Toon posts:

PC voor Titanfall

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Drie jaar geleden stelde ik speciaal voor destijds Battlefield 3, een PC samen. Deze PC is uiteraard al enigzins verouderd. Ik wil daarom mijn PC upgraden. Nu speciaal voor Titanfall.

Ik zal hieronder mijn specs posten.

Specs:
Processor: Intel Core i5-2500K CPU @ 3.30Ghz
RAM: 8GB
Videokaart(en): AMD Radeon HD6950 x2 (Crossfire)
Cooler: Scythe Mugen 2 Rev. B

Mijn vraag aan jullie:
Wat kan ik volgens jullie het beste aan mijn systeem veranderen om Titanfall op minimaal 60FPS (High settings) te kunnen draaien? (Ik denk persoonlijk dat mijn videokaarten het meest verouderd zijn, en dat ik deze sowieso moet vervangen).

Als ik iets vergeten ben te posten of als jullie meer informatie nodig hebben dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 18:06 . Reden: Videokaart type aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow88
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-06 13:13
Waarom denk je dat je Titanfall niet op de hoogste instellingen met minimaal 60fps zou kunnen spelen?

http://www.game-debate.co...?g_id=8045&game=Titanfall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwa CPU en MEM zie ik geen issues.
Enige aparte dat ik kon vinden is dat Titanfall voor de "Insane" texture setting een 3GB videokaart wil hebben.
Ik kan ook beamen dat mijn 2GB 7870XT Joker videokaart inderdaad problemen heeft met betreffende setting ook als ik hem heftig overclock wat stevig de suggestie werkt dat dat inderdaad een probleem is met de geheugencapaciteit.
Een pittig moderne videokaart is dus denk ik het enige wat ik zou veranderen.

Ik heb dezelfde CPU op 4.3 Ghz en 16GB ram.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Ik had de Beta van Titanfall gespeeld en het draaide op minder dan 60FPS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:37

Umbrah

The Incredible MapMan

De 6900 serie draait van 6950 tot en met 6990; welke heb je?

Mijn advies, gezien je toch al erg goede CPU (serieus; die 2500k is echt goed, veel beter vind je nu nog niet, en je hebt er maar één met vier cores, niet vier CPU's), zou hooguit in de lijn van videokaart zitten, maar als je nu al een 6970 hebt, dan is dat ook geneuzel in de marge voor titanfall. Ik weet wel dat crossfire UIT doorgaans wat stutter verhelpt, en dat met super-textures het geheugen gaat meetellen van de videokaart.

De rest van de PC, als je al op SSD zit, en niet teveel bloatware meedraait, is uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de specs ge-edit. Toch speelde ik de Beta op minder dan 60FPS. Enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:37

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 18:08:
Ik heb de specs ge-edit. Toch speelde ik de Beta op minder dan 60FPS. Enig idee waar dit aan kan liggen?
Geen idee, antieke drivers? Feit dat het een bèta is? Zware apps er naast en geen SSD? 2gig 6950 kaart en ultra-textures? 5760*2160 resolutie? Stereoscopisch 3D? Nieuwe PC lijkt me wat overtrokken, nieuwe graka hooguit... en een SSD als je die nog niet had om de IO-load wat te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:42

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Crossfire werkt nog niet helemaal goed met Titanfall. Met nieuwe drivers en misschien een patch zou je pc voldoende moeten zijn. Zeker voor 1080p @ med/high wat op 1 6950 al mogelijk moet zijn voor de meeste maps.

Maar benchmarks + vermelding van multi gpu problemen staan in het grote Titanfall topic. :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:45

codex

Geen OpenAI agent :)

Die PC is echt wel goed genoeg hoor, ik zou hooguit die 2x 6950 verkopen en een 4GB grafische kaart voor aanschaffen als je insane textures wil. Maar in principe moet je Titanfall makkelijk kunnen spelen met jouw setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij was het het die antistrophic filtering op 8x zetten ipv 16 en schaduwen uit die een strakke 60 veroorzaakte. Mijn PC haalt de aanbevolen specs (muv die 3GB GPU) maar kan toch niet alles vol open zetten dus. Volgens mij moet je het in instellingen zoeken niet hardware.

Check deze (muv de nvidea zooi natuurlijk) voor wat tips: http://www.gameranx.com/u...dia-and-amd-tweaks-guide/

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik heb zojuist Titanfall gekocht. Als ik alle settings op High zet en Crossfire aanlaat, krijg ik rare flickering en grafische strepen te zien op mijn beeldscherm. Zet ik Crossfire echter uit, zie ik dit niet meer en runt Titanfall netjes op 60+ FPS.

één HD Radeon 6950 is dus blijkbaar voldoende! :)

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

[ Voor 14% gewijzigd door psychoclown op 09-04-2014 11:42 ]

Pagina: 1