Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast de standaard dingen zoals mailen, browsen, enz.: beeldbewerking (Photoshop, Illustrator) en videobewerking (korte HD video's en animaties, Premiere, After Effects) en af en toe een (oudere) game, maar zal niet intensief gaan gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1100,- inclusief monitor en OS.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
boxen, keyboard, muis heb ik nog.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb gelezen dat bij videobewerking en renderen een GPU van NVIDIA beter zou zijn dan AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Liefst redelijk stil en zuinig, maar niet als het systeem er veel duurder door wordt.
Ga je overklokken?
Nee, weinig verstand van computers, dus daar blijf ik voorlopig maar van af.
Met behulp van de guides en wat rondkijken op het forum dit bij elkaar geraapt:
Ik weet niet of ik deze videokaart nodig heb als ik niet echt ga gamen (en in hoeverre bijvoorbeeld AE een fatsoenlijke grafische kaart nodig heeft)
Misschien moet ik nog een optische drive toevoegen, en ivm gedoe met ethernetkabel een netwerkkaart.
Monitor is niet erg groot, maar anders ga ik flink over mn budget heen.
Sta open voor alle tips, want heb nog nooit eerder zelf een systeem bij elkaar gepuzzeld.
Naast de standaard dingen zoals mailen, browsen, enz.: beeldbewerking (Photoshop, Illustrator) en videobewerking (korte HD video's en animaties, Premiere, After Effects) en af en toe een (oudere) game, maar zal niet intensief gaan gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1100,- inclusief monitor en OS.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
boxen, keyboard, muis heb ik nog.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb gelezen dat bij videobewerking en renderen een GPU van NVIDIA beter zou zijn dan AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Liefst redelijk stil en zuinig, maar niet als het systeem er veel duurder door wordt.
Ga je overklokken?
Nee, weinig verstand van computers, dus daar blijf ik voorlopig maar van af.
Met behulp van de guides en wat rondkijken op het forum dit bij elkaar geraapt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 189,50 | € 189,50 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 54,80 | € 54,80 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750Ti 2GB GAMING | € 131,95 | € 131,95 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 70,49 | € 70,49 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,60 | € 81,60 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 108,10 | € 108,10 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 52,- | € 52,- |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 90,95 | € 90,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.049,34 | |
Ik weet niet of ik deze videokaart nodig heb als ik niet echt ga gamen (en in hoeverre bijvoorbeeld AE een fatsoenlijke grafische kaart nodig heeft)
Misschien moet ik nog een optische drive toevoegen, en ivm gedoe met ethernetkabel een netwerkkaart.
Monitor is niet erg groot, maar anders ga ik flink over mn budget heen.
Sta open voor alle tips, want heb nog nooit eerder zelf een systeem bij elkaar gepuzzeld.