• Kajv
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-11-2022
Hey mensen,

In de afgelopen dagen ben ik onderzoek gaan doen naar een goed IPS beeldscherm voor grafisch design. Ik ben op een hoop mogelijkheden uitgekomen, maar nog allemaal met 1 probleem.

Omdat ik het liefst een 1440p beeldscherm wil, maar alleen beschik over een HDMI aansluiting (die tot 1440p ondersteund),zat ik te kijken naar beeldschermen die op HDMI die resolutie kunnen bieden. Echter kreeg ik daarvoor niks gevonden. Dus ik vroeg mij af, als ik een verloopstekker koop vanaf HDMI naar Displayport, kan ik dan wel gebruik maken van de 1440p resolutie?

Misschien is het een domme vraag, maar ik kon het toch niet echt ergens duidelijk vinden.

Alvast bedankt!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
HDMI naar DP bestaat volgens mij niet

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:54
Voor zover ik begrijp is HDMI de meest restrictieve van de twee, dus als je HDMI 1440p uit kan sturen, zou het met de juiste kabel moeten werken. Zoiets dus:
http://www.informatique.n...layport-1-8m-blister.html

Maar ik zou haast zeggen: die schermen zijn niet goedkoop, dus zoek een goede winkel op waar ze zoiets hebben staan zodat ze ter plekke voor je kunnen testen of het goed werkt :)

[ Voor 28% gewijzigd door anboni op 18-03-2014 18:20 ]

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
anboni schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 18:15:
Voor zover ik begrijp is HDMI de meest restrictieve van de twee, dus als je HDMI 1440p uit kan sturen, zou het met de juiste kabel moeten werken. Zoiets dus:
http://www.informatique.n...layport-1-8m-blister.html

Maar ik zou haast zeggen: die schermen zijn niet goedkoop, dus zoek een goede winkel op waar ze zoiets hebben staan zodat ze ter plekke voor je kunnen testen of het goed werkt :)
Dit is een DP naar HDMI . NIET HDMI naar DP zoals de topicstarter wil
Beschrijving van de kabel:

"Note: The DisplayPort connector is DVI and HDMI limited backward compatible. DisplayPort can emit HDMI or DVI signal, so then it is sufficient to convert passive adapter. Practically therefore the computer can be equipped only with DisplayPort to connect to a TV with an HDMI connector, transferred the image and sound. But the conversion does not work retroactively, so a computer with only HDMI is not yet possible to monitor equipped with DisplayPort to connect!"

• Kajv
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-11-2022
Oké. Uit dat verhaal kan ik opmaken dat HDMI geen Displayport signaal kan versturen, dus dan houdt het gewoon op. Ik vermoedde het al, gezien dat ik er niet direct iets over kon vinden.

Dan wordt het voorlopig toch gewoon een Full HD IPS scherm, ook prima voor wat ik nodig heb. Alternatief is een nieuwe laptop (of een desktop), en dat zie ik op dit moment niet zo zitten.

Bedankt!