Z/W Laserprinter aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:55
Omdat ik de dure prijzen van inkt bij mijn inkjetprinter beu ben en ik continu bezig ben om inkt te vervangen terwijl ik weinig print (uitdroging van de inkt) wil ik een laserprinter kopen.

Nu vind ik het alleen lastig om een goede te vinden. Kunnen jullie mij helpen met advies?
Wat ik belangrijk vind:
  • Z/W Laserprinter
  • Multifunctional (scannen + printen)
  • Dubbelzijdig afdrukken
  • Wifi
  • Budget €200,00 max
  • Lage kosten voor toner
Als ik deze eisen invoer bij de pricewatch kom ik uit op de Brother DCP-7070DW.
Deze is echter slecht leverbaar en ook al een wat ouder model.

Heeft iemand wat advies voor mij?

• MicGlou
  • Laatst online: 16:34
pricewatch: Canon i-Sensys MF4780w

Fijne printer, heb er laatst een paar geplaatst... alleen net een paar euro boven je budget, al zou ik zeggen dat het die paar euro extra waard is want de printer is vrij voordelig met printen... ongeveer 55 euro voor een originele cartridge waar je ca. 2100 prints uithaalt. Deze printer is qua gebruik ook wat zakelijker ingericht, niet perse een modelletje voor thuis wat ik persoonlijk wel fijn vind... niet zoveel extra poespas.

Binnen je prijsrange: pricewatch: Samsung SL-M2875FD

Zijn ook wel leuke printers voor lage aanschafkosten... maar het nadeel is dan vooral de printkosten. Een originele cartridge kost ongeveer 45 euro, maar behaalt maar ca. 1000 prints.

Oftewel, die Canon heeft zichzelf bij een beetje redelijk gebruik al snel terug verdiend want je moet 2x een Samsung cartridge kopen voor dezelfde capaciteit als 1x een Canon cartridge.

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 17-03-2014 19:41 ]

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
* Bundin verwijdert verhaal.

Geen dubbelzijdig en geen wifi, dus laat maar :p Ik moet op cursus begrijpend lezen.

[ Voor 91% gewijzigd door Bundin op 17-03-2014 19:34 ]

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-02 12:29
In de prijsklasse 150-300 euro vond ik het ook niet heel eenvoudig om een printer te vinden met de features die ik wilde hebben.

Zelf heb ik een M1536, deze heeft geen wifi en is nog 'ouder' (2010) dan de genoemde Brother. Toner kost ongeveer 2-3 eurocent per pagina (Duopak toner 100 euro, Enkel ongeveer 60 euro, 2100 paginas). Deze printer kostte me toen ik em kocht 250 euro. Gekocht vanwege de ondersteuning van PCL 5/6 en Postscript (geen gedoe onder Linux!) en de prijs van een tonercartridge. Document scanner scant enkelzijdig maar werkt voor de rest fijn.

http://tweakers.net/price.../284973;273354/categorie/ M12xx vs M15xx
http://tweakers.net/price...;342479;322973/categorie/ reeds genoemde andere printers

De Canon hierboven heeft ook ondersteuning voor Linux zie ik, alleen komt de driver dan van de fabrikant.

[ Voor 2% gewijzigd door biomass op 18-03-2014 20:39 . Reden: als dan :X ]

• Thoraxx
MicGlou schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:13:
pricewatch: Canon i-Sensys MF4780w

Fijne printer, heb er laatst een paar geplaatst... alleen net een paar euro boven je budget, al zou ik zeggen dat het die paar euro extra waard is want de printer is vrij voordelig met printen... ongeveer 55 euro voor een originele cartridge waar je ca. 2100 prints uithaalt. Deze printer is qua gebruik ook wat zakelijker ingericht, niet perse een modelletje voor thuis wat ik persoonlijk wel fijn vind... niet zoveel extra poespas.

Binnen je prijsrange: pricewatch: Samsung SL-M2875FD

Zijn ook wel leuke printers voor lage aanschafkosten... maar het nadeel is dan vooral de printkosten. Een originele cartridge kost ongeveer 45 euro, maar behaalt maar ca. 1000 prints.

Oftewel, die Canon heeft zichzelf bij een beetje redelijk gebruik al snel terug verdiend want je moet 2x een Samsung cartridge kopen voor dezelfde capaciteit als 1x een Canon cartridge.
Bedankt, deze heeft inderdaad alle functies die ik zoek, alleen kost hij iets meer als mijn budget. Ik zal deze even onthouden ook ivm de lage tonerprijs! Alleen de Brother DCP-7070DW is iets goedkoper en heeft ook een lage tonerprijs. Nog even over nadenken!
Bundin schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:32:
* Bundin verwijdert verhaal.

Geen dubbelzijdig en geen wifi, dus laat maar :p Ik moet op cursus begrijpend lezen.
Hehe, toch bedankt voor de moeite!
biomass schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:15:
In de prijsklasse 150-300 euro vond ik het ook niet heel eenvoudig om een printer te vinden met de features die ik wilde hebben.

Zelf heb ik een M1536, deze heeft geen wifi en is nog 'ouder' (2010) als de genoemde Brother. Toner kost ongeveer 2-3 eurocent per pagina (Duopak toner 100 euro, Enkel ongeveer 60 euro, 2100 paginas). Deze printer kostte me toen ik em kocht 250 euro. Gekocht vanwege de ondersteuning van PCL 5/6 en Postscript (geen gedoe onder Linux!) en de prijs van een tonercartridge. Document scanner scant enkelzijdig maar werkt voor de rest fijn.

http://tweakers.net/price.../284973;273354/categorie/ M12xx vs M15xx
http://tweakers.net/price...;342479;322973/categorie/ reeds genoemde andere printers

De Canon hierboven heeft ook ondersteuning voor Linux zie ik, alleen komt de driver dan van de fabrikant.
Linux ondersteuning is voor mij niet echt van belang. Het wordt gewoon een thuisprinter (geen kantoor), Wifi vind ik wel belangrijk omdat ik hem overal wil kunnen neerzetten. Bedankt voor de compares.

Ik denk dat ik even ga bellen wanneer de Brother DCP-7070DW wordt verwacht... Tot nu doe vind ik die het beste matchen. Alhoewel 1 met automatische document invoer ook handig is zoals de Canon hierboven.

• Thoraxx
Ik ben uiteindelijk voor deze gegaan:

http://www.printershop.nl...KeL-pDgrb0CFY_ItAodZXwAvg

Heb mijn requirement Wifi moeten laten vallen, maar dat is met een kabeltje op te lossen, heb het automatische document invoer voor terug gekregen.

Ben benieuwd, krijg hem morgen binnen.

• MicGlou
  • Laatst online: 16:34
Ziet er ansich prima uit... ben persoonlijk alleen geen fan van Brother, maar dat is een mening die gebaseerd is op ervaringen van alweer aardig wat jaartjes geleden. Maar het was toen altijd een drama met de software enz. en de bouwkwaliteit viel doorgaans erg tegen. De kosten per print zijn iig voordeliger dan je eerste keuze, komt aardig dicht in de buurt van de Canon MF4780w. En ach ja geen wifi, een printer is toch altijd stationair en zolang deze in een netwerk hangt waar wel wifi in zit heb je in principe een draadloze printer.

• Thoraxx
MicGlou schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:03:
Ziet er ansich prima uit... ben persoonlijk alleen geen fan van Brother, maar dat is een mening die gebaseerd is op ervaringen van alweer aardig wat jaartjes geleden. Maar het was toen altijd een drama met de software enz. en de bouwkwaliteit viel doorgaans erg tegen. De kosten per print zijn iig voordeliger dan je eerste keuze, komt aardig dicht in de buurt van de Canon MF4780w. En ach ja geen wifi, een printer is toch altijd stationair en zolang deze in een netwerk hangt waar wel wifi in zit heb je in principe een draadloze printer.
Dat heb ik precies het zelfde bij Canon haha. Had hiervoor een inktjet Canon mg5250, maar dat was een en al drama. Slurpt inkt, traag, rare geluiden etc. Hoewel dit natuurlijk om een laser gaat en niet direct te vergelijken is gaat het om het gevoel in dit geval ;)

Wifi is momenteel ook geen probleem, was meer voor de toekomst als ik hem ga verplaatsen eventueel. Maar dan trek ik wel even een kabeltje.

Ik zal nog wel laten weten hoe die bevalt. Bedankt nog voor je hulp iniedergeval MicGlou!
Pagina: 1