Toon posts:

externe hardeschijf aan nuc gebruiken als downloadfolder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond ,

Ik heb de intel nuc DN2820FYK.
Daar heb ik openelec op geinstalleerd met Xbmc erop. Werkt allemaal perfect.
maar nu wil ik doormiddel van SABnzb downloaden en de externe hardeschijf die ik aan de nuc heb verbonden gebruiken als downloadfolder. Echter als ik de download folder moet selecteren bij Sabnzb kan ik de externe hardeschijf niet bereiken om te selecteren.
Ik gebruik windows 8.

Weet iemand hier een oplossing voor?

mvg
Michael Palmer

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Ikzelf heb windows 7 en voordat mijn router, die ik als switch gebruikte, stuk ging had ik daar ook een externe hdd op aangesloten. Ik weet niet of het hetzelfde werkt, maar als je in jouw windows het ip adres van je nuc opzoekt in deze computer, terwijl jouw hdd is aangesloten en de nuc aanstaat, en deze dan een letter toewijst. Dit kan je geloof ik doen door een map aan te maken op je ext. Hdd, waar je dan je downloads inzet, rechtermuisknop, netwerkverbinding maken. In principe zou het zo moeten werken, alhowel ik niet weet hoe dat in windows 8 werkt.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:54
Wordt de harde schijf wel gewoon herkend in Windows?

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Niet automatisch, je maakt een map op je ext. Hdd, deze noem je bv downloads, je sluit deze aan op je nuc en zorgt dat allebei aanstaan en geladen zijn. Dan zoek je op je nuc het ip adres op, welke je intikt in het adresbalk van deze computer op je gewone pc. Als het dan goed is, zou je je map downloads moeten zien, rechtermuisknop, netwerkverbinding maken. Dan komt er in deze computer een letter voor te staan en dan blijft de schijf ook staan totdat je via rechtermuisknop ervoor kiest om de verbinding te verbreken.
Op het moment dat jij je nuc aanzet en de hdd is goed geladen, zou je deze meteen kunnen benaderen vanaf jouw windows pc.