"Uw Internetverbinding is onstabiel"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:47
Beste Tweakers,

Ik heb nu al een zeer lange tijd last van het verschijnsel: "uw internetverbinding is onstabiel" op mijn Samsung Galaxy Note 3. Dit vind ik zeer vervelend.

Ook op de laptop, die zowat 5 meter van de router af staat, heeft vaak problemem met het laden van de internetpagina's, en ook komt er onder in het scherm bij de wifi-verbinding te staan: "geen netwerk toegang".

Mijn router is: Netgear WNR2200
Aantal bekabelde pc's verbonden: 2
Aantal draadloze apparaten verbonden: 6 / (7).
Router draait op DD-WRT (laatste versie).

Ziggo alles in een modem --> internetkabel --> Netgear router.

Op de 2 bekabelde pc's wordt gegamed.

Kan iemand mij hierbij helpen?

En als ik een nieuwe router nodig heb, welke zou dan geschikt zijn?

Alvast bedankt voor de reacties!

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/77dfa81asfsebz0/Screenshot%202014-03-18%2010.59.25.png

[ Voor 5% gewijzigd door Felix! op 18-03-2014 18:03 ]

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 13:27
Hoe is je woonomgeving? woon je toevallig in een appartementen complex of een drukke buurt met veel verschillende wi-fi verbinden door elkaar? zou kunnen dat je op een te druk kanaal zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
En op de standaard firmware? Hier heeft android apparatuur ook onstabiele verbindingen i.c.m. DD-WRT. Ik heb dan wel een TP-Link 1043ND. Draai je de laatste DD-WRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:21

lier

MikroTik nerd

Treedt het probleem alleen op bij de draadloze apparaten?
Post eens een plaatje van inSSIDer om wat inzicht te verschaffen in de vraag die perpixel stelt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik mis hier de basics:
- Voorzover ik kan vinden bestaat geen "Netgear WNR22000" - exact welke AP/router heb je?
- je geeft niet aan in welk frequentieband je zit (2.4GHz/5GHz).
- je geeft niet aan op welk kanaal je zit.
- je geeft niet aan hoeveel andere netwerken je kunt detecteren, op welke kanalen zij zitten en hoe sterk ze binnenkomen.
- je meldt niets over evt babyfoons, draadloze AV-apparatuur of andere zaken die in de vrije 2.4GHz/5GHz banden de boel kunnen verpesten.

Allicht ontdek je als je het gestructureerd aanpakt zelf wat er aan de hand is, zo niet hebben wij iig info waar we daadwerkelijk mee kunnen helpen. Met zo weinig info kan dit inderdaad van alles zijn van brakke (custom) firmware via een te druk WiFi-kanaal tot en met de babyfoon van de buren (of jezelf!) die alle WiFi wegdrukt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 16:31
laatste dd-wrt hoeft niet te betekenen dat dit de beste versie is voor jou model.
Flash eerst je router terug naar de originele firmware en kijk dan eens of het probleem blijft bestaan.

Verder is meer info wel handig, welk kanaal zit je en welke ferquentie etc etc.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kermit.de.Kikker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 14:49
Ik had in december een nieuwe Ziggo modem (Cisco) gekregen (ik heb er ook een aparte router achter staan).
Vervolgens was mijn internet ook rete instabiel. Ik draai een monitor service voor een aantal websites, en die gaf continue timeouts, werd er gek van. Ziggo gebeld en de modem van router in bridge laten zetten, en alle problemen waren opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
Bedankt voor de snelle reacties!

@perpixel Ik woon in het midden van een 3 onder een kap huis. Als ik met mijn telefoon scan naar wifi vind hij ca 10 andere netwerken.

@BlackWhizz pfoeh, dat is lang geleden, ik geloof dat ik juist DD-WRT erop had gezet omdat ik dat probleem had. Ik heb de laatste DD-WRT die voor mijn router beschikbaar is.

@lier Ja, het probleem treedt alleen op bij de draadloze apparatuur. Heel af en toe heb ik ook last via de kabel, maar dat is dan in paar seconden vanzelf opgelost. Goed idee, ik zal er een plaatje bij doen.

@dion_b Inderdaad, helemaal vergeten, excuses! Ik bedoel de WNR2200, klein typfoutje.

- Ik zit op de 2.4GHz band.
- Ik zit op kanaal 13
- Er zijn ongeveer 10 andere netwerken. Ik heb toen kanaal 13 bewust gekozen omdat dit geen ander netwerk had.
- Ik heb geen babyfoon, maar ik zou geen andere apparaten weten die het draadloze signaal kunnen storen, ofja, volgens mij heb ik eens gehoord dat een magnetron ook problemen veroorzaakt, deze staat op 10 m afstand van de router.

@Axewi Zal ik doen, ik zal eerst een screenshot maken van de instellingen, misschien zit daar iets verkeerd.

@Kermit.de.Kikker Dat zal ik onthouden! Maar kan je niet zelf de router in bridge modus zetten?

Hierbij de screenshot van de instellingen: https://www.dropbox.com/s...010.59.25.png?n=163036429

[ Voor 5% gewijzigd door Felix! op 18-03-2014 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kermit.de.Kikker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 14:49
Nee dat kan niet bij die Cisco modem, die is namelijke gecustomized door ziggo, dat kunnen ze wel vanaf de helpdesk. Ik heb een cisco 3928 (https://www.ziggo.nl/#kla...uur/modems/cisco-epc-3928)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Felix! schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:57:
Bedankt voor de snelle reacties!
[...]

@BlackWhizz pfoeh, dat is lang geleden, ik geloof dat ik juist DD-WRT erop had gezet omdat ik dat probleem had. Ik heb de laatste DD-WRT die voor mijn router beschikbaar is.
Lijkt me toch geen overbodige luxe te kijken hoe het met andere fw werkt - of hoe een andere AP het doet op zelfde kanaal op zelfde locatie (dan dit geval even uitzetten natuurlijk!)
@lier Ja, het probleem treedt alleen op bij de draadloze apparatuur. Heel af en toe heb ik ook last via de kabel, maar dat is dan in paar seconden vanzelf opgelost. Goed idee, ik zal er een plaatje bij doen.
Dat zou zeker niet moeten gebeuren, ook niet paar seconden. Iets is iig niet lekker en het klinkt alsof het niet puur WiFi is - je merkt het sneller draadloos omdat voor dezelfde netwerkverkeer de verbinding langer gebruikt wordt, dus heb je meer kans dat je zo'n hikje vangt.
@dion_b Inderdaad, helemaal vergeten, excuses! Ik bedoel de WNR2200, klein typfoutje.
Ah, redelijk oud naar hedendaagse begrippen, maar dat heeft puur met snelheid/features te maken, niet met stabiliteit. Zou moeten werken.
- Ik zit op de 2.4GHz band.
Met de WNR2200 kun je weinig anders ;)
- Ik zit op kanaal 13
- Er zijn ongeveer 10 andere netwerken. Ik heb toen kanaal 13 bewust gekozen omdat dit geen ander netwerk had.
Waar zitten die 10 andere? In de 2.4Ghz overlappen de kanalen, als bij wijze van alle 10 op kanaal 12 zitten heb je er nog flink alst van.
- Ik heb geen babyfoon, maar ik zou geen andere apparaten weten die het draadloze signaal kunnen storen,
Jij niet, hoe zit het met die buren? Als je 10 netwerken kunt detecteren kun je ook last hebben van non-WiFi devices uit dezelfde huizen. Dat gezegd, die bedrade hikjes doen mij vermoeden dat het niet (zuiver) een draadloos probleem is).
ofja, volgens mij heb ik eens gehoord dat een magnetron ook problemen veroorzaakt, deze staat op 10 m afstand van de router.
Kan absoluut, maar dan natuurlijk alleen als hij aan staat (en onvoldoende afgeschermd is, wat sowieso minder veilig is). Als je problemen hebt als je niet je kliekjes aan het opwarmen bent is dat ding iig vrijgeproken :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Tja, een router van 40 €uro zal nooit een snelheidsmonster zijn, natuurlijk.
En als je er dan 9 apparaten aan hangt, kun je maar zo tegen de grenzen van je router oplopen.

Maar je hebt nu een ziggo modem die kennelijk niet in bridge mode draait en je hebt een router.
Heb je die router aangesloten als router of als access point (zit de kabel naar het modem in de WAN poort of in een van de LAN poorten van de router)?
In het eerste geval heb je het probleem van dubbele NAT. Dat hoeft niet tot disconnects te leiden, maar als je al problemen hebt dan helpt 't niet. Je zou je modem in bridge mode kunnen laten zetten, maar hetzelfde effect kun je bereiken door je netgear router als access point te configureren

Verder vind ik de foutmelding "uw internetverbinding is onstabiel" merkwaardig. Die heb ik nog nooit gezien, maar ik heb zelf ook geen Android apparaat. Wordt die melding door het OS gegeven of door een of andere (monitoring) applicatie die gewoon de weg kwijt is?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:53:
[..]

Verder vind ik de foutmelding "uw internetverbinding is onstabiel" merkwaardig. Die heb ik nog nooit gezien, maar ik heb zelf ook geen Android apparaat. Wordt die melding door het OS gegeven of door een of andere (monitoring) applicatie die gewoon de weg kwijt is?
Android blokkeert onstabiele netwerken na X keer proberen verbinding te maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
@dion_b zal ik doen, maar eest wil ik erachter komen of er in de instellingen iets fout staat, of dat het gewoon aan de router/opstelling ligt. Wat bedoel je met een andere AP?

Oke! Ja ik weet dat dit niet de nieuwste router is, ik ben ook aan het overwegen om een nieuwe te kopen, maar ik weet niet of het probleem dan opgelost is.

Ik heb een klein programmatje geinstalleerd genaamd: wifichannelscanner. Hieruit blijken de volgende resultaten: (zie foto)

https://www.dropbox.com/s...fnill/20140318_162802.jpg

Ik zou niet weten of de buren een babyfoon hebben, maar ik weet wel dat het een alleenstaande vrouw is met 4 kinderen, dus de mogelijk is er dat ze een babyfoon ergens in haar huis heeft staan. Stel je voor dit is het probleem, kan je dan dit probleem oplossen met een duurdere router?

Ik heb zo´n combimagnetron van Siemens, geen problemen met de wifi als ik hem aanzet

Heb je toevallig de afbeelding gezien die ik in mijn 2e bericht toegevoegd heb? Kan je aan die instellingen iets vreemds zien?

@Brahiewahiewa dat begrijp ik, maar als ik op de internetpagina van de router ga (dus DD-WRT) en ik kijk hoeveel hij belast is, is dat bijna nihil.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld, Er gaat een kabel die in lanpoort 1 van het modem zit, naar de ingang van de router. Het modem is een modemrouter. Ik heb er een foto van gemaakt, maar ik weet niet of je zo 123 alles kunt herkennen:

https://www.dropbox.com/s...2014-03-18%2016.40.36.jpg

De router zit trouwens in de AP modus, wat voor acces point staat neem ik aan.

De melding wordt door het OS gegeven. Ik zit bijv. op whatsapp, in een gesprek berichten te versturen. Ik ga van whatsapp af en ik ga bijv. op Facebook. Nu merk ik dat ik geen whatsapp berichten meer binnenkrjig en dat Facebook ook maar laad en laad, dan gaat bij mij al een belletje rinkelen van de wifi doet het niet, een halve minuut later krijg je dan de melding: uw internetverbinding is onstabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

BlackWhizz schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:49:
[...]Android blokkeert onstabiele netwerken na X keer proberen verbinding te maken :/
fantastische feature; hoe zet je 't uit?
Felix! schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:47:
...Ik zou niet weten of de buren een babyfoon hebben, maar ik weet wel dat het een alleenstaande vrouw is met 4 kinderen, dus de mogelijk is er dat ze een babyfoon ergens in haar huis heeft staan. Stel je voor dit is het probleem, kan je dan dit probleem oplossen met een duurdere router?
Als je geluk hebt heeft een 5 GHz AP er geen last van
Ik heb zo´n combimagnetron van Siemens, geen problemen met de wifi als ik hem aanzet

Heb je toevallig de afbeelding gezien die ik in mijn 2e bericht toegevoegd heb? Kan je aan die instellingen iets vreemds zien?
Nee, maar laat de Setup pagina eens zien
@Brahiewahiewa dat begrijp ik, maar als ik op de internetpagina van de router ga (dus DD-WRT) en ik kijk hoeveel hij belast is, is dat bijna nihil.
't Hoeft geen processor issue te zijn, 't kan ook een geheugen issue zijn of een te krap bemeten buffer
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld, Er gaat een kabel die in lanpoort 1 van het modem zit, naar de ingang van de router. Het modem is een modemrouter. Ik heb er een foto van gemaakt, maar ik weet niet of je zo 123 alles kunt herkennen:

https://www.dropbox.com/s...2014-03-18%2016.40.36.jpg

De router zit trouwens in de AP modus, wat voor acces point staat neem ik aan...
Hmmz, 't ziet er anders uit alsof de kabel in de WAN poort van de router zit, dat zou jij de ingang noemen, begrijp ik

[ Voor 75% gewijzigd door Brahiewahiewa op 18-03-2014 18:16 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-05 13:25
Probeer eens je kanaalbreedte van je wifi eens naar 20 MHz te zetten ipv die dynamische instelling. Dat kan een hoop interferentie en dus stabiliteits problemen voorkomen.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:24
toevallig android versie 4.3?

ik heb het zelf ook, ook als ik 100% zeker weet dat de verbinding stabiel is.
(grote bedrijven, alle apparaten blijven super werken, maar op mobiel valt het weg met dezelfde melding)

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
@chickpoint zal ik doen!

@Razenko ik heb paar dagen geleden de nieuwste update voor mijn toestel geïnstalleerd, dat was 4.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:24
Wifi kanaal aanpassen heeft altijd effect,

Vreemd, want zover ik weet (en heb gehoord) is dat een bekend probleem bij de android 4.3 update, durf niet te zeggen hoe het is bij de nieuwe versie.

PSN: Europhea

Pagina: 1