar controleren of je nog garantie hebt.
Binnen 1,5 week had ik een nieuwe (refurbished) schijf binnen.

Je hebt de winkel dus niet eens nodig.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De reden dat ze geen DOA/vervanging doen is omdat ze een refurbished terug krijgen?
Maar dan geven ze toch gewoon die aan jou?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 13:25
SinergyX schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:05:
De reden dat ze geen DOA/vervanging doen is omdat ze een refurbished terug krijgen?
Maar dan geven ze toch gewoon die aan jou?
Ik neem aan dat de ts een nieuwe wil, hij heeft immers betaald voor een nieuw exemplaar heeft deze niet eens kunnen gebruiken omdat deze DOA is en dan zou de ts een refurbished terug krijgen die 500 uur gedraaid heeft als de ts dit wou had hij/zij wel een 2e hands gekocht voor een zacht prijsje.

Moeilijk verhaal, ik snap best de reactie van de winkel maar even grof gezegd: Dat is toch niet jouw probleem dat de winkel een refurbished terug krijgt? die regelt dat maar met hun leverancier.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Pagina: 1