Toon posts:

Nieuwe game-pc setup, meningen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mede-tweakers.
ik ben dus eindelijk van plan een nieuwe game-pc samen te stellen. aangezien die van mij al wat verouderd is.
de onderdelen zijn dus nog niet aangekocht omdat ik eerst nog wat meningen wou horen.
ik zal een link plaatsen naar het wenslijstje, ik heb al mogen horen dat het moederbord misschien wat "overkill" is en beter met de Hero versie of een moederbord van gigabyte zou werken, en ook dat de geluidskaart misschien overbodig is als ik dit moederbord toch neem.
graag jullie mening over alles (: heb een budget van zo'n 1500-1700 €, ik wil dan ook wel dat het systeem toch iets of wat "futere-proof" is de game collectie die ik speel is behoorlijk uitgebreid, die gaat van games met lage vereisten tot games met behoorlijk hoge vereisten, zo speel ik MMO's als WoW op dagelijkse basis, maar ook sp-games als Thief, AC, Crysis etc... shooters horen natuurlijk ook thuis in het lijstje
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,50€ 189,50
1Asus Republic Of Gamers Maximus VI Formula (C2)€ 250,-€ 250,-
1MSI GeForce GTX 780 Gaming€ 423,04€ 423,04
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 92,04€ 92,04
1Asus Republic Of Gamers Xonar Phoebus€ 125,99€ 125,99
1Corsair Obsidian 750D€ 130,99€ 130,99
1Cooler Master V8 GTS€ 69,50€ 69,50
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9€ 147,95€ 147,95
1Corsair RM750€ 98,04€ 98,04
1Samsung 840 EVO 250GB€ 125,50€ 125,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.652,55

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 22:16 ]

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-02 17:17
Even dit doorlezen:
CAA beleid ;)

En inderdaad er zijn veel dingen 'overkill' en stel jezelf de vraag: wil ik overclocken?

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Dit is niet gewoon overkill maar zwaar overkill. en de voeding is van slechte kwaliteit. Als je je post hebt aangepast volgens het CAA beleid (linkje post boven me) willen we je graag helpen met liefde en plezier.

Een lijstje zou heel fijn zijn, linkjes naar wenslijsten mochten volgensmij niet meer.

[ Voor 27% gewijzigd door rickboy333 op 17-03-2014 21:57 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51
Aanvullend op bovenstaand: kun je per onderdeel aangeven waarom je juist voor die hebt gekozen?
Er zitten zoals gezegd een aantal 'opvallende' keuzes tussen.

Verwijderd

Topicstarter
@levik7 misschien niet direct, want denk dat deze setup alles wel zal kunnen draaien, maar het zou wel de bedoeling zijn om later te overclocken ja..

@rickboy333 de voeding was een punt waar ik niet heel zeker over was, wat raad je mij dan aan? rekening houdend met andere componenten? iets van cooler master of seasonic..?

@mitsumark de processor, aangezien deze zeer populair is en de i7 versie niet echt een groot voordeel geeft op de meeste huidige games.
het moederbord, om eerlijk te zijn toch wel een deel om esthetische redenen, iedreen wil toch dat z'n case er mooi en clean uitziet, ook qua specs spreekt het mij wel aan, buiten de wi-fi adaptor, dat vindt ik behoorlijk belachelijk.
Msi gtx 780, uit tests blijkt dat het model van msi beter scoort dan dat van asus of gifabyte, ik koos voor de 780 omdat ik toch wel wat futureproof wil zijn en ook zeker smooth gameplay wil hebben met 3 schermen op high-ultra settings
de HDD omdat ik een zeer grote verzameling films, games, muziek e.d heb, en het is wat netter dan 2 externe harde schijven (:
de xonar, omdat ik ten volle wil genieten van de Razer tiamat 7.1
de case is gekozen om estetische redenen, deze is zeer strak en clean, heb ook goede dingen gelezen over de airflow
en de SSD om alles wat sneller te doen gaan... boot van windows etc...

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:43

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wacht, je bent berijd 250 euro te betalen voor een moederbord waar toevallig de kleur zwart + rood van is? Ik weet niet hoevaak jij in een kast kijkt maar dit is echt belachelijk, mjin part neem je de heatsinks af en spuit je de rood.

MSI heeft volgensmij ook al rood/zwarte borden, al zijn die ook overpriced...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
kuusj98 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:34:
Wacht, je bent berijd 250 euro te betalen voor een moederbord waar toevallig de kleur zwart + rood van is? Ik weet niet hoevaak jij in een kast kijkt maar dit is echt belachelijk, mjin part neem je de heatsinks af en spuit je de rood.

MSI heeft volgensmij ook al rood/zwarte borden, al zijn die ook overpriced...
point taken... dus zoals zelf gezegd beter de Hero versie nemen die toch een kleine 100 scheelt of msi z87-g45? of zou u nog voor iets anders opteren?

• martji
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-11-2022
Hero als je veel gaat overklokken, G45 als je niet veel gaat overklokken. Geluidskaart is volgens mij niet nodig. En 550W zal genoeg zijn als je geen tweede videokaart gaat nemen. De CM V550S en Seasonic G-Serie 550W bijv. zijn van betere kwaliteit. Geheugen kan je ook op besparen door 8GB te nemen, want je gaat volgens mij vooral gamen en dan is 8GB genoeg.

Ik zou zelf voor de Asus GTX 780 kiezen als je op het uiterlijk af gaat, want deze heeft een backplate. Hij blijft ook koeler dan de MSI, terwijl de MSI wat stiller is. Als je zelf een fan profiel instelt, zullen ze dan ongeveer even goed zijn. Ik heb zelf een Asus en overklokken doet die fantastisch (1200MHz).

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:19
Ik zou als je het bij een lichte OC houdt kijken naar een MSI z87-g45, als je echt flink wilt gaan overklokken(meer dan 1,3V)kun je kijken naar de z87-gd65 of de genoemde Hero.

Geluidskaart heb je denk ik ook niet nodig(kijk eerst hoe het zonder klinkt, kun je altijd bijzetten ;)).

Ik kan je persoonlijk die Asus GTX780 wel aanraden, heb hem nog nooit boven de 64C gezien en is erg stil, gaat naar het Overklokken de 1250MHz voorbij(is natuurlijk geluk hebben :P)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt @martje en @!mark, de Asus was eigelijk mijn eerste keuze, maar heb dan gewisseld naar de msi, na dit te lezen denk ik dat ik nog eens terug wissel en toch voor de asus ga (: maar denk toch om iets meer dan 550W te nemen, het zou kunnen dat ik later wel een kaart bijsteek, dus misschien hetzelfde model maar dan 700-750W? en oke, geluidskaart was ik sowieso van plan om als laatste te doen dus maakt niet uit (:
Pagina: 1