Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag!

Afgelopen zaterdag heb ik een My Cloud aangeschaft: Doelstelling, streamen van .mkv's en opslag.
Gisteren kwam ik erachter dat DLNA geen .srt subtitles support, heel vervelend want al mijn films/series hebben allen een aparte .srt file (natuurlijk gelijknamig). Voor het streamen van mijn films/series gebruik ik een WDTV Live.

Ik wil dus graag fims kijken zonder DLNA support via mijn NAS want daarmee werken mijn ondertitels niet.
Eigenlijk wil ik dus gewoon een netwerkshare aanmaken vanaf mijn NAS, zonder omweg.

Omweg?
Als ik mijn macbook aanzet dan komen de shares via de macbook tevoorschijn op mijn WDTV Live. Dan doen de subtitles het wel. Maar dat gaat tegen het idee van een NAS in. Ik wil juist rechtstreeks afspelen vanaf mijn NAS op de WDTV live.

Daarnaast is de WD Cloud er wisselvallig in bereikbaarheid (sleep mode is uitgeschakeld) dus ik ben ook op zoek naar een NAS dat erg snel en altijd bereikbaar is en blijft.

Mijn vraag:
Wat zou een goed 3TB-4TB (1hdd) alternatief zijn voor de MyCLoud waarmee ik netwerkshares kan maken en gevonden worden door mijn WDTV live, zonder de invloed van DLNA support?

Prijsklasse rond de € 150,- net als WD Cloud.

De WD cLoud breng ik deze week nog terug! (met firmupdate :))

alvast bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waarom DLNA? Waarom stream je je films vanaf je WD TV Live niet gewoon via NFS of Samba? Dan werken de ondertitels prima. Bij DLNA moet de NAS zelf alles gaan staan transcoden, dat kost veel CPU en de kwaliteit van je film gaat achteruit. Bij het streamen van een fileshare gaat er geen kwaliteit verloren en kost het VEEL minder CPU.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi DennusB, bedankt voor je feedback..

Op de WD CLoud heb ik geen andere optie dan DLNA, vandaar dat ik nu ook op zoek ben naar een goed alternatief. Of ik weet simpelweg niet hoe het moet :)

Kan NFS of Samba op alle NAS ingeschakeld worden? En op welke manier kan dit?

alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:15:
Hi DennusB, bedankt voor je feedback..

Op de WD CLoud heb ik geen andere optie dan DLNA, vandaar dat ik nu ook op zoek ben naar een goed alternatief. Of ik weet simpelweg niet hoe het moet :)

Kan NFS of Samba op alle NAS ingeschakeld worden? En op welke manier kan dit?

alvast bedankt voor je reactie.
Het feit dat je op je MacBook al shares ziet geeft aan dat NFS / Samba al aanstaat. Pak de handleiding van de WD TV er eens bij, daar staat in hoe je shares toe kan voegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks again,

Dat is dus het ding, de shares worden niet gezien door de WDTV Live maar wel door mijn macbook.
Ik kan dus geen media bestanden sharen naar mijn WDTV live zonder DLNA via WD MyCLoud.
(tenzij ik mijn macbook aanzet dus, dan herkent WDTV ze wel, omdat het dan via de Macbook gaat)

wat jij wil, dat wil ik ook! Maar dat gaat dus niet via MyCloud, vandaar dat ik ook op zoek ben naar een alternatief voor de hdd, dat alleen NFS/Samba ondersteunt.

tips?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:23:
Thanks again,

Dat is dus het ding, de shares worden niet gezien door de WDTV Live maar wel door mijn macbook.
Ik kan dus geen media bestanden sharen naar mijn WDTV live zonder DLNA via WD MyCLoud.

wat jij wil, dat wil ik ook! Maar dat gaat dus niet via MyCloud, vandaar dat ik ook op zoek ben naar een alternatief voor de hdd, dat alleen NFS/Samba ondersteunt.

tips?
Dat gaat wel, alleen je moet die shares handmatig toevoegen aan de WD TV. Al koop je nu een Synology dan ziet je WD TV die nog niet 'automatisch'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanks again, ik koppel het straks aan je terug als het is getest.
gr, Brian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BTW is dit een goed alternatief?
pricewatch: Seagate Central 4TB

voor 20 euro meer, 1TB extra.

wat vind jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:50:
BTW is dit een goed alternatief?
pricewatch: Seagate Central 4TB

voor 20 euro meer, 1TB extra.

wat vind jij?
Ik ben meer fan van Synology. Maar goed, met die WD moet het ook prima werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
Misschien kan je op je NAS Serviio(http://www.serviio.org/) installeren. Is een opensource pakket welke als het goed is DLNA ondersteund. Gebruik dit om vanaf mijn pc naar mijn Sony Bravia te streamen. En die slikt dan de losse .srt files wel.

Volgens http://www.serviio.org/features wordt WDTV Live ondersteund voor subtitles.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in de WDTV Live Linux netwerk shares ingeschakeld. Nu krijg ik de directories wel te zien & werkt de subtitles, gelukkig. problem solved.

Maar dan heb ik nog het NAS probleem:
Toen ik net thuis kwam was mijn NAS opnieuw niet bereikbaar. erg storend.
is dit normaal en gebeurt dit bij alle NAS?
ik heb een reboot moeten doorvoeren voordat ik mijn NAS weer zag. (via http kon ik wel in admin??)
Overigens vind ik het ook handig om tools als transmission te installeren zodat ik op de NAS torrents kan downloaden.

Dennus, het merk waar je over spreekt is mij te prijzig. iets goedkopers als alternatief in gedachte?

Nogmaals dank!

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
DennusB schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:32:
...Bij DLNA moet de NAS zelf alles gaan staan transcoden, dat kost veel CPU en de kwaliteit van je film gaat achteruit. ...
Volgens mij hoef je bij DLNA helemaal niet noodzakelijk te transcoden, bij mij werkt minidlna prima met een Philips TV samen, maar minidlna en met name de philips televisie hebben allebei wat karige mogelijkheden op bepaalde punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 18:17:
ik heb in de WDTV Live Linux netwerk shares ingeschakeld. Nu krijg ik de directories wel te zien & werkt de subtitles, gelukkig. problem solved.

ik heb een reboot moeten doorvoeren voordat ik mijn NAS weer zag. (via http kon ik wel in admin??)
Overigens vind ik het ook handig om tools als transmission te installeren zodat ik op de NAS torrents kan downloaden.

Dennus, het merk waar je over spreekt is mij te prijzig. iets goedkopers als alternatief in gedachte?

Nogmaals dank!

cheers!
Is er geen update beschikbaar? Mail anders WD even over het stand-by probleem :) Ben er van overtuigd dat ze dat op gaan lossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:54
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 18:17:

Nogmaals dank!

cheers!
Nee is niet normaal want een NAS is juist gemaakt om 24/7 te kunnen draaien. Mijn Synology Nassen draaien zonder 1 reboot en zo hoort het ook.

Synology is eingelijk best betaalbaar. Zeker als je bv via Vraag en Aanbod een leuke 2de hands aanschaft.

De WD wordt dan wel als NAS verkocht maar is niet te vergelijken met producten als Synology of Qnap. Als je daar eenmaal mee hebt gewerkt dan wil je niets anders meer.
Stabiel. erg veel mogelijkheiden en goed support en grote communitie.

Als je er niet uitkomt dan zou ik zeker eens gaan kijken naar een leuke 2de hands model daar krijg je geen spijt van. Nu wil je al 175 euro euro uitgeven voor een kastje wat het ook niet echt is en zeker niet als een echte NAS door kan in vergelijking met bovengenoemde merken.

Voorbeeldje: V&A aangeboden: Synology Disk Station DS109

Voor dat geld hou je nog genoeg over om een goed 4 TB schijf erin te steken en kun je later altijd een nieuwe aanschaffen. Even zoeken en je vindt nog nieuwere modellen.
Zeker niet het nieuwste model maar draait nog steeds prima en wat jij nog met de WD doet dat kan deze ook en veel meer ook.

Ik wil je alleen maar aangeven dat als je toch geld gaat uitgeven voor iets anders je het beter goed kunt doen ipv steeds apparaten aanschaffen die het toch net weer niet zijn.

Leuke topic van de Synoloy zijn hier te vinden: [Synology] Vraag en antwoord

Voor Qnap zijn deze er ook vast wel maar heb alleen ervaring met de Synology.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 19-03-2014 14:38 ]

Pagina: 1