Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:39
Beste Tweakers,

Vorige week heb ik een Asus Memo Pad 10 besteld bij MaxICT aangezien hier momenteel een cashback van €50 op zit. Toen de tablet na een aantal dagen was aangekomen heb ik de doos opengemaakt en het serienummer van de tablet op de speciale actiesite ingevoerd (http://asus.newworld.nl/choice.php). Het serienummer werd echter niet geaccepteerd, dit heb ik gemeld aan MaxICT waarop ik het volgende antwoord kreeg:

Beste,

We kopen internationaal in om een zo goedkoop mogelijke prijs te hanteren op onze webshop, dit model word ook ver onder de advies prijs aangeboden en dit is omdat deze uit Duitsland afkomstig is. Hier geldt de Asus cashback actie niet voor, daarom hebben we dit ook niet bij ons op de webshop vermeldt dat hier een cash-back actie op geldt.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Vervolgens heb ik aangegeven dat ik de tablet retour wou sturen aangezien ik geen gebruik kan maken van de cashback. In de mails die volgende heb ik aangegeven dat de tablet ongebruikt is, nog volledig in plastic zit en ik alleen de doos heb opengemaakt. Hierop kreeg ik het volgende antwoord:

Beste,

Bedankt voor uw e-mail.
In dat gevoel moet ik u helaas teleurstellen en kan ik het product niet meer terugnemen.
Mijn excuses voor het ongemak.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb al gemaild dat ze dan maar duidelijk hadden moeten vermelden dat de tablet een buitenlands model is. Maar daarop krijg ik het volgende antwoord:

Beste,

Bedankt voor uw e-mail.
Er wordt bij het product bij ons niet gemeld dat wij meedoen aan de Cash-back actie. Het is helaas niet mogelijk om dit product terug te nemen in geopende staat. Mijn excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Binnen 8(?) dagen kun je volgens mij zonder opgaaf van reden retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 20:27
Terugsturen onder Koop op afstand zonder opgaaf van reden. Dit mogen ze, mits jij op tijd bent het te melden, niet weigeren.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 21:47
Is het meer dan twee weken geleden?

Zo nee, zeg dat je de kleur toch niet mooi vindt en dat je op de "wet koop op afstand" het apparaat terug wil sturen. Dan moeten ze verplicht het apparaat weer terug innemene.

Zo ja, dan denk ik dat je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gewoon terugsturen onder de Wet Koop op Afstand, mits je nog binnen 7 werkdagen zit.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Ik heb binnen 7 dagen aangegeven dat ik de tablet wou retourneren, ik heb de tablet wel met mijn zakelijk rekening betaald. Heeft dit nog gevolgen voor de wet koop op afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

*oh, zakelijk*

https://maxict.nl/niettevredengeldterug
Retour voorwaarden zakelijke klant

- Koper heeft na de totstandkoming van de overeenkomst tot 14 dagen na ontvangst van de zaak het recht de bestelling te annuleren, zij het dat Max ICT BV te allen tijde aan die annulering naar eigen inzicht voorwaarden kan verbinden.

- De voorwaarden die Max ICT BV stelt bij annulering na verzending van de bestelde zaken zijn ten minste (onverminderd het recht meer en andere voorwaarden te stellen):

* Het retourneren van de zaken dient te geschieden compleet, onbeschadigd en ongebruikt, inclusief bijbehorende documentatie en garantiebewijzen en inclusief een kopie van de factuur van Max ICT BV.

* De retourzending geschiedt te allen tijde voor rekening en risico van de koper. Indien koper de zaak persoonlijk aan het bezoekadres van Max ICT BV wenst te retourneren dient koper daartoe eerst een afspraak te maken.

- Kosten en schades die voor Max ICT BV gepaard gaan met de annulering zullen in ieder geval in rekening worden gebracht.
Bellen en vragen waarom ze hun eigen voorwaarden niet nakomen. En nee, ook zakelijk kan je niet dergelijke uitingen doen om vervolgens te stellen dat het 'eigen inzicht' is: helaas pindakaas. Of 'Je krijgt de helft'.
Dat zou namelijk misleidend zijn - dergelijk zwaarwegende afwijkingen van een niet goed geld terugregeling dienen specifiek te zijn.

[ Voor 162% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 17-03-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Crim schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:23:
Heeft dit nog gevolgen voor de wet koop op afstand?
Ja, dan gaat dat niet op.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 15:57
Maar met een zakelijke rekening geldt die hele KOA toch niet? Dan is het vaak B2B. Ik neem aan dat TS ook de BTW terughaalt als zakelijke uitgave?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Daarnaast is het niet vermelden van een cashbackactie ook niet expliciet dat het product er niet onder valt.
Het is een Nederlandse shop en daar mag je een Nederlands product verwachten, anders moeten ze dat er juist expliciet bij zetten. Daar kunnen ze zich zo niet achter verschuilen.

Maar gewoon zonder reden retourneren via kopen op afstand is het makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Crim schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:23:
ik heb de tablet wel met mijn zakelijk rekening betaald.
Dat kan wel eens complicaties opleveren. Heb je ex BTW betaald? Het is natuurlijk niet de bedoeling om de zakelijke voordelen te hebben maar dan de consumentenbescherming te verwachten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:16
Onjuist informeren over WKOA houdt in dat de consument recht heeft op enkele maanden zichttermijn.

Overigens informeren ze wel correct (AV):
5.1 Indien de consument het product niet wenst af te nemen kan de consument zijn bestelde product(en) zonder enige reden van opgaaf retourneren binnen veertien (14) werkdagen waarbij de koopovereenkomst wordt ontbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
gambieter schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:26:
[...]

Dat kan wel eens complicaties opleveren. Heb je ex BTW betaald? Het is natuurlijk niet de bedoeling om de zakelijke voordelen te hebben maar dan de consumentenbescherming te verwachten.
Heb gewoon het bedrag inclusief BTW betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Zakelijk kan het retourneren worden uitgesloten, dat is wettelijk toegestaan.

Heb je een bedrijfsnaam opgegeven bij de bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat maakt niet uit. Facturen zijn altijd incl. BTW, de BTW vorder je dan zakelijk weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Bedrijfsnaam is inderdaad wel opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn reactie inmiddels in lijn met zakelijk gemaakt:
Anoniem: 27535 in "Webshop wil Duitse Asus Memo Pad 10 niet terugnemen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En dan hier bestellen zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Crim schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:28:
Bedrijfsnaam is inderdaad wel opgegeven.
Bedrijfsnaam, zakelijke rekening betaald.

Echter, let op:

- Koper heeft na de totstandkoming van de overeenkomst tot 14 dagen na ontvangst van de zaak het recht de bestelling te annuleren, zij het dat Max ICT BV te allen tijde aan die annulering naar eigen inzicht voorwaarden kan verbinden.

- De voorwaarden die Max ICT BV stelt bij annulering na verzending van de bestelde zaken zijn ten minste (onverminderd het recht meer en andere voorwaarden te stellen):

* Het retourneren van de zaken dient te geschieden compleet, onbeschadigd en ongebruikt, inclusief bijbehorende documentatie en garantiebewijzen en inclusief een kopie van de factuur van Max ICT BV.

* De retourzending geschiedt te allen tijde voor rekening en risico van de koper. Indien koper de zaak persoonlijk aan het bezoekadres van Max ICT BV wenst te retourneren dient koper daartoe eerst een afspraak te maken.

- Kosten en schades die voor Max ICT BV gepaard gaan met de annulering zullen in ieder geval in rekening worden gebracht.

- Het recht tot annulering geldt niet in geval van:

* Software, beeld- of geluidsdragers of computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling is verbroken;

* Speciaal voor u bestelde of samengestelde producten;

* OP=OP en koopjescorner producten;

* Producten waarvan Max ICT BV uitdrukkelijk stelt dat het recht niet geldt.
Ik denk dat je weinig kans hebt op retourneren. Ze zijn namelijk coulant om zakelijke retouren te accepteren. Als ze dan melden dat:
Is dat hun goed recht. Dus omdat de verpakking is geopend, retour afwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de topictitel aangepast om duidelijk te maken dat het zakelijk (B2B) is :) . Dat voorkomt meer WKOA suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
sambalbaj schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:25:
Het is een Nederlandse shop en daar mag je een Nederlands product verwachten, anders moeten ze dat er juist expliciet bij zetten. Daar kunnen ze zich zo niet achter verschuilen.
Wat is in deze een "Nederlands product"? Voor zover ik weet worden er geen tablets in Nederland gemaakt. Dat de fabrikant op basis van een serienummer andere eisen stelt lijkt me voor de verkoper niet zo relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Draakje5 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:31:
[...]

Bedrijfsnaam, zakelijke rekening betaald.

Echter, let op:

[...]

Ik denk dat je weinig kans hebt op retourneren. Ze zijn namelijk coulant om zakelijke retouren te accepteren. Als ze dan melden dat:

[...]

Is dat hun goed recht. Dus omdat de verpakking is geopend, retour afwijzen.
Nee. Ongeopend staat niet gespecificeerd, en voor de rest houdt zoals ik hierboven al zeg een clausule 'we adverteren met niet goed geld terug, maar verzinnen er naar believen regels bij als dat uitkomt' nooit stand. Niet zakelijk, niet particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:31:
[...]

Wat is in deze een "Nederlands product"? Voor zover ik weet worden er geen tablets in Nederland gemaakt. Dat de fabrikant op basis van een serienummer andere eisen stelt lijkt me voor de verkoper niet zo relevant.
voor de Nederlandse markt dan specifieker, voor de koper moet dat verder ook niet relevant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Anoniem: 27535 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:33:
[...]

Nee. Ongeopend staat niet gespecificeerd, en voor de rest houdt zoals ik hierboven al zeg een clausule 'we adverteren met niet goed geld terug, maar verzinnen er naar believen regels bij als dat uitkomt' nooit stand. Niet zakelijk, niet particulier.
Klik je op 'niet tevreden geld terug' link, wordt duidelijk onderscheid gemaakt tussen particulier en zakelijk. Niks mis mee.

Zakelijk staat er dan duidelijk wat de voorwaarden zijn. Uiteraard staat er niet 'ongeopende verpakkingen worden geweigerd.'
Wel staat er: ''zij het dat Max ICT BV te allen tijde aan die annulering naar eigen inzicht voorwaarden kan verbinden. ''

Tja, dat is een vreemde voorwaarde. Zoals je ook al aangeeft, houdt dat inderdaad geen stand. Dan kan de klant er totaal niet van op aan wat de voorwaarden zijn en kan alles alsnog geweigerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Dat het gaat om een buitenlands model vind ik een belangrijke eigenschap die een winkel moet melden aan de koper. Dit omdat het zoals uit de TS blijkt implicaties kan hebben voor de verwachtingen van de koper. Zo is er het voorbeeld van een afwijkende werking bij televisies met enkele Duitse SmartTV, er kan sprake zijn van een afwijkende garantieafhandeling en de koper kan zoals in dit geval niet deelnemen aan acties. De koper mag ervan uitgaan naar mijn mening dat een product wat wordt verkocht bij een Nederlandse webshop ook wordt aangemerkt door fabrikant als een Nederlands product.

Probleem MaxICT is nergens bij aangesloten en hebben al een zeer slecht trackrecord op het gebied van aftersales. Mijn inschatting is dat je je gelijk niet gaat krijgen. Je kunt je tijd beter stoppen in een uurtje werken zodat je die 50 euro hebt terugverdient ;). Wel natuurlijk even een review schrijven zodat medeTweakers op de hoogte zijn van de handelswijze van MaxICT. http://tweakers.net/shopr...ict-b-punt-v/shopreviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Probleem MaxICT is nergens bij aangesloten
O?

https://www.qshops.org/consumenten/leden/max-ict-b-v
http://www.ictwaarborg.nl/leden/max-ict/
http://www.mkbok.nl/keurmerkhouder.php?ID=1148

Let echter op: ictwaarborg bemiddeld niet wanneer je ook elders een klacht indient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Ik heb ze gemaild en gewezen op de retour voorwaarden, ben benieuwd wat ik als reactie krijg. Anders moet ik inderdaad maar contact opnemen met 1 van hun keurmerken denk ik.

Vind wel dat een webwinkel duidelijk moet vermelden uit welk land iets komt, je gaat er toch vanuit dat je netjes een Nederlands model krijgt met Nederlandse handleiding en menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Crim schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:45:
Ik heb ze gemaild en gewezen op de retour voorwaarden, ben benieuwd wat ik als reactie krijg. Anders moet ik inderdaad maar contact opnemen met 1 van hun keurmerken denk ik.

Vind wel dat een webwinkel duidelijk moet vermelden uit welk land iets komt, je gaat er toch vanuit dat je netjes een Nederlands model krijgt met Nederlandse handleiding en menu...
Tja.. Als jij bij menig webwinkel in Nederland een iPhone koopt, is de helft ook geimporteerd uit Polen of the UK.

Kun je wat van vinden, maar vaak gelden dergelijke cash backs uitsluitend bij enkele retailers ( die dit dan ook netjes vermelden ). Als er niets vermeld wordt, zou ik sowieso al twijfelen of je de cash back wel kan innen. En dit is het resultaat van de consument, die wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

In ieder geval ben je je er nu ook bewust van dat B2B (Dus bestellen op naam bedrijf) het retourrecht kan uitsluiten. Toevallig biedt Max ict nog enige vorm van coulance op dit gebied.

[ Voor 4% gewijzigd door Draakje5 op 17-03-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Crim schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:45:
Let op: als zakelijke klant wordt je geacht jezelf beter te informeren. Aannames zijn een slecht argument; dat er cashback acties zijn, is niet iets wat integraal hoort bij het product. Zie bijvoorbeeld Cashback actie op de BlackBerry Z10 en Q10 waar er ook limitaties aan cashbackacties worden gesteld.

Je argument dat je het wilt terugsturen vanwege het niet in aanmerking komen voor de cashbackactie is niet sterk; het zou me niet verbazen als zakelijke klanten ook daar uitgesloten worden. Ik hoop dat je niet van plan was je daar als consument voor te doen? Je moet zakelijk en prive wel goed scheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Assumption...

Je ziet het bij alle mobiele apparaten eigenlijk. Kijk naar de S4, Note 3, etc. Die krijgen cashbacks om de prijs weer richting de parallelimport prijs te krijgen.

Edit

De voorwaarden van Asus zijn voor aangesloten retailers en voor eindgebruikers. Zakelijk wordt niet uitgesloten.

[ Voor 25% gewijzigd door Señor Sjon op 17-03-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Heb weer reactie gehad...

Beste,

Bedankt voor uw e-mail.

Ik kan dit product doorzetten aan een opkoper, echter kan ik dan slechts 25% van het aankoopbedrag teruggeven.
Ik verneem graag van u of dit wenselijk is.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Senor Sjon schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:49:
De voorwaarden van Asus zijn voor aangesloten retailers en voor eindgebruikers. Zakelijk wordt niet uitgesloten.
Eh, op http://asus.newworld.nl/terms.php staat:
Deze actie geldt alleen voor deelnemers die een aanschaf doen voor eigen gebruik, met andere woorden: eindgebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat wil je ermee zeggen? Zakelijke gebruikers kunnen eindgebruikers zijn.

Vreemde reactie weer van MaxICT. Wel in lijn met wat ik al eerder zei.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 17-03-2014 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ja, maar een eindgebruiker kan ook zakelijk zijn. Een ZZPer of eenmanszaak schaft een tablet zakelijk aan. Hij is dan de eindgebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 16328 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:53:
Wat wil je ermee zeggen? Zakelijke gebruikers kunnen eindgebruikers zijn.
Het wordt een erg grijs gebied; een zakelijke aankoop is het eigendom van de zaak, niet van de gebruiker. Het is de gebruiker die echter de geld-terug actie moet aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crim schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:52:

Beste,

Bedankt voor uw e-mail.

Ik kan dit product doorzetten aan een opkoper, echter kan ik dan slechts 25% van het aankoopbedrag teruggeven.

Duidelijk; ze adverteren met onduidelijke zaken om klanten te lokken, om vervolgens volstrekt onredelijke voorwaarden te stellen. 25% van aankoopwaarde, terwijl alleen de doos open is geweest is, is natuurlijk je reinste kolder en in geen velden of wegen gebaseerd op iets wat redelijkerwijs te verwachten is.

Ik zou serieus overwegen een klacht in te dienen wegens misleidening. Onvoorstelbaar dat er nog winkels bestaan die denken dat dit soort wangedrag niet uitkomt en als een vuurtje rondgaat, en er uiteindelijk toe zal leiden dat niemand er nog wil kopen. Hoeveel kortzichtigheid wil je hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 17-03-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:49
Anoniem: 27535 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:56:
[...]

ze adverteren met onduidelijke zaken om klanten te lokken
Was het in dit geval niet de koper die een aanname deed dat de cashback actie vanuit Asus bij iedere winkel zou gelden ipv alleen bij bepaalde retailers, terwijl bij MaxICT geen melding gemaakt werd van die cashback actie? Of bedoel je hier iets anders mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Anoniem: 27535 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:56:
[...]

Duidelijk; ze adverteren met onduidelijke zaken om klanten te lokken, om vervolgens volstrekt onredelijke voorwaarden te stellen. 25% van aankoopwaarde, terwijl alleen de doos open is geweest is, is natuurlijk je reinste kolder.

Ik zou serieus overwegen een klacht in te dienen wegens misleidening. Onvoorstelbaar dat er nog winkels bestaan die denken dat dit soort wangedrag niet uitkomt en er uiteindelijk toe zal leiden dat niemand er nog wil kopen. Hoeveel kortzichtigheid wil je hebben.
Het is in principe geen kolder. Ervaring leert dat bij grote retailers veel naar opkopers gaat, terwijl bijvoorbeeld alleen de doos open is geweest. En ja, daar wordt dan rond de 25% voor gevangen. Het is natuurlijk niet erg klantvriendelijk om dit zo aan de klant te vermelden als max ict zijnde. Mara het is wel een feit dat dit gebeurd.

Zoals ik eerder al zei, het consumentenrecht gaat niet op voor het zakelijke recht. De WKOA is in eerste instantie dus niet voor zakelijke gebruikers. Nu is max ict zo vriendelijk te vermelden dat ze ook zakelijke gebruikers deze mogelijkheid geven, met echter een uitzondering: met eigen invulling. Als zij het openen van de verpakking verstaan onder 'gebruikt' waar 'ongebruikt' de regel voor acceptatie is, tja..

Ik ben het eens, dat het feit 'wij geven er eigen inzicht aan' erg misleidend is. En zou ook voor deze regel zeker doorgaan met klagen. Kan mij ook niet anders indenken dan dat een rechter deze voorwaarde als onredelijk bezwarend beschouwd. Eigenlijk zeggen ze: wij accepteren je retour wanneer wij er zelf zin in hebben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het nergens over een cashback. Ik pak gewoon de voorwaarden, waarbij MaxICT adverteert met een ogenschijnlijk flexibele regeling. Er staat wel een vage regel bij dat ze zelf allerlei extra spelregels uit hun duim mogen zuigen als ze dat uitkomt.

En dat doen ze dus ook: Ze stellen dat 75% van de aankoopprijs verloren gaat aan 'kosten' als hij van de retourregeling gebruik wil maken, terwijl er nergens ook maar enige indicatie is dat dat te verwachten is. Zo kan je geen zaken doen. :)

@Draakje; niemand heeft het over consumentenrecht, maar je zit er toch echt naast als je denkt dat dit soort misleiding stand houdt, en dat 25% redelijk is of te verwachten. Dus ja, het is kolder. Zou mij dit geflikt worden, dan wordt het een zaak.

En nee, het openen van een verpakking is niet het gebruiken van een product. Ook daar kan de winkel niet zelf een of andere leuke beschrijving achteraf verzinnen. What's next? 'Sorry, je hebt naar de verpakking gekeken, dat beschouwen wij als gebruik' - kom nou toch ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 17-03-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Crim schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:52:

Beste,

Bedankt voor uw e-mail.

Merkwaardig. Blijkbaar sturen ze het helemaal niet naar de opkoper, en willen ze er zelfs nog een slaatje uit slaan?

http://maxict.nl/product/...mju-1200-black-luxury-kit
Verpakking geopend, productprijs is 45% van de nieuwwaarde. Dat is nog geen 25%.
[b]Floppus schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:02:
@Draakje; niemand heeft het over consumentenrecht, maar je zit er toch echt naast als je denkt dat dit soort misleiding stand houdt, en dat 25% redelijk is of te verwachten. Dus ja, het is kolder. Zou mij dit geflikt worden, dan wordt het een zaak.
Ik zeg niet dat 25% redelijk is om te verwachten, maar het is een feit dat veel retailers producten 'weggooien' naar de opkoper voor 25%. Ik heb het zelf zien gebeuren. Nieuwe laptops, waarvan de verpakking alleen geopend is geweest, gaan voor 25% naar de opkoper. Die is blij.

Voorbeeld van zo'n opkoper: http://www.hetverkoophuis.nl/

[ Voor 30% gewijzigd door Draakje5 op 17-03-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Draakje5 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:07:
[...]

Merkwaardig. Blijkbaar sturen ze het helemaal niet naar de opkoper, en willen ze er zelfs nog een slaatje uit slaan?

http://maxict.nl/product/...mju-1200-black-luxury-kit
Verpakking geopend, productprijs is 45% van de nieuwwaarde. Dat is nog geen 25%.
Zakelijk retour binnen 14 dagen of consument retour binnen 14 dagen dat maakt natuurlijk helemaal niets uit. Bij beide zullen ze de seals opnieuw plakken lijkt me en gewoon voor de volle mep verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Ik heb gemaild dat de tablet helemaal niet beschadigd is en zelfs compleet ongebruikt, daarop krijg ik het volgende antwoord:

Beste ,

Bedankt voor uw e-mail.
Wij maken kosten door het terugnemen van dit product.
Onze leverancier neemt dit niet terug in geopende toestand, wij kunnen dit uitsluitend aan een opkoper verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Crim schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:11:
Ik heb gemaild dat de tablet helemaal niet beschadigd is en zelfs compleet ongebruikt, daarop krijg ik het volgende antwoord:

Beste ,

Bedankt voor uw e-mail.
Wij maken kosten door het terugnemen van dit product.
Onze leverancier neemt dit niet terug in geopende toestand, wij kunnen dit uitsluitend aan een opkoper verkopen.
Misschien moet je even bellen en naar iemand vragen die wat hoger in de organisatie zit.

Je krijgt wel erg snel reactie, lijkt me dat er gewoon een of andere knul achter de e-mail zit die zelf maar wat bedenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReRichard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06-2020
Draakje5 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:12:
[...]

Misschien moet je even bellen en naar iemand vragen die wat hoger in de organisatie zit.

Je krijgt wel erg snel reactie, lijkt me dat er gewoon een of andere knul achter de e-mail zit die zelf maar wat bedenkt.
Ik ben bang dat je ook van de hoger op gelegen een zelfde antwoord kunt verwachten, echter nee heb je en ja kun je nog krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik de shopreviews zo doorkijk, me niet kan voorstellen dat iemand daar besteld. Zeker niet als er bij de laatste paar reviews al opmerkingen staan over parallel-import (Duitse TV en zo). Het laat zien dat mensen meer moeten doen dan alleen naar de prijs kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gambieter schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:20:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik de shopreviews zo doorkijk, me niet kan voorstellen dat iemand daar besteld. Zeker niet als er bij de laatste paar reviews al opmerkingen staan over parallel-import (Duitse TV en zo). Het laat zien dat mensen meer moeten doen dan alleen naar de prijs kijken.
Er zou een hele grote waarschuwing moeten komen op de Pricewatch pagina van bedrijven die twee sterren of minder hebben op een van de drie onderdelen, maar vooral afterssales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Tja, maar ´jullie´ als Tweakers adverteren vervolgens wel op de pricewatch met ´´Vind de webshop met de laagste prijs´´.
Misschien is het interessant om 1,2 en 3 sterren niet groen te laten kleuren, maar rood en oranje en geel zodat er meer nadruk op de service komt van desbetreffende aanbieders.

Maargoed, on topic, feit is dat het erg lastig blijkt je recht te halen bij deze winkel (volgens de reviews) en dat als ik jou was, ict waarborg zou contacteren met desbetreffende klacht om te bemiddelen, met de nadruk te leggen op de vage voorwaarden van Max ict 'wanneer wij willen, weigeren we een retourzending'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gambieter is net als ik vrijwilliger. :P
Bij de reviews gaan je nekharen recht overeind staan. Dan maar een tientje meer betalen. En de laagste prijs klopt. Dat tegenwoordig een marktingafdeling van Asus of Samsung aan de slag gaat met kortingen kan de Pricewatch ook weinig aan doen. Het is ondoenlijk om van elk product te controleren of het parallelimport is of niet.

Ontopic:
Loop er geen Duitse actie waar je aan mee kan doen?

[ Voor 38% gewijzigd door Señor Sjon op 17-03-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Draakje5 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:30:
[...]

Tja, maar ´jullie´ als Tweakers adverteren vervolgens wel op de pricewatch met ´´Vind de webshop met de laagste prijs´´.
Misschien is het interessant om 1,2 en 3 sterren niet groen te laten kleuren, maar rood en oranje en geel zodat er meer nadruk op de service komt van desbetreffende aanbieders.

Maargoed, on topic, feit is dat het erg lastig blijkt je recht te halen bij deze winkel (volgens de reviews) en dat als ik jou was, ict waarborg zou contacteren met desbetreffende klacht om te bemiddelen, met de nadruk te leggen op de vage voorwaarden van Max ict 'wanneer wij willen, weigeren we een retourzending'.
Een van 'kwaliteitsnormen' bij ICT Waarborg is namelijk 'Afspraak is afspraak' nou dat mogen ze MaxICT wel eens duidelijk maken dan. Dat is dus inderdaad wel iets wat je kunt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

[...]

Ja, laten we nog meer "handje gaan vasthouden" . Als je besluit om voor een duppie op de eerste rang te willen zitten dan is dat je eigen verantwoordelijkheid zou ik zeggen. De reviews staan er. Als je zo dom bent om die niet te lezen of je er niets van aan te trekken... tja. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441648

Draakje5 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:30[/message]:
...on topic, feit is dat het erg lastig blijkt je recht te halen bij deze winkel (volgens de reviews) ....
Als ik deze topic zo doorlees heeft de TS nergens recht op. Hij hoeft daarom ook zijn recht niet te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Je hebt willens en wetens iets zakelijk gekocht, je bent akkoord gegaan met hun voorwaarden, hebt het product geopend, en ja dat willen en hoeven ze niet terug te nemen. Dat ze nog een soort van coulance bieden door 25% te geven is misschien niet fraai, maar tenminste iets. Ze hoeven dit immers niet te doen.

Dat je niet mee kan doen aan die cashback is ook niet direct een probleem van de webshop. Zij verkopen gewoon een product wat niet van een NL importeur komt. Dit mag gewoon. En als die NL importeur dan een actie opzet, tja. Een uit Dland geimporteerd toestel heeft gewoon een NL menu en NL gebruiksaanwijzing. Ik vind het dan ook onzin om in een shop te vermelden dat het om een geimporteerd modelletje gaat.

Tip, wil je de volgende keer lekker veilig iets kopen, doe dat dan als consument en sorteer niet op prijs in PW. Of vraag van te voren of die cashback ook van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 13:58
Klinkt als grijze import... Je kunt eens informeren bij de producent of dit zo wel mag. Vaak laten zij hun distributeurs / wederverkopers niet toe dat er buiten de Nederlandse distributiekanalen ingekocht wordt. Dit is namelijk ook concurrentievervalsing.
Je hebt willens en wetens iets zakelijk gekocht, je bent akkoord gegaan met hun voorwaarden, hebt het product geopend, en ja dat willen en hoeven ze niet terug te nemen. Dat ze nog een soort van coulance bieden door 25% te geven is misschien niet fraai, maar tenminste iets. Ze hoeven dit immers niet te doen.

Dat je niet mee kan doen aan die cashback is ook niet direct een probleem van de webshop. Zij verkopen gewoon een product wat niet van een NL importeur komt. Dit mag gewoon. En als die NL importeur dan een actie opzet, tja. Een uit Dland geimporteerd toestel heeft gewoon een NL menu en NL gebruiksaanwijzing. Ik vind het dan ook onzin om in een shop te vermelden dat het om een geimporteerd modelletje gaat.

Tip, wil je de volgende keer lekker veilig iets kopen, doe dat dan als consument en sorteer niet op prijs in PW. Of vraag van te voren of die cashback ook van toepassing is.
Dus jij ziet reklame op TV voor een cashback actie en denkt: laat ik die tablet eens bestellen... En vervolgens krijg je bovenstaand verhaal op je dak... (zakelijk of Particulier maakt niet uit) Ik denk dat je daar niet blij van wordt.

De Producent van het artikel ook niet want die doet de nodige moeite in NL aan marketing te doen en houdt er alleen maar een ontevreden klant aan over.

[ Voor 49% gewijzigd door rdfeij op 17-03-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Ik lees nergens in hun voorwaarden dat ik het sealplastic niet van de doos mag halen, in het geval van een game of film ofzo kan ik dat nog wel begrijpen maar dit slaat nergens op. Ik heb dit nog nooit meegemaakt bij wat voor winkel dan ook.

- Het recht tot annulering geldt niet in geval van:

* Software, beeld- of geluidsdragers of computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling is verbroken;

* Speciaal voor u bestelde of samengestelde producten;

* OP=OP en koopjescorner producten;

* Producten waarvan Max ICT BV uitdrukkelijk stelt dat het recht niet geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met discussie over reviews gaat het wel heel erg uit elkaar lopen; laat ik daarover afsluitend dit stellen: Het forum is voor discussie, en ook vrijwilligers mengen zich daarin, net zoals ik zelf zonder eigenlijk te kijken naar over welke winkel het gaat dingen naast de wet leg en daar in sommige gevallen ook een mening bijzet over de bedrijfsvoering. Voor mij staan die opmerkingen geheel los van welke winkel het is.

In de PriceWatch gaat het over zo veel mogelijk betrouwbare informatie: prijzen en reviews zodat een goede afweging gemaakt kan worden. Slechts in uitzonderlijke gevallen waar de betrouwbaarheid van die informatie in het geding is (aanhoudende fraude ShopReviews bijvoorbeeld) zullen wij daarover een melding plaatsen. Tweakers zal *nooit* daar een inhoudelijk oordeel vellen over hoe dit soort zaken afgehandeld worden bij winkels, omdat het de neutraliteit van het platform ondermijnt. Reviews en beeldvorming is iets voor, door en tussen gebruikers.
Anoniem: 454358 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:44:
Onjuist; de winkel adverteert ook met een zakelijke niet-goed-geld-terug garantie. Daarbij staan onduidelijke en ongedefinieerde voorwaarden die blijkbaar achteraf ingevuld worden. Hierdoor is de informatie misleidend. Dergelijke informatie schept verplichtingen ongeacht of er bij wet dingen geregeld zijn voor zakelijke kopers. (Heb je de eerste pagina wellicht gemist? Daar staat dit nl al)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 17-03-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Crim schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:49:
Ik lees nergens in hun voorwaarden dat ik het sealplastic niet van de doos mag halen, in het geval van een game of film ofzo kan ik dat nog wel begrijpen maar dit slaat nergens op. Ik heb dit nog nooit meegemaakt bij wat voor winkel dan ook.
Probleem is dat het een zakelijke aankoop is geweest. Zakelijke wetgeving op dit gebied is compleet anders dan consumenten wetgeving.
zij het dat Max ICT BV te allen tijde aan die annulering naar eigen inzicht voorwaarden kan verbinden.
De voorwaarde die ze nu aan jouw annulering verbinden is dat je maar 25% terug krijgt wanneer je het retour wilt sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door _Arthur op 17-03-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arthur schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:53:
[...]

Probleem is dat het een zakelijke aankoop is geweest.

[...]

De voorwaarde die ze nu aan jouw annulering verbinden is dat je maar 25% terug krijgt wanneer je het retour wilt sturen.
Mensen, ik ga mezelf niet blijven herhalen... Lees svp het topic alvorens te reageren. Dergelijke voorwaarden waarbij overduidelijk een verwachting neergelegd wordt om daar vervolgens ver vanaf te gaan zitten als er werkelijk aanspraak op gemaakt wordt mag simpelweg niet. Ook dat heet conformiteit, en ook daar moet zakelijk gewoon aan voldaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Crim schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:49:

[...]
Maar je ziet wel in de eerste twee bullits dat ze voorwaarden kunnen verbinden

Netjes wel of niet is een ander verhaal. In dit geval geldt er veel minder wetsbescherming omdat geacht wordt dat zakelijke relaties onderling veel meer zaken onderling afspreken en er geen sprake is van een relatie sterke winkel <> zwakke consument.

Ik denk dat je 50 euro moet afschrijven en genieten van je tablet. Dit lijkt me de frustratie niet waard.

@Floppus
Je bericht was er nog niet toen ik aan het tikken was. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 17-03-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Senor Sjon schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:57:
[...]

Maar je ziet wel in de eerste twee bullits dat ze voorwaarden kunnen verbinden

[...]

Netjes wel of niet is een ander verhaal. In dit geval geldt er veel minder wetsbescherming omdat geacht wordt dat zakelijke relaties onderling veel meer zaken onderling afspreken en er geen sprake is van een relatie sterke winkel <> zwakke consument.

Ik denk dat je 50 euro moet afschrijven en genieten van je tablet. Dit lijkt me de frustratie niet waard.
Wat de... Ook voor jou: één en drie posts boven je!!! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

[quote]Hieraan zijn enkele voorwaarden verbonden:
  • (...)
  • bemiddeling is alleen mogelijk voor consumenten.
https://www.ictwaarborg.nl/service/bemiddeling

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SVP lezen voor iedereen die denkt dat er zakelijk geen rechten zijn

http://www.wetboek-online...etboek%20Boek%207/17.html
2
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
De verwachting die gewekt wordt met een zakelijke niet-goed-geld-terug-garantie is NIET dat je 25% retour krijgt. De overige bepalingen die blijkbaar betekenen 'whatever we want' zijn té vaag om de verwachting van een redelijk bedrag retour teniet te doen.

Het betekent niet het volledige bedrag wellicht, maar de koper kan niet een mindering verwachten van meer dan de reële beschadiging / redelijke kosten die wellicht is veroorzaakt.

Standaard conformiteitsbeginsel, en ja, net zo goed van toepassing op zakelijke overeenkomsten. Een overeenkomst gaat niet alleen over het product, maar ook alle rechten daar omheen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 17-03-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Anoniem: 27535 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:55:
Mensen, ik ga mezelf niet blijven herhalen... Lees svp het topic alvorens te reageren. Dergelijke voorwaarden waarbij overduidelijk een verwachting neergelegd wordt om daar vervolgens ver vanaf te gaan zitten als er werkelijk aanspraak op gemaakt wordt mag simpelweg niet. Ook dat heet conformiteit, en ook daar moet zakelijk gewoon aan voldaan worden.
Er wordt nergens gesteld dat zakelijke klanten ook van de 'niet goed geld terug' voorwaarden gebruik kunnen maken.
Niet tevreden, geld terug (particulier)
Voor de retour voorwaarden van u als zakelijke klant: zie onderaan.
Dit zijn de eerste 2 regels van: https://maxict.nl/niettevredengeldterug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arthur schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:04:
[...]

Er wordt nergens gesteld dat zakelijke klanten ook van de 'niet goed geld terug' voorwaarden gebruik kunnen maken.

[...]

Dit zijn de eerste 2 regels van: https://maxict.nl/niettevredengeldterug
Nee, echt?
Ik heb de zakelijke retourvoorwaarden nota bene vanmiddag, legio posts terug, gewoon gequote.
Loop ik hier echt de tijd te verdoen mensen te stoppen met onzinnige uitspraken terwijl er gewoon niet gelezen wordt?

Gewoon in je eigen quote zelfs: zie onderaan :/
De hele pagina heet nota bene "niet goed geld terug"

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 17-03-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Floppus

Op welke wijze voldoet het artikel dan niet aan de verwachtingen? In welke mate is er nog sprake van niet-conformiteit als het goed wel de tablet is die ze aanbieden en niet DOA is? Omdat er een Duitse barcode opzit en dus niet meedoet aan een cashback actie (waar ze ook niet mee adverteren)?

Nu rekenen ze incl. verzenden ongeveer 240 euro (ik weet niet wat het vorige week was). Zouden ze een restocking fee vragen dan moet je het spul nog terugsturen (verzendkosten) en ben je ook al een aardig end op weg om die cashback kwijt te raken aan onkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244731

Het is zelfs vaak zo dat zakelijke orders ook echt zijn uitgesloten! Dat is ook niet aan de webshops..

Samsung Cashback mag bijvoorbeeld ook zakelijk niet geïnd worden, dus kan mij goed voorstellen dat ook Asus dat zal weigeren.

Hoe vaak ik al niet verhalen heb gelezen van mensen die een Samsung tablet besteld hebben en dan ook klagen dat ze hun 50 euro cashback niet krijgen. Terwijl de webshops die eraan mee doen meer dan 50 euro duurder zijn met het product..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
In dit geval is het grijs, de actie is voor eindgebruikers. Samsung heeft wel de barcodes e.d. online staan die geldig zijn, dan kan je aan de doos al zien of een winkel meedoet.

Op de site van Asus kom ik zo snel niet de 'geselecteerde resellers' tegen, ze staan niet in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De cashback actie staat hier voor mijn verhaal los van. Koper gaf aan te willen ontbinden, en daar *lijkt* de winkel mogelijkheden voor te bieden, maar die blijken dan (zonder enige indicatie dat dat verwacht mag worden) onredelijk.

Wat niet aan de verwachtingen voldoet is de retourmogelijkheid, en ook die mededelingen door verkoper dragen bij aan wat verwacht mag worden en wat dus onderdeel is van conformiteit.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 17-03-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Anoniem: 27535 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:06:
De hele pagina heet nota bene "niet goed geld terug"
En dan hoef je niet verder te lezen dan 2 regels.

Nee, dan is het goed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Het lijkt mij toch duidelijk dat MAXICT ook geopende verpakkingen accepteert. Immers stellen zij op dezelfde pagina:
Als we nou even ons verstand gebruiken, documentatie zit toch altijd in de verpakking? Ja toch?
Waarom zou de winkel specifiek de bijbehorende documentatie opnoemen, als verpakkingen niet geopend zouden mogen worden? Als je een verpakking niet opent, kun je ook niet de documentatie behouden. Immers, om bij documentatie te komen, moet je de verpakking openen.

Dus staat hier ergens op die hele pagina, in alle voorwaarden, dat MAXICT geopende verpakkingen voor zakelijke klanten weigert? Nee. Het tegendeel is waar, ze geven de indruk dat men ook geopende verpakkingen als zakelijke klant mag retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 22:33

Sebastiaan

....

Senor Sjon schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:21:
In dit geval is het grijs, de actie is voor eindgebruikers. Samsung heeft wel de barcodes e.d. online staan die geldig zijn, dan kan je aan de doos al zien of een winkel meedoet.

Op de site van Asus kom ik zo snel niet de 'geselecteerde resellers' tegen, ze staan niet in de voorwaarden.
Asus heeft wel gewoon de typenummers op de site staan die mee doen: http://asus.newworld.nl/register.php

En MaxICT heeft ook netjes het typemodel erbij staan, als ik het zo zie doet de goedkope versie niet mee, die heeft een ander typenummer: https://maxict.nl/product...us-memo-pad-me102a-1b028a

het duurdere model doet wel mee volgens het typenummer: https://maxict.nl/product...us-memo-pad-me102a-1b024a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Het is niet geheel relevant aan de discussie, maar volgens mij doet vrijwel elke grote / middelgrote webshop aan 'europese' modellen / grijze import of whatever. Voorzichtigheid is geboden, zeker in combinatie met cashback acties of webshops die 'schermen' met fabrieksgarantie. Tevens zal de reparatietijd ongetwijfeld langer zijn daar deze (gok ik) in 't land van herkomst gerepareerd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-05 09:39
Of de meeste shops aan grijze import doen is niet belangrijk in deze.

Je koopt bij een NL shop en verwacht een artikel te ontvangen wat voldoet aan de voorwaarden voor in NL geldende acties en waarbij NL garantie van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 11:28
Gadgeteer schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:21:
Of de meeste shops aan grijze import doen is niet belangrijk in deze.

Je koopt bij een NL shop en verwacht een artikel te ontvangen wat voldoet aan de voorwaarden voor in NL geldende acties en waarbij NL garantie van toepassing is.
Natuurlijk verwacht je dat het product meedoet aan de in NL geldende acties.

Echter als ik de actievoorwaarden van ASUS er op na lees staat er het volgende:
ARTIKEL 2 - HOE DEEL TE NEMEN

1. Om in aanmerking te komen voor geldteruggave, moet de deelnemer het actieproduct aanschaffen bij één van de deelnemende resellers of detailhandelaren in één van bovengenoemde landen
MAXICT geeft nergens aan dat zijn een deelnemende reseller zijn...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan zou ik eens bij het gemiddelde mobieltje bij de goedkoopste aanbieder kijken. Grote kans dat dit geen origineel NL toestel is.

En de shop maakt geen reclame voor de actie. Staples had hem in de aanbieding en had erbij ook de actie staan. Dan kan je de actie verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Senor Sjon schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:27:
Dan zou ik eens bij het gemiddelde mobieltje bij de goedkoopste aanbieder kijken. Grote kans dat dit geen origineel NL toestel is.

En de shop maakt geen reclame voor de actie. Staples had hem in de aanbieding en had erbij ook de actie staan. Dan kan je de actie verwachten.
Helaas is dit het geval, toch vind ik dat onze wetgeving ons in de steek laat.
Wanneer een artikel vanuit het buitenland geimporteerd is door een shop, waardoor garantie/actie voorwaarden niet meer overeenkomen, zou er een waarschuwing moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Ik kan bij ASUS ook nergens vinden wie de deelnemende winkels zijn. Maar dat doet er ook nauwelijks toe. Ik vind dat TS hier een onderzoeksplicht had en wat betreft de cashback, zich niet kan beroepen op het feit dat hij er van uit mag gaan dat iedere Nederlandse winkel die een deelnemend product verkoopt, ook in aanmerking komt voor de actie. Want als je aan de actie mee wilt doen moet je eerst de voorwaarden lezen, waarin duidelijk kenbaar wordt gemaakt dat de verkochte producten niet bij alle winkels in aanmerking komen voor een cashback, maar slechts bij geselecteerde winkels. En inderdaad, vermeld MAXICT ook niks over desbetreffende actie waardoor er alsmaar meer bellen hadden moeten gaan rinkelen bij TS.

@Gadgeteet: Waarom zou garantie niet overeenkomen wanneer jij bij goedkopetelefoonwinkel.nl een telefoon koopt die uit polen is geimporteerd? Afkomst van een product doet niets af aan de garantie die je wettelijk hebt.

Daarnaast zoals ik aangaf heb je als consument een onderzoeksplicht en kun je er niet blindelings van uit gaan dat ieder apparaat dat je koopt, overal in aanmerking komt voor lopende acties. De voorwaarden geven duidelijk aan dat het bij deelnemende winkels is. Moet iedere niet deelnemende winkel dan ook gaan vermelden dat zij niet deelnemen aan de actie? Gaat wel erg ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Draakje5 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:45:

@Gadgeteet: Waarom zou garantie niet overeenkomen wanneer jij bij goedkopetelefoonwinkel.nl een telefoon koopt die uit polen is geimporteerd? Afkomst van een product doet niets af aan de garantie die je wettelijk hebt.
Nu is het een telefoon, vaak moet je voor garantie terug naar de winkel en een telefoon opsturen gaat nog.

Heel goed voorbeeld van vern**kt door buitenlands artikel:
Televiesies met onsite garantie.. Vroeger veel mensen het schip in gegaan met goedkope Panasonic Plasma's via de webshops die vanuit Duitsland een voorraad hadden. Die mensen kregen GEEN onsite garantie in NL omdat het serienummer niet in aanmerking kwam. Conclusie: Garantie komt NIET overeen. Dit is slechts 1 voorbeeld maar door een beetje te googlen kom je genoeg voorbeelden tegen.

Afkomst bepaalt wel de extra voorwaarden. De wettelijke garantie blijft, de shop moet wat regelen maar een TV terug sturen naar een webshop wordt al lastig, laat staan een wasmachine o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Maar dat doet opnieuw niets af aan de wettelijke garantie die je hebt.

Je koopt als consument een tv in Duitsland. Dan heb je bij de retailer in Duitsland garantie. Niet bij Panasonic in Nederland.

Het kan zijn dat extra services (zoals je aangeeft) wellicht niet in behandeling worden genomen. Maar garantie heb je bij de verkopende partij, en dan maakt het niet uit of je telefoon uit Nederland of uit Polen komt.

Een TV terugsturen naar een webshop hoeft niet lastig te zijn. Immers moet de webshop hier een oplossing voor bieden. Een mooi voorbeeld is dat sommige winkels het product komen ophalen. En uiteindelijk heb je zelf gekozen om een TV via het internet te kopen bij een webshop in Duitsland. Dan moet je ook de consequenties accepteren: dat het wat langer kan duren, wellicht geen extra services van het merk etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:09

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gadgeteer schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:07:
[...]
Nu is het een telefoon, vaak moet je voor garantie terug naar de winkel en een telefoon opsturen gaat nog.

Heel goed voorbeeld van vern**kt door buitenlands artikel:
Televiesies met onsite garantie.. Vroeger veel mensen het schip in gegaan met goedkope Panasonic Plasma's via de webshops die vanuit Duitsland een voorraad hadden. Die mensen kregen GEEN onsite garantie in NL omdat het serienummer niet in aanmerking kwam. Conclusie: Garantie komt NIET overeen. Dit is slechts 1 voorbeeld maar door een beetje te googlen kom je genoeg voorbeelden tegen.

Afkomst bepaalt wel de extra voorwaarden. De wettelijke garantie blijft, de shop moet wat regelen maar een TV terug sturen naar een webshop wordt al lastig, laat staan een wasmachine o.i.d.
Ik ken dit fenomeen, zo'n Panasonic heb ik ook staan. De webshop adverteerde er zelf ook mee, dus het was aan hun om onsite langs te komen op het moment dat Panasonic liet weten niet langs te komen. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
We dwalen een beetje offtopic (TS is ook nergens meer te bekennen), maar je hebt garantie bij de winkelier, niet de fabrikant. Dat is juist om kastje <> muur situaties te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:47
Crim schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:19:
[i]Beste,

We kopen internationaal in om een zo goedkoop mogelijke prijs te hanteren op onze webshop
Hierbij zakt mijn broek al af. Als je als bedrijf dit soort taal gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Draakje5 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:23:
Maar dat doet opnieuw niets af aan de wettelijke garantie die je hebt.

Je koopt als consument een tv in Duitsland. Dan heb je bij de retailer in Duitsland garantie. Niet bij Panasonic in Nederland.

Het kan zijn dat extra services (zoals je aangeeft) wellicht niet in behandeling worden genomen. Maar garantie heb je bij de verkopende partij, en dan maakt het niet uit of je telefoon uit Nederland of uit Polen komt.

Een TV terugsturen naar een webshop hoeft niet lastig te zijn. Immers moet de webshop hier een oplossing voor bieden. Een mooi voorbeeld is dat sommige winkels het product komen ophalen. En uiteindelijk heb je zelf gekozen om een TV via het internet te kopen bij een webshop in Duitsland. Dan moet je ook de consequenties accepteren: dat het wat langer kan duren, wellicht geen extra services van het merk etc.
Nee Draakje, heb je het topic wel gelezen?Je koopt een apparaat in NL en krijgt een Duits exemplaar.
Je kiest dus om een apparaat in NL (bij een NL shop) te kopen, NIET om voor je garantie naar een duiste toko te moeten claimen. En ja, terugsturen kan maar als ik een NL apparaat geleverd krijg hoef ik hem niet terug te sturen want dan heb ik onsite garantie, zo ingewikkeld is het niet: buitenlands apparaat (geleverd door NL shop) = terugsturen voor garantie en mogelijk langer wachten op herstel in het buitenland. NL apparaat uit mijn voorbeeld heeft onsite support = niet opsturen.

Het claimen van garantie op een origineel NL artikel is in de regel veel eenvoudiger en sneller dan wanneer het een import artikel betreft. Wanneer je daarvan niet op de hoogte gesteld wordt bij aankoop, is dat een slechte zaak in mijn ogen.

[ Voor 7% gewijzigd door Gadgeteer op 19-03-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Dan is het een Nederlandse shop waar je koopt ipv een Duitse (heb ik dat verkeerd begrepen). Dan heb je gewoon garantie bij de Nederlandse shop. De verkopende partij is je aanspreekpunt en niet het merk. Dat het merk extra services biedt in Nederland en dat die services (of garanties) niet geclaimt kunnen worden bij buitenlandse modellen (wat verzwegen wordt door webshops), is een punt van discussie.

En dan on topic:
De verkopende partij heeft mijn inzien geen plicht om te onderzoeken of de consument met het bij hem aangekochte model ergens anders iets kan claimen (cashback dan wel service). Dat is in principe geen inhoud van de overeenkomst, dus ook met een Italiaans model voldoet een Nederlandse winkel gewoon aan de overeenkomst.

Daarom dus niks mis mee dat maxict
1: niet vermeld dat de actie niet van toepassing is op de bij hem aangekochte producten.
2: een apparaat afkomstig uit Duitsland levert ipv Nederlands waarbij het enige verschil een serienummer oid is.

En tja, als je als consument wilt genieten van extra services van desbetreffende merk dat zich limiteert tot Nederlandse modellen, bel je gewoon even met de winkel. Zoals eerer aangegeven werd, de goedkoopste zijn vaak allemaal import. En dat vind ik dan een consequentie van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 18:27
Ik koop zo vaak zakelijk. Retourneren is nog nooit een probleem geweest. Vaak zitten er geen verschillen in de bonnen die je krijgt, behalve bedrijfsnaam. Op de bon staat ook gewoon dat je kan ruilen binnen x dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Voor de TS: als je een shop-review achterlaat, vermeld dan wel dat het om een zakelijke aankoop ging/gaat. Wel zo netjes.

Verder is/was de repuratie van Max-ICT toch al niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
Senor Sjon schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:29:
We dwalen een beetje offtopic (TS is ook nergens meer te bekennen), maar je hebt garantie bij de winkelier, niet de fabrikant. Dat is juist om kastje <> muur situaties te voorkomen.
Ik lees nog mee, probeer ondertussen via ICT waarborg iets te bereiken.
_Arthur schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:50:
Voor de TS: als je een shop-review achterlaat, vermeld dan wel dat het om een zakelijke aankoop ging/gaat. Wel zo netjes.

Verder is/was de repuratie van Max-ICT toch al niet echt geweldig.
Ik ga het aanpassen, had daarom ook al de link naar dit topic vermeld ter verduidelijking.

[ Voor 4% gewijzigd door Crim op 19-03-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Crim schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:14:
Ik lees nog mee, probeer ondertussen via ICT waarborg iets te bereiken.
Als ik het zo lees doen die alleen iets met consumenten koop/verkoop bij aangesloten webwinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
_Arthur schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:29:
[...]

Als ik het zo lees doen die alleen iets met consumenten koop/verkoop bij Webwinkels.
Op deze pagina staat mediation voor zakelijke klanten:
https://bedrijven.ictwaar.../bemiddeling-en-mediation

Wacht alleen al 2 dagen op een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Crim schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:31:

Denk niet dat ze mediation zullen gaan aanbieden;
Het resultaat is een specifieke mediationregeling voor de vakgroep Zakelijke dienstverleners
Webwinkels bij ICT Waarborg vallen onder de Consumenten regelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-05 23:45
Crim schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:31:
[...]

Alleen consumenten. Niet zakelijk(b2b)

Het gaat niet zo goed bij Maxict denk ik. Zodra het gaat over retouren dan begint de ellende...

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-05 22:03
stftweaker schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:36:
[...]

Alleen consumenten. Niet zakelijk(b2b)

Het gaat niet zo goed bij Maxict denk ik. Zodra het gaat over retouren dan begint de ellende...
De ellende begint al bij bestellen. Deze shop heeft zijn zaken niet op orde en heeft meermaals aangegeven lak aan de wet en zijn klanten te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil__2000
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 09:23
Ik heb zelf ook negatieve ervaringen gehad met deze webshop. Ze komen hun afspraken en beloftes niet na. Omdat de HDD van mijn notebook defect was had ik met spoed een nieuwe nodig. Op hun website stond een leuke SSD waarvan ze meerdere op voorraad hadden met als status direct leverbaar. De afmetingen stonden er niet bij dus ik had telefonisch navraag hierover gedaan en er werd nogmaals bevestigd dat als ik binnen een uur zou bestellen dat ik deze dan de volgende dag (een vrijdag) in huis zou hebben. Uiteindelijk 4 dagen later nog niets dus toen maar gebeld. Uiteindelijk na uitvragen over waarom nog niet geleverd kwam naar voren dat ze zelf helemaal geen voorraad hadden en dat het nog 2-3 dagen zou duren. Direct aangegeven het product dan niet meer te willen en dat ik mijn geld terug wou hebben. Was allemaal geen probleem volgens de medewerker. Paar dagen later toch het pakketje afgeleverd gekregen ondanks de annulering. Pakketje geweigerd en retour afzender laten gaan.
Ik heb uiteindelijk 3 weken op mijn geld moeten wachten ondanks de toezegging dat het telkens de dag van bellen overgemaakt zou worden.

Voor wat betreft zakelijk een product kopen wat anders is dan wat op de website staat, die spullen moet je gewoon terug kunnen sturen. Wij hadden zakelijk een ipad besteld en kregen een UK model geleverd met in de verzendverpakking een verloopstukje om de engelse stekker hier in NL te kunnen gebruiken. Wij hadden de verpakking al open gemaakt voordat het verloopstukje gevonden werd in de verzendverpakking. We konden toen na telefonisch ze gewezen te hebben dat ze niet leverde wat ze op de site aanboden alles toch retour zenden. Ik moet daarbij wel zeggen dat wij vaker bij deze leverancier bestellen dus dat dit hier misschien wel van invloed op geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Svp geen eigen ervaringen of "ik ook met die webshop" posts :)
Ervaringen horen in de ShopReview

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 20-03-2014 11:09 ]

Pagina: 1