Compacter dan de Silverstone GD05

Pagina: 1
Acties:

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-01 21:15
Ik heb een nieuw audio/tv meubel wat iets minder diep is dan gedacht. Mijn huidige HTPC kast, de Silverstone GD05 past hier net in maar het deurtje gaat maar net dicht. We vinden het iets te krap en daarom vragen we ons af of dat er wellicht een compactere kast op de markt is.

Het gaat primair om de diepte, al moet de potentiële vervanger ook niet hoger zijn. De afmetingen van de GD05 zijn: 440 mm (W) x 151 mm (H) x 325 mm (D), 21.6 liters

De hardware die er in moet: mATX moederbord, scythe big shuriken 2, be quiet ATX 300 watt PSU, SSD. Er zit momenteel ook een bluray drive in maar die hoeft er niet perse terug in.

Ik heb de hele collectie van silverstone bekeken en geen ondiepere kast gevonden, behalve de GD04 maar die is volgends de specs van 2mm minder diep. Daar vervangen we de kast niet voor. Ook de hele Conrad en Alternate collectie bekeken en daar was alles dieper.

Heeft iemand toevallig weet van een kast die net 1 of 2cm minder diep is? Volgens mij moet dat kunnen als ik naar de extra ruimte kijk in de GD05.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:13
Met die 325mm diepte is de rek er volgens mij al aardig uit bij mATX... als ik kasten vind die minder diep zijn dan heb je het over mm... daar schiet je ook niet veel mee op, en dat het ook niet hoger mag zijn schiet al helemaal niet op.

pricewatch: Cooler Master Elite 100

pricewatch: Cooltek Coolcube Maxi

Bovenstaande is zo ongeveer wat ik heb kunnen vinden waar mATX in kan... maar ze voldoen verder niet aan je eisen want ze zijn 'te dik'.

Verder vind ik eigenlijk alleen maar ITX... ik zou je daarom ook willen adviseren om je moederbord te vervangen voor ITX want ik vermoed dat met de eisen die hebt, je lang zal moeten zoeken. Die kasten voor mATX zijn al zeldzaam met die afmetingen, laat staan dat je een kast vind die je dan ook nog bevalt en beschikbaar is. Met een ITX moederbord heb je juist weer enorm veel keuze.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 11:54
Een van de weinige HTPC-cases die voor uATX dan nog past is een pricewatch: Silverstone Legacy SG01B-F en anders ga je al heel snel naar (aanzienlijk) duurdere, maar ook iets betere behuizingen toe zoals een pricewatch: Streacom FC9 Zilver

iRacing Profiel

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-01 21:15
Die Streacom ziet er goed uit en is een stuk minder diep. Maar erg prijzig. Voor +€200 ben ik dan inderdaad eerder geneigd om een itx moederbord en een eventuele andere processor te kopen indien nodig.

Moet het wel beter of gelijk zijn dan mijn huidige AMD A8 5600 op een asrock FM2 moederbord.

EDIT: lijkt me dat een MSI FM2-A75IA-E53 een prima ITX vervanger zou moeten zijn voor €75. Processor en geheugen overhevelen. Leuke nieuwe kast erbij en ik zou klaar moeten zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Valderrama op 18-03-2014 15:38 ]