Verkeerd (oud) adres opgegeven bij verzenden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:03
Afgelopen weekend heb ik een bestelling gedaan bij een webshop. Deze hadden een handige PayPal knop. Ik klikken inloggen en klik klaar, betaling rond. Maarrrr mijn adres was ook automatisch toegevoegd via PayPal. Bleek dat mijn PayPal account een zeer oud adres van mij had. Ik meteen (binnen 5 min) webshop gemaild of ze het afleveradres nog konden wijzigen."Dat doen wij niet vanwege veiligheids overwegingen" :| Dan wil ik graag gebruik maken van mijn recht en koop op afstand en de bestelling in zijn geheel annuleren :) "Uw verzending is al verzonden" :(

Ben niet echt blij met deze service, maar de bestelling is nu verzonden naar Groningen en ik woon zelf in Rotterdam. Het is niet dat ik ff langs kan om het pakje nog op te halen. Mag een webshop mijn verzoek om het afleveradres te wijzigen binnen 5 minuten na de bestelling weigeren? Foutje is snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 23:55
Kan me voorstellen dat ze dat niet zomaar gaan doen, tenzij je kunt aantonen dat je de koper bent.

Aan de andere kant blijf je zelf verantwoordelijk om te zorgen dat je adres klopt, alhoewel ik het vreemd vindt dat men dat adres van Paypal gebruikt, normaliter moet je altijd zelf een adres invoeren, al was het maar omdat je misschien een ander afleveradres wilt opgeven dan het factuuradres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 19:55
Waarom zouden ze dat niet mogen weigeren? Probeer achter het telefoonnummer van die mensen in Groningen te komen zodat je het verhaal kunt uitleggen en of ze je pakketje kunnen weigeren of doorsturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 17-03-2014 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:18
Tja als jij het klantnummer enzo weet lijkt me dat dit toch wel mogelijk had moeten zijn (veranderen verzendgegevens). Je had allicht kunnen vragen of ze de bestelling even op hold hadden kunnen zetten zodat je netjes via de klantenservice kon werken (en verificatie van jouw telefoontje o.i.d. mogelijk was geweest).

Als je de personen op het oude adres kent zal er verder ook weinig fout moeten gaan. Je kunt ze toch vragen of zij het pakje ff naar het postkantoor brengen? Kost je 6e verzendkosten max.
Anderzijds kunnen je hen vragen om het pakket te weigeren en kun je zelf je aankoop annuleren. In dat geval gaat het pakket automatisch naar de verkoper terug en jij hebt gecancelled dus geen gezeik met terug sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je serieus een email gestuurd? Je weet toch wel dat email een veel trager medium is dan bellen? Het kan goed zijn dat ze het pas een paar uur later hebben gezien en het allemaal al afgehandeld is.

Je hebt zelf een verantwoordelijkheid om de juiste informatie aan te leveren, en verwacht nu eenzijdig dat de webshop jouw fout gaat corrigeren. Aangezien email makkelijk te spoofen is, is het gewoon niet veilig om een adres aan te passen gebaseerd op alleen een email.

Dus begin met de schuld bij jezelf te leggen en naar een oplossing te werken, ipv te doen alsof de webshop de schuld heeft :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is inderdaad iritant met Paypal dat het bij sommige shops het adres dat je daar invult overruled. Het land kun je ook niet echt simpel aanpassen in Paypal. Tegenwoordig let ik erg goed op welk adres Paypal gebruikt omdat het ook wel eens fout is gegaan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
gambieter schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:57:
Heb je serieus een email gestuurd? Je weet toch wel dat email een veel trager medium is dan bellen? Het kan goed zijn dat ze het pas een paar uur later hebben gezien en het allemaal al afgehandeld is.
Het was zondagavond en bellen heeft dan weinig zin. De klanten service was vanaf maandagochtend 9:00 bereikbaar. Daarvoor hadden ze al terug gemaild. Dus in dit geval was e-mail het snellere medium.
Je hebt zelf een verantwoordelijkheid om de juiste informatie aan te leveren, en verwacht nu eenzijdig dat de webshop jouw fout gaat corrigeren. Aangezien email makkelijk te spoofen is, is het gewoon niet veilig om een adres aan te passen gebaseerd op alleen een email.

Dus begin met de schuld bij jezelf te leggen en naar een oplossing te werken, ipv te doen alsof de webshop de schuld heeft :)
Ik moest eerst PayPal de betaling bevestigen zonder het adres te zien, ik had ook geenszins verwacht dat dit gekoppeld zou zijn. Vervolgens lag mijn adres vast, blijkbaar onveranderlijk. Ik vind niet dat ik hierveel fout heb gedaan, anders dan dat ik mijn adres gegevens niet perfect had bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:46
Indd, beller is sneller.

Daarnaast, voldoet de webshop in principe aan zijn leveringsplicht, daar het bij het juiste adres wordt bezorgd.

Aan de andere kant, heeft de ontvanger geen recht op het pakketje en moet het dus eigenlijk terugsturen naar de webshop. Webshop moet hier normaliter de kosten voor betalen, maar in dit geval ben ik van mening dat jij de verzendkosten rond de 6€ dient te betalen voor terugzending + nogmaals de verzendkosten voor de webshop om het naar jou te sturen.

De reactie van de webshop vind ik echter betreurend. Een adres niet wijzigen vanwege veiligheidsoverwegingen is simpelweg een dom excuus om niet mee te werken.

Maar de vraag is: hoe kom je in contact met de ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Draakje5 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:16:
Contact via familie/vrienden/oude buren?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
redfoxert schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:21:
[...]

Contact via familie/vrienden/oude buren?
Het is verstuurd met UPS eerst maar even afwachten of het daadwerkelijk afgeleverd wordt. Na één mislukte afleverpoging kan ik de handel retour laten sturen naar de afzender. Ook als het bij de buren wordt afgeleverd kan ik UPS er achteraan sturen om het pakket weer op te laten halen. Mocht het op het geadresseerde adres worden afgeleverd dan moet ik ff kijken of ik het nog te pakken kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Draakje5 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:16:
Indd, beller is sneller.

Daarnaast, voldoet de webshop in principe aan zijn leveringsplicht, daar het bij het juiste adres wordt bezorgd.

Aan de andere kant, heeft de ontvanger geen recht op het pakketje en moet het dus eigenlijk terugsturen naar de webshop. Webshop moet hier normaliter de kosten voor betalen, maar in dit geval ben ik van mening dat jij de verzendkosten rond de 6€ dient te betalen voor terugzending + nogmaals de verzendkosten voor de webshop om het naar jou te sturen.

De reactie van de webshop vind ik echter betreurend. Een adres niet wijzigen vanwege veiligheidsoverwegingen is simpelweg een dom excuus om niet mee te werken.

En ik ben van mening dat een shop bij een bestelling toch altijd moet laten zien wat er nu effectief besteld is, wat het aflever - en factuuradres zijn en hoeveel alles gaat kosten.

Dus, nu komt mijn vraag: heeft de shop zo een overzicht laten zien of niet?
Want indien niet hebben ze toch vrij serieus verzaakt aan hun informatieplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
chime schreef op maandag 17 maart 2014 @ 23:23:
[...]

En ik ben van mening dat een shop bij een bestelling toch altijd moet laten zien wat er nu effectief besteld is, wat het aflever - en factuuradres zijn en hoeveel alles gaat kosten.

Dus, nu komt mijn vraag: heeft de shop zo een overzicht laten zien of niet?
Want indien niet hebben ze toch vrij serieus verzaakt aan hun informatieplicht.
TS geeft volgens mij niet aan dat hij geen overzicht heeft ontvangen of geen overzicht heeft in zijn bestelling(en) en was op de hoogte van het telefoonnummer.

Als de webwinkel dan reageert met 'vanwege veiligheidsredenen doen we niets' dan is dat gewoon uitermate belachelijk slecht. Maar of dat een reden voor TS is om de webwinkel te verplichten tot het nakomen van de overeenkomst, dat denk ik niet. De webwinkel heeft (wanneer UPS het bezorgd) voldaan aan zijn leveringsplicht.

Had TS aangegeven de koop te willen ontbinden (direct per e-mail na de bestelling) en had de webshop gezegt, daar doen we niet aan (vanwege veiligheidsoverwegingen), dan zat TS volledig in zijn recht.
http://blog.iusmentis.com...k-voordat-geleverd-wordt/

Aan de andere kant kan TS wellicht het argument voeren dat:
1: webwinkel een vage methode hanteerd om achter het afleveradres te komen. Immers, een afleveradres via een betaalprovidor (PayPal) invullen, is nogal vreemd en verwarrend.
De overeenkomst is namelijk al gesloten (normaliter) voordat de klant bij PayPal uit komt. Betalen is nl geen verplichting voor het tot stand brengen van een overeenkomst. De klant heeft blijkbaar toen hij de overeenkomst tot stand bracht, niet zijn adres kunnen invullen.
2: klant direct contact heeft opgenomen met de webwinkel om de bestelling bij het juiste adres te krijgen, de webwinkel de mogelijkheid had dit op te lossen maar heeft verzuimd vanwege zogenaamde veiligheidsoverwegingen. Dergelijke veiligheidsoverwegingen zijn grote onzin. Het e-mail adres kan gemakkelijk geverifieerd worden samen met ordernummer en paypal e-mail adres.

Volgens consuwijzer is het 'afleveradres' van de klant echter geen vereiste voor de informatieplicht. Anders zou je ook nog kunnen voeren dat klant niet duidelijk zijn adres heeft kunnen bevestigen/controleren.
http://www.consuwijzer.nl...informatieplicht-verkoper

[ Voor 7% gewijzigd door Draakje5 op 18-03-2014 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 21:19
Het is inderdaad erg vreemd maar als je PayPal als betalingsmethode gebruikt wel begrijpelijk.

Als koper geniet je als je betaalt met PayPal van kopersbescherming.

Als de webshop het product verstuurt naar een ander adres dan bij de PayPal betaling opgegeven kun je als koper gaan claimen op de kopersbescherming en is er een zeer aannemelijke kans dat de webshop in het ongelijk gesteld wordt omdat hij naar een verkeerd adres verzonden heeft (volgens PayPal).

Dat is helaas hoe PayPal werkt...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
DustMan4u schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:43:
Het is inderdaad erg vreemd maar als je PayPal als betalingsmethode gebruikt wel begrijpelijk.

Als koper geniet je als je betaalt met PayPal van kopersbescherming.

Als de webshop het product verstuurt naar een ander adres dan bij de PayPal betaling opgegeven kun je als koper gaan claimen op de kopersbescherming en is er een zeer aannemelijke kans dat de webshop in het ongelijk gesteld wordt omdat hij naar een verkeerd adres verzonden heeft (volgens PayPal).

Dat is helaas hoe PayPal werkt...
Ik heb zelf een webshop en bied ook PayPal aan.
Mijn klanten geven gewoon - zoals het naar mijn mening hoort - een factuur / afleveradres op. Selecteren betaalmethode. Kiezen verzendmethode. En bevestigen bestelling. Worden dan doorgestuurd naar PayPal om in te loggen en te betalen. Klant hoeft niet bij PayPal een adres in te vullen.

Maar blijkbaar heeft de webshop van TS een PayPal knop oid, waardoor je dus meteen doorgestuurd wordt naar PayPal. Tja, da's een beetje vreemd en ongewoon. Ik ken het echter wel.

Ik zou zoals iemand hier eerder al had aangegeven, even nakijken bij desbetreffende website of zij duidelijk informeren hoe dat werkt als je via een PayPal knop betaald en of je duidelijk je adres hebt kunnen zien en bevestigen. Kon je er van uit gaan dat het adres bij PayPal het definitieve afleveradres was?

Ik bestel ook wel eens wat op een buitenlandse site met PayPal. Daarbij moet ik ook mijn afleveradres bij PayPal invullen. Echter: kom ik daarna terug op de site van de ondernemer, om mijn adres nogmaals te bevestigen. Ja, en die bevestiging zal deze webshop niet gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Hoe is dit nu afgelopen?
Pagina: 1