V&A veiling - meer mogelijkheden zoals min. bodverhoging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 17:05

murphsy

Product Monkey

Topicstarter
Nu een paar artikelen onder de hamer gegooid via V&A. Hierbij tegen wat gekkigheidjes en verbeterpunten aangelopen. Misschien een goed idee om de veilingsmogelijkheden van V&A iets uit te breiden. Ondertsaand een paar ideetjes en een bug:

BugIdeeën
  • Minimale bodverhoging, ter voorkoming van € 0,50 bieders (zie bijv. deze veiling van mij)
  • Alleen biedingen toestaan binnen x km afstand.
  • Bieden vanaf, maar ook 'koop direct voor bedrag-x'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
murphsy schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:44:
Nu een paar artikelen onder de hamer gegooid via V&A. Hierbij tegen wat gekkigheidjes en verbeterpunten aangelopen. Misschien een goed idee om de veilingsmogelijkheden van V&A iets uit te breiden. Ondertsaand een paar ideetjes en een bug:

Bug
Zviw is dit geen bug, maar 't is idd niet handig. Ben hier ook al eens tegenaangelopen, maar dan als koper. Vervelend is, dat je bod pas omhoog gaat, wanneer je bent overboden. Wanneer iemand anders nu niet overbiedt, maar de verkoper een DM stuurt, met een hoger bod, kan het zijn, dat hij het artikel kan kopen, voor minder geld, dan de bieder bereid was te betalen, omdat de verkoper immers het maximale bod niet kan zien.
Laatst op iets 35 euro max. geboden, bod bleef hangen op 27,50 euro, verkoper verkocht 't voor 30 via DM, tsja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Dan moet die verkoper zeggen: ik heb nog een veiling lopen, bied maar mee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:28
murphsy schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:44:

BugIdeeën
  • Minimale bodverhoging, ter voorkoming van € 0,50 bieders (zie bijv. deze veiling van mij)
    • Alleen biedingen toestaan binnen x km afstand.
  • Bieden vanaf, maar ook 'koop direct voor bedrag-x'.
Want? Je kan toch gewoon stellen "Alleen afhalen"? Als iemand daar 200km voor wil rijden is dat niet jouw probleem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:17
Vergeet niet te vermelden dat een veiling op V&A altijd vrijblijvend is en geen enkele verplichting kent. Niet voor koper en niet voor verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 17:05

murphsy

Product Monkey

Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:39:
[...]

Want? Je kan toch gewoon stellen "Alleen afhalen"? Als iemand daar 200km voor wil rijden is dat niet jouw probleem toch?
Jawel dat is inderdaad wel zo, maar je kan niet op voorhand filteren op verzenden vs. afhalen. Bijvoorbeeld: 'ik wil alleen veilingen zien van de iPhone 5 die ik kan afhalen in Groningen'. Of 'ik wil alleen bieden op een NAS die naar mijn huis gestuurd kan worden'.

Nog een ideetje: nu zie je op de V&A 'homepage' alleen de nieuwste veilingen. Ook wanneer je in een categorie zit kan je alleen sorteren op nieuwste of oudste. Misschien is een sortering op 'snelste afgelopen' een goed idee? Dan kan je makkelijker koopjes scoren in jouw categorie via de veiling opties.

@Marly: ik heb uiteindelijk het apparaat verkocht voor het bedrag waarop de veiling eindigde. Aan de persoon die via de DM een hoger bod had gedaan. Dat vond ik gezien het systeem eerlijker. Als iemand € 50 wil bieden dan kan dat misschien beter hoogste bod neergezet worden, dan is dat namelijk ook duidelijker voor een volgende bieder. Anders biedt je € 35 op een artikel dat op dat moment op € 26,50 staat. En is je bod niet goed genoeg. Balen 8)7
Pagina: 1