Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Aller eerst over webdesign ect.. Heb ik totaal geen kennis.
Heb al wat gesurft op het internet maar kan niet echt vinden wat ik zoek.

Ik zou voor een eenmanszaakje een simpel info site willen maken.
Via wix.com omdat ik zelf niks ken van html is dat wel een handig voorgeschreven script.

Mijn vraag is eigenlijk:
Ik wil bijvoorbeeld een domain: bedrijf.be, hebben jullie suggesties waar ik deze het kwa prijs/kwaliteit het best kan huren?
En vooral dit:
krijg ik dan automatisch een mogelijkheid om mail andres te maken: info@bedrijf.be?

Heb al naar google apps for bussines gekeken, maar die verhuren geen .be domains.

Alvast bedankt!

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 16:56
een domeinnaam, hosting en mail zijn in principe 3 verschillende dingen. Echter worden deze vaak als 1 pakket verkocht.

Je moet het zo zien. De hosting is een soort harde schijf die aan het internet hangt. Alles wat aan het internet hangt heeft een ip adres, maar omdat ip adressen lastig te onthouden zijn zijn er domein namen.
Dit is niks anders dan een naam doorverwijzen naar een ip adres dat gebeurt door een bedrijf dat dit voor een heel top level domain bijhoudt (een top-level domain is .be of .nl in nederland is dit sidn ik weet niet wat dit in belgie is, maar dat is ook niet echt belangrijk). Je mail moet ook via die soort "hardeschijf" (een server).

Dit klinkt een beetje lastig, maar wordt bijna altijd als 1 pakket verkocht. Waarschijnlijk zal in jou geval een willekeurige host voldoende zijn met een vrij basis pakket.

[ Voor 5% gewijzigd door perpixel op 18-03-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van dns heb ik wel verstand dus de uitleg kon ik volgen, wou vooral weten als de email er "gratis" bij zat of het appart moest huren.

Maar zoals u zei wordt het meestal verkocht in 1 pakket dus ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 16:56
Dit ligt een beetje aan de host. Wij maken meestal gebruik van een "starter" pakket van protagonist voor onze klanten. Hier zitten onbeperkte mail adressen bij. Is wel een nederlandse provider, maar registreren wel .be domeinen. Geen id of dat problemen veroorzaakt, maar lijkt me niet.

Verder zou ik voor specifieke hosting providers even google-en staat meestal wel vermeld wat er wel en wat er niet in een pakket zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank!
Ik ben al geholpen, topic mag gesloten worden :D