Toon posts:

Sata 1.0 op en in combinatie met SATA3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt een nieuw systeem te bouwen met minimaal Windows op een SATA3 SSD.
Daarnaast wil ik nog mijn oude Seagate's met SATA als data opslag aansluiten.
Aangenomen dat het moederbord deze Seagate's accepteert, kan ik dan nog conflicten met de snellere SSD SATA3 verwachten?
Bij veel routers is het immers zo dat het apparaat met de laagste snelheid bepalend is voor de snelheid van alle andere aangesloten apparaten.

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Als je de SSD op een sata3 poort aansluit zal hij op die snelheden gaan draaien , sluit je vervolgens de hardeschijven aan op sata2 dan zullen alleen de harde schijven op sata2 snelheden draaien.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 08:49:
Ik sta op het punt een nieuw systeem te bouwen met minimaal Windows op een SATA3 SSD.
Daarnaast wil ik nog mijn oude Seagate's met SATA als data opslag aansluiten.
Aangenomen dat het moederbord deze Seagate's accepteert, kan ik dan nog conflicten met de snellere SSD SATA3 verwachten?
Bij veel routers is het immers zo dat het apparaat met de laagste snelheid bepalend is voor de snelheid van alle andere aangesloten apparaten.
SATA link speed wordt bepaald per poort.

Routers doen ook per poort een snelheid opzetten, intern is het namelijk een switch en werkt met punt tot punt verbindingen.
Een HUB is wel een oermonster die alle links op de laagste snelheid zet, gezien de broadcasting van data naar elke poort hopend dat het doel bereikt..

[ Voor 11% gewijzigd door Swordlord op 18-03-2014 15:42 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:54
Tegenwoordig werkt elke poort van een router (switch) onafhankelijk van elkaar en kunnen meerdere snelheden bereikt worden.
Overigens is je router (switch) zelf is de bottleneck, en niet de snelheid van SATA.