Suggestie/verzoek Meuktracker upgrade - gebruik user content

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbb
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 19:13
Ik heb een aantal ideeen die de bergen informatie uit de meuk-tracker mogelijk beter toegankelijk zouden kunnen maken.

Ten eerste, is het mogelijk om reacties met een score van 2 of hoger automatisch naar de nieuwste update mee te laten gaan? (in een zijbalk ofzo) Deze reacties bevatten namelijk vaak tips&trucks, waarschuwingen, vergelijkingen of zelfs benchmark links.
Verouderde reacties worden er later vanzelf uit weg-gerated.
(Nog beter zou zijn de reacties op soort inhoud te kunnen markeren/sorteren)
Een alternatief zou zijn ze onder " lees meer over" (link naar de software in in de Prizewatch) als review te laten terugkomen, aangezien die vaan toch geen comments bevatten.

Ten tweede,
Is het mogelijk zijn om per software de categorieen/functies van een pakket in te stellen, en deze dan (net als de pricewatch) met elkaar te laten vergelijken?
Zoals bijvoorbeeld ook Wikipedia al vergelijkingen van soortgelijke software heeft.
In de prijswatch kun je bijvoorbeeld snel zien welke harde schijven allemaal USB en E-Sata poorten hebben.
Dat zou je met beveiligingssortware kunnen doen met firewall en virusscan functies, of bij muziekprogramma's de indexeer, codeer etc functionaliteit.
Hierdoor wordt het ook mogelijk te linken naar soortgelijke programma's.

Jullie zouden die 'samenvattingen' van 1 en 2 dan ook aan marktonderzoekers kunnen verkopen of zelf als artikel-basis kunnen gebruiken

En mijn laatste idee is wat ver-gezocht, maar zouden jullie deze informatie misschien via een API beschikbaar kunnen stellen, zodat update-checkers en programma's als Datacrow de tips bij de installers kunnen zetten? - helemaal als die updates hoger dan de meuktracker automatisch terug zouden melden.
Of een Tweakers update-ap of Tweaker Software market? :P )

Bedankt voor het lezen, en voor de altijd interressante Meuktracker

PS: Bleek dat ik 'm oorspronkelijk in Bugs&Features had gepost |:(

0==)|:::::::::::::::> If you have nothing to hide, I hope you're not my doctor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 08:10

New

Sorry dat ik deze oude thread een bump geef, maar of ik nu een nieuwe maak of deze oude nieuw leven in blaas lijkt me niet zo relevant. Het gebruiken van user generated content lijkt mij ook echt nuttig.

Als ik door de downloads heen blader vraag ik me vaak af of zo'n pakket de moeite waard is. Bij mijn onderzoek hier naar gebruik ik graag de reacties van anderen. Helaas is het bij de huidige opzet niet zo makkelijk om te zien waar die reacties staan (vaak nog extra gehinderd door het nogal drukke releaseschema van sommige software).

Ik zou niet zo ver gaan als de poster boven mij, maar ik zou het toch ontzettend nuttig vinden als ik op de een of andere manier de laatste reacties bij een bepaald softwarepakket kon zien staan. Bijvoorbeeld gegroepeerd, of door het aantal reacties bij elke release te tonen onder het kopje "Updategeschiedenis"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53
We gaan hier naar kijken. Voor komend half jaar hebben we de roadmap al aardig volgepland en de categorie Downloads staat daar marginaal op. Verwacht dus voorlopig geen grote aanpassingen, maar weet dat we hier wel verder in duiken.

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!