Eens een beetje background info....Voor een hobby projectje ben ik bezig met QRS detective. Hiervoor zijn op internet redelijk veel algorithms te vinden (bijv. Engelse & Zeelenberg) . Veel van deze algorithms berusten sterk op digitale filters. Ik merk dat ik hier nog aanzien kennis te kort kom.
Nu zit ik me al een tijdje stuk te bijten op het volgende stukje code, zonder eigenlijk veel verder te komen:
- Wat is het voor filter (of hoe kom ik hier achter?) en wat doet het?
- Volgens de bijgevoegde uitleg is dit filter gemaakt voor een 250 Hz sample frequency. Wat moet ik met het filter als ik een sample freq heb van bijv 500 of 1000 Hz?
Alle hulp is welkom, ik ben lost....
Nu zit ik me al een tijdje stuk te bijten op het volgende stukje code, zonder eigenlijk veel verder te komen:
Ik heb echt total geen kennis van digitale filters en weet echt niet wat ik hiermee moet.(ben geen electronicus)filter = (t0 = v[signal]) + 4*t1 + 6*t2 + 4*t3 + t4 - t5 - 4*t6 - 6*t7 - 4*t8 - t9;
- Wat is het voor filter (of hoe kom ik hier achter?) en wat doet het?
- Volgens de bijgevoegde uitleg is dit filter gemaakt voor een 250 Hz sample frequency. Wat moet ik met het filter als ik een sample freq heb van bijv 500 of 1000 Hz?
Alle hulp is welkom, ik ben lost....