Mijn vriendin en ik gaan per 1 april huren in een huis onder de voorwaarden van de leegstandswet. Met de huidige eigenaar van het huis zijn wij een huurprijs etc overeengekomen alleen wil de hypotheeknemer dat dit via www.overbruggingsverhuur.nl geregeld wordt.
De verhuurder heeft dit in gang gezet en gisteren ontving ik een e-mail van die partij met wat formulieren die ik moest ondertekenen. Hier zat ook een aanvraagformulier bij waarin het volgende staat:
Ik weet niet of het feit dat dit huis onder de leegstandswet wordt verhuurd zaken anders maakt, maar mag dit zo maar, 195 euro rekenen? En als dit niet mag, wat is dan het slimste om te doen? Gewoon ondertekenen en straks niet betalen?
De verhuurder heeft dit in gang gezet en gisteren ontving ik een e-mail van die partij met wat formulieren die ik moest ondertekenen. Hier zat ook een aanvraagformulier bij waarin het volgende staat:
Uiteraard waren wij dit voor de tijd niet overeengekomen met de verhuurder maar deze had geen keus en moest van de bank het huis verhuren via deze partij. Nu was ik in de veronderstelling dat dit soort kosten helemaal niet in rekening gebracht mochten worden aan huurders (de verhuurder heeft overigens ook al betaald aan overbruggingsverhuur voor het regelen van de verhuur).Wij hanteren eenmalige registratiekosten, waaronder: administratiekosten: €40,- en inschrijfkosten €60,-
Wij hanteren voor het opstellen van een huurovereenkomst contractkosten van €95,-
Ik weet niet of het feit dat dit huis onder de leegstandswet wordt verhuurd zaken anders maakt, maar mag dit zo maar, 195 euro rekenen? En als dit niet mag, wat is dan het slimste om te doen? Gewoon ondertekenen en straks niet betalen?
...