Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ASUS USB-N66 met Asus RT-66U verbinding valt steeds weg.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de aanschaf van een nieuwe PC met Win8.1 heb ik grote problemen met mijn WIFI netwerk.

Het geval wil dat de USB-N66 steeds zijn verbinding verliest, nouja hij verdwijnt zelfs uit het netwerk centrum om vervolgens na 1 tel er weer te zijn en de PC weer in het netwerk aanmeld, wat dan een verbinding van 4 streepjes oplevert en een snelheid van rond de 400Mpbs maar dit duurt maar even binnen een paar tellen valt die weer weg.

De drivers van Asus staan er op, de Asus netwerk utility ook alle twee de nieuwste toegezonden gekregen van de helpdesk van Asus.

Helaas helpt het allemaal niks zelfs de 5 GHz is nu niet meer te gebruiken omdat deze niet meer gezien wordt door de USB-N66.

Wie weet wat ik nog kan proberen, router is ook voorzien van de laatste FW.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat ik mis in dit verhaal:

- is deze WNIC nieuw of heb je het bij een vorige computer wel werkend gehad?
- heb je op dezelfe locatie met dezelfe netwerk eerder een PC werkend gehad?
- heb je andere devices (tablets/telefoons enzo) met WiFi die het op dezelfde plek wel goed doen?
- gaat het om een RT-AC66U of een RT-N66U (andere 5GHz WiFi-chip namelijk, die in de AC66U is nogal nukkig qua compatiblity)?

En bovenal: dit is blijkbaar een vaste PC. Waarom geen vaste (bedrade) verbinding? Scheelt sowieso veel ellende!

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
1, Ja
2. Ja, sterker nog als ik de WIFI stick in de oude Win7 PC stop werkt alles perfect, die PC staat naast de nieuwe.
3. Ja alleen die PC met Win8.1 heeft deze kuren
4. RT-N66U

Omdat ik geen zin heb om gaten te boren om 25 meter UTP door het huis heen te leggen en omdat het voor heen op een oude Win 7 PC perfect werkte.
Met dezelfde Router en USB WIFI stick.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 22:37 ]