desktop 'openen met'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie27
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-02-2024
Mede tweakers,

sinds een schone installatie van Windows 7 heb ik last van het volgende:

wanneer ik de computer opstart vraagt hij naar het programma waarmee ik het bestand 'desktop' wil openen.
dit is hetzelfde venster als je b.v. een DLL bestand probeert te openen en Windows niet weet met welk programma.

het bestand 'desktop' heeft geen extensie en ik kan niet vinden waar deze staat.
ik heb via MSconfig en ccleaner in de opstart gekeken en zie daar niets vreemds staan.

de reden dat ik het hier vraag en niet google: als ik google krijg ik alleen maar pagina's over het opstarten van explorer.exe e.d.

alvast bedankt voor de hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt als een File Assocation probleem

ziet http://www.sevenforums.co...associations-restore.html

of hier http://social.technet.mic...forum=itprovistadesktopui

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt eerder als iets vaags in je Start menu > Opstarten map staat. Als je 'm niet ziet staan, heb je verborgen bestanden verbergen aan staan, evenals beveiligde systeembestanden verbergen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie27
ik heb het bestand (toevallig) gevonden op de root van de c: schijf, geen idee wat het daar deed of waar het vandaan kwam. Ik heb het verwijderd en direct geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
heb je toevallig gebruik gemaakt van een illegale mogelijk geïnfecteerde installatie? ik zou voor de zekerheid maar even goed scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk "het" bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie27
ik heb de installatie via school (ICT), voorheen al vaker geïnstalleerd en geen problemen mee gehad. ik scan regelmatig met AVG free en hitman pro.

komt dit vaak voor bij 'piraten' installaties dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sommige malware wil dit soort gedrag nog wel eens veroorzaken. Dat gaat vaak gepaard met de installatie van warez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie27
"het" bestand 'desktop' dat wil openen wanneer de computer start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:52
Het 'desktop' bestandje is waarschijnlijk niets ergs. Dit bestandje vind je bijvoorbeeld terug in de map 'users' op de C: schijf, waarin wordt verteld dat de map de naam 'Gebruikers' moet krijgen. Of in het mapje 'Afbeeldingen' (wat dus eigenlijk Pictures is) waarin staat dat dat mooie icoontje er op moet en de Nederlandse tekst. En ga zo maar door.

In het mapje opstarten staat hij inderdaad ook, want die heet in werkelijkheid 'startup'. Deze hoort normaal de extensie .ini te krijgen en zal je normaal ook niet zien aangezien je meestal in mapopties 'Beveiligde systeembestanden verbergen' hebt aanstaan.

Speur het bestandje op in je 'opstarten' map, of ergens anders, en zet er de juiste extensie (.ini) achter en kijk wat er gebeurt. Mogelijk snapt Windows dan weer waarvoor het dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

xFeverr, als het om Desktop.ini zou gaan, krijg je niet de vraag waar je 't mee wilt openen, dan komt gewoon kladblok op. En er is geen desktop.ini in de startup map, als die er wel zou zijn, wordt deze genegeerd. Bij de Engelse Windows heet de map idd startup, maar in 't Nederlands is deze gewoon Opstarten, zonder hernoeming via desktop.ini.

Pagina: 1