Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor Afrika

Pagina: 1
Acties:

• FlowShotz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-11 22:21
Hallo Tweakers,

Mijn vriendin gaat binnenkort 3 maanden op stage naar Malawi en hier heeft zij een laptop voor nodig. Zij zal geregeld naar steden reizen en inchecken in een hotel vanwege het internet. Vanwege de toch wel 'aanwezige' kans op diefstal of schade is zij op zoek naar een goedkope laptop waar zij haar verslagen op kan typen. Waar zij verblijft valt de stroom geregeld voor meerdere uren uit dus de laptop moet op zijn eigen accu even door kunnen gaan.

Onze vraag; Hebben jullie tips wat betreft laptops?

Dank u _/-\o_

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-11 08:02
Kijk eens voor een chromebook

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 14:04

Releases

Ja maar!

Wat heb je zelf al gevonden?

• FlowShotz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-11 22:21
Onze ogen gingen ook al uit naar een Chromebook, er was een tijdje geleden namelijk een artikel over een exynos octacore, wij zijn deze aan het overwegen. Maar meningen van anderen zijn altijd goed :)

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:34
Misschien nog naar zoiets kijken: Asus T100
reviews: Asus T100: overtuigende 'convertible netbook'

Is niet duur, gaat lang mee op de batterij.
Weet niet wat de verdere specs of wensen zijn? ;)

• Redesign1

Verwijderd

Kan een Chromebook offline werken dan?

Trouwens de HP Chromebook heeft een veel langere accuduur: reviews: De 14"-Chromebook van HP: poging twee

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 19:49 ]

• Redesign1
ja kan offline werken wordt later als er internet verbinding is weer gesynchroniseerd in de cloud
en je krijgt volgens mij 2 jaar 100gb 'gratis' aan cloudopslag

• EpicPuma
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-01-2022
Laatst dit probleem gehad met een nicht van mij, die woont ook in Afrika. Wij wilden ook een chromebook kopen voor haar, alleen de verkopers raadde dit echt af. Je kan bijvoorbeeld helemaal geen word op je chromebook hebben omdat het een heel ander besturingssysteem was.

Verwijderd

geen word nee... maar libreoffice is geen probleem. En libre office is (met soms een opmaak verschil) volledig compatible met MS Word.
Ik snap dat niet hoor dat mensen volledig in de stress schieten als er geen 'word' of 'internet' (internet explorer) op staat. 8)7

ontopic: Ik zou zelf toch bedenkingen hebben met chrome. Ook al kan je op een later tijdstip synchroniseren, de internetverbindingen in Afrika zijn ERG beperkt. Reken op gemiddeld 200- 300Kb/s.

Kijk anders voor een vooral draagbaar laptopje met lange batterijduur.
Voorbeeld wat goed zou kunnen werken: pricewatch: Acer Aspire V5-122P-42154G50nss

/edit: link toegevoegd

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 09:42 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het laatste wat ik zou kopen zou een laptop zijn die heel erg afhankelijk is van het internet in Afrika, waar het internet niet altijd even goed geregeld zou zijn, net als de stroom.

Wat is het budget? Zijn er specifieke omstandigheden waar de laptop moet werken? (Zoals warmte, stof, etc?) Moet hij een ethernet poort hebben, of weet ze zeker dat overal wi-fi aanwezig is?

[ Voor 12% gewijzigd door FiXeR.nl op 18-03-2014 08:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 08:14:
geen word nee... maar libreoffice is geen probleem. En libre office is (met soms een opmaak verschil) volledig compatible met MS Word.
Ik snap dat niet hoor dat mensen volledig in de stress schieten als er geen 'word' of 'internet' (internet explorer) op staat. 8)7

ontopic: Ik zou zelf toch bedenkingen hebben met chrome. Ook al kan je op een later tijdstip synchroniseren, de internetverbindingen in Afrika zijn ERG beperkt. Reken op gemiddeld 200- 300Kb/s.

Kijk anders voor een vooral draagbaar laptopje met lange batterijduur.
Voorbeeld wat goed zou kunnen werken: pricewatch: Acer Aspire V5-122P-42154G50nss

/edit: link toegevoegd
Sinds wanneer kun je Libre Office op ChromeOS installeren dan?

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-11 15:44
Die T100 is inderdaad een goede optie, hij wordt door de Saturn en Mediamarkt verkocht met 500GB in het toetsenbord voor E399,-

Verwijderd

Het is een tablet dus dat betekent volgens mij dat de diefstalfactor omhoog schiet.

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-11 15:44
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:22:
Het is een tablet dus dat betekent volgens mij dat de diefstalfactor omhoog schiet.
En een laptop/chromebook zouden ze dan niet stelen?

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 08:14:
Hou dat maar op 20 a 30Kb/s op de meeste plekken. Als je 200 a 300 haalt zit je echt al goed.

On-topic: Gewoon iedere standaard netbook is prima te doen, hebben vaak genoeg accuduur, zijn goedkoop en handzaam mee te nemen.

Tablet en laptop zijn even diefstal-gevoelig in subsaharan africa, dus dat maakt niet zoveel uit beide zijn daar duur en luxe en staan rustig gelijk aan een maand of 2 salaris. Gewoon op blijven letten en zorgen dat je keurig je tas afsluit en die niet op plekken achterlaat waar het niet te vertrouwen is. Zoals bijv dus bij vreemden of in een hotel/hostel waar je maar 1 of 2 dagen bent.

[ Voor 28% gewijzigd door Sander op 18-03-2014 12:27 ]

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Misschien iets met een 3G modem erin/dongle? Ik reis vaak naar Afrika en wat je toch wel vaak ziet is dat er wel 3G of iets beschikbaar is. Lokaal een simkaartje regelen is niet duur.

Alles is terug te redeneren naar 4

• PersianBoy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Deze lijkt mij ook een goede keuze:

http://www.laptopshop.nl/...s/asus-r512ca-sx134h.html

Vooral de prijs van 299.-

[ Voor 10% gewijzigd door PersianBoy op 21-03-2014 12:55 ]

Pagina: 1