Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Op de ene op de andere dag start de pc niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Weet niet zo goed op ik hier in het juiste topic zit (mocht ik verkeerd zitten, excuus :) )
Maar ik heb een pc waar van die het altijd netjes heeft gedaan, toen ben ik uit huis gegaan 2 jaar geleden en had hem laten staan. de pc is niet verplaatst of iets maar vandaag probeerde ik hem weer op te starten maar er gebeurde weinig.

Ik ben ook best een noob als het aan komt op computers en heb ook echt geen idee waar het aan zou kunnen liggen.

Als ik hem aan zet gaan de ventilatoren draaien maar naar een paar seconden gaat alles weer uit.
Hierna start alles weer op om dan vervolgens naar paar seconden weer uit te gaan.

Ik heb echt geen idee wat er mis mee kan zijn, iemand die mij in de juiste richting kan helpen?

[YouTube: http://youtu.be/52RajK_rd44]
filmpje voor de duidelijkheid

specs:
Gigabyte GA-H55M-USB3
Intel Core i7-860
8GB Ram
High-flow waterkoeling, aqua computer aqua stream XT USB (Eheim)
Nvidia GeForce 9800GT

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:13
Tja, het kan zoveel zijn - voeding, moederbord, defecte DVD-speler of harddisk (die door kortsluiting de boel verpest), processor...

Speciaal daarvoor is de "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter" die je laat uitzoeken wat de oorzaak is.

Mijn uitleg:
1) begin met de boel zo kaal mogelijk te maken: alle niet-essentieele delen afkoppelen;
2) werkt het dan nog niet: een voor een onderdelen wisselen met bewezen goede onderdelen.

Mijn eerste gok zou de voeding zijn, maar volg de troubleshooter en je moet er uit kunnen komen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!
Ben de troubleshooter aan het door lezen maar voor bijna alles zou je het moeten testen op een werken systeem of spullen moeten gebruiken waar van je weet dat ze werken.
Nu is mijn probleem dat mijn pc de enige windows pc is die daar in huis staat, rest zijn macs dus dat zal niet werken.

Waar is het handig om te beginnen met kijken? alles is welkom :9.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:13
Dan nog steeds: niet-essentieele dingen afkoppelen en kijken of het probleem daarmee verholpen is. Da's een vrij goedkope oplossing.
Harddisks, optische drives losmaken; max 1 reep geheugen installeren. Heel veel meer is denk ik niet mogelijk - je videokaart heb je nodig want je CPU heeft geen ingebouwde GPU.

Daarna, als je onderdelen moet gaan uitwisselen, zou ik zelf als eerste de voeding proberen. Da's nog vrij goedkoop om aan te schaffen en niet al te lastig om om te wisselen (en handig om een reserve van te hebben, als dat het toch niet is.

Maar goed, als je zelf al schrijft "ben ook best een noob als het aan komt op computers en heb ook echt geen idee waar het aan zou kunnen liggen" dan is het misschien een overweging om een lokale PC-winkel er naar te laten kijken.

Verwijderd

Topicstarter
vanaalten schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 08:22:
Dan nog steeds: niet-essentieele dingen afkoppelen en kijken of het probleem daarmee verholpen is. Da's een vrij goedkope oplossing.
Harddisks, optische drives losmaken; max 1 reep geheugen installeren. Heel veel meer is denk ik niet mogelijk - je videokaart heb je nodig want je CPU heeft geen ingebouwde GPU.

Daarna, als je onderdelen moet gaan uitwisselen, zou ik zelf als eerste de voeding proberen. Da's nog vrij goedkoop om aan te schaffen en niet al te lastig om om te wisselen (en handig om een reserve van te hebben, als dat het toch niet is.

Maar goed, als je zelf al schrijft "ben ook best een noob als het aan komt op computers en heb ook echt geen idee waar het aan zou kunnen liggen" dan is het misschien een overweging om een lokale PC-winkel er naar te laten kijken.
Ke nou ga daar eerst mee beginnen misschien levert het wat op. (zou wel heel chill zijn als het maar een storing zou zijn)
Mocht dat niks opleveren ga ik me maar goed inlezen en kijken hoever ik zelf kan komen, want ondanks ik het zonder vind om hem te laten staan is hij ook al weer verouderd en wil ik er geen honderden euro's insteken om hem alleen te gaan gebruiken als download pc ;) .