Ludewig schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:55:
[...]
Lonen worden niet puur bepaald door vraag en aanbod, anders zouden managers een stuk minder verdienen. Genoeg aanbod, maar aangezien ze zelf het loongebouw bepalen... Uiteindelijk verdien je als programmeur behoorlijk goed en baanzekerheid is ook veel waard. Liever 98% kans op een goed salaris, dan 10% kans op een topsalaris. Verder is het ook vooral belangrijk of je lol in je werk hebt.
Ook bij managers geldt vraag en aanbod.
Een goede manager is ook schaars.
creator1988 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 22:42:
[...]
Misschien is Amsterdam niet representatief voor jouw regio maar ik ken toch behoorlijk wat devs die meer dan 5K verdienen. Bij zowel grote websites als startups met funding (kan niet meepraten over enterprise).
Dat komt naar mijn idee niet vaak voor, maar als het toch voor komt: prima!
Tijd om naar Amsterdam te verkassen blijkbaar hehe. Al geldt daar hetzelfde voor als voor Londen enzo: de woonruimte is er gigantisch duur.
David Regeling schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:14:
[...]
Wat betreft zelfstudie moet ik zeggen dat ik uit mijzelf al behoorlijk leergierig ben en vaak al van tevoren onderzoek hoe ik een bepaalde opdracht het beste kan uitvoeren voordat ik er daadwerkelijk aan begin (zo had ik b.v. al het Entity Framework toegepast op mijn P-examen terwijl wij deze stof pas het volgende blok voor het eerst gaan krijgen, en daar waren de docenten toentertijd goed over te spreken (deze vorm van inzicht,onderzoek erna doen en het toepassen).
Dat klinkt goed

Dit is iets dat overigens ook zo blijft.. ik zit in het weekend enzo ook weleens naar zaken als het Entity Framework te kijken, om te onderzoeken in hoeverre wij het op de zaak kunnen toepassen.
In kleine projecten werkt het super, maar ik loop nog tegen wat issues aan in grote projecten. Daar wil je niet met de designer werken, omdat je simpelweg teveel entities hebt en het initialiseren van de context dan ontzettend traag wordt. Dus kijk ik naar het gebruiken van meerdere deelcontexten en code first in een database first omgeving.
Enige nadeel dan weer: ik zit vast aan .NET Framework 4.0, omdat wij Windows XP moeten ondersteunen (helaas). Persoonlijk vind ik het gebruik van annotations veel fijner dan mapper classes met lambda expressions, maar de annotations namespace is in .NET 4.0 helaas nog niet zo compleet als in 4.5.
Pffff
Voor mijn studie ben ik dan weer bezig met de Java Persistence API, waar ik uiteraard wel gewoon annotations kan gebruiken. Ik weet soms niet zeker of ik wel bij .NET blijf voor mijn werk op de lange termijn

Om de 1 of andere reden "klik" ik meer met Java. Beetje stom om daar na 10 jaar van .NET development achter te komen, maar ach
[
Voor 76% gewijzigd door
Lethalis op 19-03-2014 09:06
]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.