HDD Caddy + SSD Start niet op.

Pagina: 1
Acties:

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-01 10:52
Hey

Ik heb sinds kort een SSD gekocht en een HDD Caddy omdat ik me dvd drive nooit gebruik wou ik daar een hdd in zetten en een ssd in mijn primary.

Nou heb ik eerst de hdd eruit gehaald en de ssd erin gedaan en windows erop geinstalleerd.
Daarna wou ik de hdd in de caddy doen en opstarten maar hij komt niet voorbij de bios scherm. Ik kom niet in de bios of voorbij de bios.

Heeft het wat mee te maken dat er op de hdd ook windows 8 op is geinstalleerd?

Mijn specs zijn
Acer Aspire 5553g
AMD Quad-core N930
SSD Met windows 8 nu erop
En HDD Met windows 8 erop en ouwe data voordat ik de ssd had gekocht.

Heeft iemand een antwoord voormij? Want als ik slechts alleen de hdd of de ssd aansluit dan start windows wel gewoon op (dus ook voorbij de bios scherm)

Bijvoorbaat dank,

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Kijk eens naar de opstartvolgorde.
Het zou best wel eens kunnen dat die op 1 cd 2 hdd staat (zoals het vroeger was).

Nu heb je de ssd op de plaats van de hd zitten, maar die start als 2e op (eerst de cd). Geen probleem zolang er geen bootable device op de cd plek zit. Maar daar heb je nu een bootable hdd neergezet.
Kan me voorstellen dat dit problemen geeft.

Ga naar de bios en stel in 1e boot device: ssd

• Nielsjuhz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-01 10:52
Maar als ik de hdd in de caddy stop en hem daarvan wil opstarten (SSD niet erin) Dan zegt hij :
1.IDE HDD
2 IDE CD
3 USB
ect...

Haal ik de hdd eruit en sluit ik de ssd aan (Niet in de caddy)
Geeft hij het zelfde weer.

Nu heb ik al met partition programma van Hirensboot het vlaggetje Active al weg gehaald bij de hdd.
Maar dit is niet voldoende.
Moet de hele MBR weg van de HDD misschien? Zojah hoe doe ik dat zonder formateren?

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:46
Ik denk dat het te maken heeft dat er nog Windows bestanden op de hdd staan. Maak eerst een backup van je bestanden die op jouw hdd staan en probeer dan jouw hele hdd te formateren en maak een nieuwe MBR aan met 1 partitie

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB